باغ گل کوکنهوف

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

کوکنهوف یا “جالیز” دومین باغ بزرگ گلکاری در دنیا، در لیسه، شهر کوچکی در هلند واقع شده که کمتر از یک ساعت با آمستردام فاصله دارد. این باغ بهاری در سال 1949 توسط شهردار لیسه تاسیس شد. قصد این بود که نمایشگاه گلی برگزار شود که عمل آورندگان گل از سراسر هلند و اروپا بتوانند گل هایشان را نمایش دهند و به صنعت صادرات هلند کمک کنند. افتتاح این باغ موفقیت بزرگی بود و هر سال حدود 250 هزار نفر از این باغ دیدن می کنند.

باغ گل کوکنهوف

هفت میلیون شکوفه، درخت های گل دهنده، لاله، سنبل، نرگس، آسیاب های بادی، مسیرهای دوچرخه ‏سواری از میان نهرها همه بخشی از این چشم انداز زیبای هلندی هستند. جهت یادآوری شما کوکنهوف ‏هر سال از یکم فروردین تا ‏‎28‎‏ اردیبهشت باز است. از این مکان زیبا دیدن کنید تا گرانبها بودن بهار و ‏طبیعت را عمیقا درک کنید.‏

باغ گل کوکنهوف

تاریخ کوکنهوف و معنی نام آن (باغ آشپزخانه) به قرن پانزدهم باز می‌گردد. کنتس «شاکلینه» و «یاکوبا» برای آشپزخانه قلعه «تایلینگن» (Teylingen) از بیشه میوه و سبزیجات جمع می‌کردند. قلعه کوکنهوف در سال ۱۶۴۱ ساخته شده و مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار را در بر می‌گرفت. در سال ۱۸۵۷ معمارانی باغ‌های قلعه را مجدداً طراحی کردند. آن باغ‌ها پایه و اساس باغ‌های کوکنهوف امروزی را تشکیل می‌دادند.

باغ گل کوکنهوف

این باغ‌ها هر سال موضوع متفاوتی دارند. موضوع سال ۲۰۱۳ درباره باغ‌های کم‌نظیر انگلیسی بود. در سال‌های بعد نیز موضوعاتی چون هنرمند برجسته هلندی، ونسان ونگوگ، عصر طلایی هلند و خانه‌های کانالی این کشور در نظر گرفته شده بود. برای سال ۲۰۱۷ نیز «دیزاین هلندی» انتخاب شده که آثار دیزاینرهای شهیری چون «موندْریان» (Mondriaan) و «ریتفِلت» (Rietveld) را مرور می‌کند. قیمت بلیت ورودی برای بزرگسالان حدود ۱۶ یورو و کودکان بین ۴ تا ۱۱ سال حدود ۸ یورو خواهد بودباغ گل کوکنهوف

فراموش نکنید که بهترین زمان برای تماشای باغ‌های کوکنهوف اواسط ماه آوریل است. در این زمان فصل بهار در اوج خود قرار دارد. اگر می‌خواهید عکس‌های سلفی خود را برای دیگران ارسال کنید آماده باشید! اینترنت Wi-Fi رایگان در تمام این پارک قابل دسترس است.

باغ گل کوکنهوف

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «باغ گل کوکنهوف»

دیدگاه خود را بنویسید