10 مکان اسب دوانی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

تعداد بسیار زیادی مکان  زیبا در سراسر این کره‌ی خاکی وجود دارد که حتی یک عمر برای دیدن همه‌ی آن‌ها کافی نیست. با این وجود، اگر سوار بر اسب به اطراف دنیا سفر کنید، می‌توانید مقداری زمان اضافه بدست بیاورید. تورهای اسب‌سواری در میان محبوب‌ترین تفریحات قرار دارند، چرا که امکان تجربه‌ی نقاط بیشتری را فراهم می‌کنند.

1- بلیکِنی (Blakeney)، نورفک، انگلستان

روستای بندری قرون وسطایی بلیکنی به تپه‌های شنی، کانال‌های آبی، جویبارها و خانه‌های دلفریبش می‌بالد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این خانه‌های تاریخی، رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های متنوعی را پیدا کنند. همچنین این روستا دارای پارک‌ها، باغ‌های زیبا و البته سواحل شنی است. از فعالیت‌هایی که در فضای باز این ناحیه می‌توان انجام داد باید به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، گشت و گذار با قایق، اسب‌ دوانی و حتی تماشای پرندگان اشاره کرد. همچنین مناظر دیدنی که مثل یک اقامتگاه ساحلی مرسوم به نظر می‌رسند، به علاوه مناظر شنی مشرف به دریا که نقطه‌ای آرام و عاشقانه را برای یک تعطیلات آخر هفته‌ی به یادماندنی فراهم می‌کنند، ارزش بازدید از این روستا را بالا می‌برند.

10 مکان اسب دوانی

2- منطقه‌ی Noordhoek، کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی
Noordhoek حومه‌ی شهر آفریقایی کیپ‌تاون است که ترجمه‌شده‌ از زبان هلندی به معنی “گوشه‌ی شمالی” است. این منطقه در امتداد خط ساحلی شنی و طولانی کشیده شده است. هنوز هم می‌توان بیرون‌زدگی یک کشتی قدیمی به نام کاکاپو (Kakapo) را زیر شن‌های روی ساحل تماشا کرد. منطقه‌ی Noordhoek دارای اسب‌های زیادی است. سواری با این اسب‌ها روی ساحل دست‌نخورده‌، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این ناحیه است. معمولا به گردشگران پیشنهاد می‌شود تا حدود ۲ ساعت را در تورهای راهنما، مشغول اسب‌سواری شوند. در طول برگزاری این تورها، سوارکارها می‌توانند از تماشای طبیعتی شگفت‌انگیز و تعداد زیادی حیوان وحشی از جمله وال‌ها، خوک‌های آبی، سمورهای آبی و انواع پرندگان لذت ببرند.

10 مکان اسب دوانی

3- رشته کوه تیتان، وایومینگ، ایالات متحده
رشته کوه تیتان، بخشی از کوه‌های راکی به شمار می‌رود که با ایالت آیداهو هم‌مرز است و برخی از تماشایی‌ترین مناظر منطقه را ارایه می‌دهد. منحصربه فردترین مورد درباره‌ی این کوه‌ها، عدم وجود کوهپایه است. از نوک قله‌ی رشته کوه تیتان تا سراشیبی آن قابل تحسین است. گشت و گذار در طبیعت بکر پارکی که این کوه در آن واقع شده است، دلیل خوبی برای بازدید از این ناحیه محسوب می‌شود. این مکان همچنین فرصت انجام تفریحات بیشماری از جمله کوه‌پیمایی، پیاده‌روی، اسب‌سواری، قایق‌سواری، ماهیگیری، کمپینگ و تعداد بیشتری سرگرمی‌های متنوع را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

10 مکان اسب دوانی

4- روستای کاستلوچیو (Castelluccio)، اومبریا، ایتالیا
روستای بسیار کوچک کاستلوچیو در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد و اطراف آن را محیطی کاملا زیبا فرا گرفته است. این روستا در ارتفاع ۱۴۵۲ متری واقع و از این نظر مرتفع‌ترین روستای Apennines به شمار می‌رود. این روستا در میان مسافرانی که از آن بازدید می‌کنند به خاطر ورزش‌های تفریحی اسکی‌ و اسب‌سواری شناخته شده است. همچنین می‌توان مدرسه‌های پاراگلایدینگ و هنگ‌گلایدینگ را در این روستا پیدا کرد که فرصت انجام پروازی به‌یادماندنی را فراهم می‌کنند. به علاوه روستای کوچک کاستلوچیو به خوبی برای دره‌های رنگارنگش که اوج زیبایی آن‌ها در طول فصول بهار و تابستان است، شهرت دارد. در این مواقع از سال، گل‌های وحشی، خشخاش و کلزا از مشخصه‌های این ناحیه هستند.

10 مکان اسب دوانی

5- منطقه‌ی باستانی Xunantunich، بلیز
Xunantunich منطقه‌ای باستانی مربوط به قوم مایا است که میراث تاریخی بسیار چشمگیری را حفظ کرده است. احتمالا این مکان بین سال‌های ۳۰۰ تا ۶۰۰ قبل از میلاد، مسکونی شده است. با این وجود، این نقطه بین سال‌های ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ پس از میلاد، همانگونه که امروزه آن را مشاهده می‌کنیم، رشد کرد. اِل-کاستیلو، بنای خاطره‌انگیزی است که مهمترین و تاثیرگذارترین معبد در این منطقه به شمار می‌رود. حاشیه‌های تزئینی حک شده‌ی خدای خورشید، ماه و ونوس از دیگر جاذبه‌های منطقه‌ی Xunantunich است. در سان ایگناسیو می‌توانید اصطبل هانا را پیدا کنید که برنامه‌ی اسب‌سواری به سمت Xunantunich را می‌ریزد و تورهای به یاد ماندنی را در این اطراف ارایه می‌دهد.

