بنر هدر

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بهترین زمان سفر به ایتالیا، از آوریل تا ژوئن (از ۱۲ فروردین تا ۹ تیر) و اواسط سپتامبر تا اکتبر (از ۲۴شهریور تا ۹ آبان) است. در این فاصله‌ی زمانی دمای هوا مطبوع و زندگی روستایی پر رونق است و کشور زیاد شلوغ نیست.

از جولای تا اوایل سپتامبر (از ۱۰ تیر تا اواسط شهریور) که زمان تعطیلات ایتالیا است، این کشور پر از گردشگر و توریست می‌شود. قیمت هتل‌ها هم در شهر‌هایی نظیر رم و فلورانس، در می و ژوئن (از ۱۰ اردیبهشت تا ۹ تیر) به بالاترین حد خود می‌رسند.

آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) بدترین ماه در اکثر مکان‌ها است. نه تنها همه جا به شدت گرم و کلافه کننده و شلوغ است بلکه به نظر می‌رسد کل کشور به تعطیلات و مسافرت رفته‌اند – به خصوص از ۲۴ مرداد به بعد- و بیش‌تر ایتالیایی‌ها کل ماه را مرخصی می‌گیرند. بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌های خانوادگی و مراکز خرید تعطیل هستند( به جز چشمه‌های آب‌گرم و سواحل و جزیره‌هایی که بیش‌تر ایتالیایی‌ها در تعطیلات به آنجا می‌روند).

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

اگر شما در این ماه به ایتالیا سفر کنید، برخی از مناطق شهری در‌بست در اختیار شما خواهند بود و شهر‌هایی نظیر تورین و میلان تقریبا خالی هستند و مثل شهر ارواح به نظر می‌رسند و هتل‌های آن‌جا و شهر‌هایی مثل فلورانس و رم، تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. فقط این را به یاد داشته باشید که رستوران‌های شیک و شبانه کل این ماه را معمولا تعطیل هستند.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

از اواخر اکتبر (اوایل آبان) تا روز عید پاک (اواخر فروردین) بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ساعات کوتاه‌تری را در زمستان به سرویس دهی اختصاص می‌دهند و بعضی از هتل‌ها و رستوران‌ها به منظور بازسازی و تغییر دکوراسیون بسته هستند. بسیاری از رستوران‌های خانوادگی معمولا یک یا دو هفته بین نوامبر و فوریه (از ۱۰ آبان تا ۹ اسفند) به تعطیلات می‌روند و سواحل و چشمه‌های آب‌گرم به شهر ارواح تبدیل می‌شوند.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

آب و هوا

سراسر ایتالیا در تابستان گرم است. گرما در مناطق جنوبی و شهر‌هایی که در دشت‌های نواحی ونتو (Veneto) و امیلیا-رومانیا (Emilia-Romagna) واقع هستند، شدید‌تر است و اگر در طول جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) در ناحیه‌ی توسکانی (Tuscanyy) باشید، از شدت گرما احساس خفگی خواهید کرد. دمای همه‌ی مناطق معمولا در می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) به بالاترین حد خود می‌رسد و اغلب این شرایط تا اکتبر (۹ مهر) ادامه می‌یابد. زمستان‌، در مناطق شمالی ایتالیا سرد و با برف و باران همراه است. همچنین در کوه‌های منتهی به میلان، تورین وونیز باد‌های تندی می‌وزند.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

بارانی‌ترین ماه‌های سال در همه جا تقریبا اکتبر و نوامبر (۹ مهر تا ۹ آذر) هستند.

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

تعطیلات

ادارات، مراکز دولتی (البته به جز اداره‌ی گردشگری) و مراکز خرید ایتالیا به طور کلی در تاریخ‌های زیر تعطیل هستند:

  • ۱ ژانویه (۱۲ دی)؛ به مناسبت سال نو (Capodanno)
  • ۶ ژانویه (۱۷ دی)؛ به مناسبت جشن اپیفانی (La Befana)
  • روز یکشنبه‌ی عید پاک (اواخر فروردین)
  • روز دوشنبه‌ی عید پاک (اواخر فروردین)
  • ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت)؛ روز آزادی ایتالیا
  • ۱ می (۱۱ اردیبهشت)؛ روز کارگر
  • ۲ ژوئن (۱۲ خرداد)؛ روز جمهوری
  • ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد)؛ روز the Assumption of the Virgin
  • ۱ نوامبر (۱۰ آبان)؛ روز همه‌ی مسیحیان
  • ۸ دسامبر (۱۷ آذر)؛ روز معصومیت حضرت مریم
  • ۲۵ دسامبر (۴ دی)؛ میلاد مسیح
  • ۲۶ دسامبر (۵ دی)؛ روز سنت استفان

همچنین ممکن است در بعضی مناطق علاوه بر روز‌هایی که ذکر شد، برای برگزاری سنت‌های محلی، مغازه‌ها و کسب و کار‌ها درآن منطقه به مدت یک روز بسته باشند (مثل ۱۲ بهمن در شهر سان ژیمینانو (San Gimignano) واقع در منطقه‌ی توسکانی).

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان برای سفر به ایتالیا»

دیدگاه خود را بنویسید