10 مکان اسب دوانی

6- هتل Hacienda Zuleta، اکوادور
این هتل در دامنه‌ی کوهستان Andean قرار دارد و قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد. علاوه بر اقامت دادن میهمانان در آپارتمان‌های تاریخی و ارایه‌ی غذاهای محلی خوشمزه، این هتل پیشنهاد شگفت‌انگیز گشت و گذار در طبیعت با اسب یا پای پیاده را به مشتریانش ارایه می دهد. مسیرهای کنار دریاچه‌ها، آبشارها، بالای ابرها و مناظر پانورامای نفس‌گیر از دیگر جاذبه‌هایی است که با اقامت در این هتل، در انتظار شما هستند. همچنین کارکنان هتل ترتیب سفرهای شخصی را می‌دهند و همه‌ی امکانات لازم شامل بارانی سبک کلاه‌دار را فراهم می‌کنند و تجربه‌ای بسیار خوب را برایتان رقم می‌زنند. این اقامتگاه تفریحی کیفیتی جهانی را برای مشتریان تضمین می‌کند.

10 مکان اسب دوانی

7- صخره‌های مولوکای (Molokai)، هاوایی
اسب‌سواری روی صخره‌های مولوکای، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های هاوایی است. این صخره‌ها با ۵۲۰ متر ارتفاع، یکی از مرتفع‌ترین صخره‌های جهان هستند. طول ۵ کیلومتری صخره‌های مولوکای مناظر پانورامای شگفت‌انگیزی از کل جزیره و اقیانوس در اختیار مشتاقان می‌گذارد. این مسیر چرخشی صعودی و نزولی دارد که البته دارای توازن است. در جزیره‌ی خیره‌کننده‌ی هاوایی، تورهای قاطرسواری و همچنین اسب‌سواری توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود که حدود ۲ تا ۷ ساعت به طول می‌انجامند.

10 مکان اسب دوانی

8- اقامتگاه خصوصی لئوبو (Leobo)، واتربرگ، آفریقای جنوبی
اگر همیشه رویای گشت و گذار در حیات وحش را داشته‌اید و هنوز قادر به استفاده از همه‌ی کالاهای مصرفی هستید، اقامتگاه خصوصی لئوبو مکان مناسب شما برای این کار است. اقامتگاهی منحصربه‌فرد و عاری از مالاریا در دل دره‌ی پالالا که هیجان‌انگیز‌ترین تعطیلات را برایتان رقم می‌زند. ماجراجویان می‌توانند در طبیعت غنی این ناحیه و مناطق باستانی به گشت‌وگذار بپردازند و نقاشی‌های خانه‌به‌دوشان آفریقایی را تماشا کنند. به علاوه می‌توان با استفاده از باگی (نوعی درشکه)، دوچرخه‌های کوهستانی، موتورسیکلت و هلیکوپتر تمام این منطقه را جستجو کرد. همچنین در این اقامتگاه به میهمانان پیشنهاد ماهیگیری و اسب‌سواری در دره‌ای سرسبز ارایه می‌شود. طبیعت شگفت‌انگیز، فعالیت‌های تفریحی متنوع، خدمات عالی و اتاق‌های لوکس از ویژگی‌های بارزی است که در اینجا انتظار شما را می‌کشند.

10 مکان اسب دوانی

9- ساحل کیبل (Cable)، بروم (Broome)، کیمبرلی، استرالیا
تعدادی کمپانی در بروم وجود دارد که پیشنهاد سواری با شترهای قابل ستایش‌شان را روی ساحل کیبل در غرب استرالیا می‌دهند. می‌دانیم که اسب نیستند، اما به هرصورت سواری است دیگر! و شاید حتی به طرز غیر معمول‌تری هیجان‌انگیز باشد. تورهای شترسواری صبح زود شروع و تا قبل یا هنگام غروب آفتاب به طول می‌انجامد که همین موضوع آن را به تجربه‌ای عاشقانه تبدیل می‌کند. این تورها توسط شخصی به نام عبداللطیف کاسلی به صورت عامه‌پسند در آمدند. کاسلی در این منطقه یک مزرعه شتر تاسیس و این تورهای هیجان‌انگیز را در دهه ۸۰ میلادی سازماندهی کرد. ممکن است از دیدن شتر در استرالیا کمی تعجب کنید، اما کسانی که این تورها را تجربه کرده‌اند، خاطراتی با ارزش بدست آورده‌اند.

10 مکان اسب دوانی

10- پارک ملی صهیون در یوتا، ایالات متحده آمریکا
تجربه‌ی اسب‌سواری در این طبیعت وحشی واقعا منحصربه‌فرد است، چرا که به شما این امکان را می‌دهد تا در مکان‌هایی که رسیدن به آن‌ها سخت است، به جستجو بپردازید. توریست‌ها در طول رودخانه‌ی ویرجین اسب‌سواری می‌کنند که در این مسیر کندو‌های عسل و باغ‌های کاکتوس را خواهند دید. این مسیر بسیار خارق‌العاده و زیباست که هیجانی وصف‌ناپذیر را به شما هدیه می‌دهد. بازدیدکنندگان دو انتخاب خواهند داشت، یک ساعت اسب‌سواری یا نصف روز گشت و گذار. بهترین زمان برای انجام چنین فعالیتی ماه‌های مارس و اکتبر است. ضمنا قبل از سفر به خوبی در مورد این ناحیه مطالعه کنید.

10 مکان اسب دوانی

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید