بنر هدر

توصیه های سفر در زمستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یک سفر خوب در زمستان به کنترل و چک کردن آب و هوا بستگی دارد. ما می خواهیم که تمام خوانندگان با حداقل زحمت و حداکثر لذت و مهمتر از همه، سالم رسیدن به مقصد بدون توجه به برف، یخ و باران به مقصد برسند. به همین دلیل در این مقاله با ارائه راهنمایی ها و تاکتیک هایی به مسافران زمستان آگاهی های لازم رسانده می شود.

مسافرت هوایی در زمستان

بارها پیش آمده که سفرهای هوایی به دلیل بد بودن شرایط آب و هوایی در زمستان به تاخیر افتاده یا لغو شده است؛که ممکن است در هرجای دنیا پیش بیاید.در حال حاضر قانون فدرال بیش از 3 ساعت تاخیر را مجاز نمی داند اما در در آب و هوای بد کاری نمی توان انجام داد. در زیر به برخی موارد که برای کمک به جلوگیری از درگیر شدن با بدترین مشکلات مربوط به آب و هوا در مسافرت هوایی می باشد اشاره می کنیم:

1 : بزرگترین مشکلاتی که می تواند در فرودگاه برای مسافران پیش بیاید: از طرفی کنسل شدن پرواز شما و بازگشتتان به منزل است و از طرفی دیگر می تواند گیر کردن در هتل و به دلیل آب و هوای بد یا کنسل شدن تمام پروازها، نتوانید به خانه بازگردید.در این شرایط باید تمامی راه ها و پروازها را بررسی کنید.مثلا به شهری بروید و از آنجا به شهر خود بازگردید.

توصیه های سفر در زمستان

2.در زمستان باید برنامه ریزی دقیق تری برای رسیدن به فرودگاه قبل از پرواز داشته باشید زیرا ممکن است به دلیل شرایط بد آب و هوایی با تاخیر به فرودگاه برسید و پروازتان را از دست بدهید که این از بد شانسی شما است.اما اگر پرواز فرودگاه لغو شود؛شرکت موظف به جبران آن وفرستادن شما با اولین پرواز ممکن به مقصد است.

3.اگر برای بازگشت به شهر خود به دلیل برف و یخبندان دچار مشکل شده اید؛می توانید شهرهای دیگر در کشورتان که دارای آب و هوای گرمتری هستند را برای بازگشت انتخاب کنید.

4.سعی کنید بیشتر پروازهای صبح را انتخاب کنید به دو دلیل:اول به دلیل اینکه مشکلات فرودگاه و پرواز در صبح کمتر است و دوم اینکه اگر پرواز شما کنسل شد یا با تاخیر مواجه شدید؛برای پیدا کردن پروازهای دیگر شانس بیشتری داشته باشید.

5.همیشه فرودگاه های جایگزین را درنظر داشته باشید.در برخی موارد مشکل صرفا بدی آب و هوا نیست؛بلکه زیاد بودن حجم فعالیت باعث بروز برخی مشکلات می شود.در شهرهای بزرگ که رفت و آمد زیادی دارند فرودگاه های جایگزین بسیاری برای ارائه خدمات در حال خدمت رسانی هستند.

6.هدیه را بسته بندی نکنید.اگر از شهری که به آن سفر کرده اید هدیه ای خریداری و کادو کرده اید باید بدانید که در قسمت بازرسی به دلیل قوانین امنیتی بسته بندی کادو را باز می کنند.پس اینکار را موکول به رسیدن به خانه بکنید.

7.در نهایت از انجام سفر در اوج شلوغی مانند تعطیلات آخر هفته خودداری کنید.

توصیه هایی در مورد رانندگی در زمستان

هنگامی که صحبت از رانندگی در زمستان به میان می آید؛فقط یک چیز نگران کننده است:ایمنی.در اینجا برخی راهنمایی ها برای داشتن سفری بهتر در جاده در زمستان گفته شده است.

1.برخی از لباس ها و موارد ضروری را در خودرو بگذارید.در هوای سرد برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. یک جفت دستکش، شلوار مقاوم در برابر آب و هوا و / یا کت، شاید یک جفت چکمه های قدیمی، یک پتو، کابل جهنده، یک چراغ قوه با برخی از باتری های اضافی را در وسایل های ضروری خود قرار دهید.

2.اطمینان حاصل کنید که خودروی شما در آمادگی کامل برای رفتن به این سفر است.قبل از سفر تمامی موارد خودرو به خصوص لاستیک ها را نزد یک مکانیک ماهر مورد بررسی قرار دهید.

3.این موارد را همیشه چک کنید:در هوای برفی مدام چراغ های جلو و عقب را تمیز نگاه دارید و در هوای طوفانی به دلیل دید بهتر خودتان، پنجره ها را تمیز کنید.اگر بعد ساعاتی استراحت و یا یک شب توقف قصد ادامه ی سفر را دارید این موارد را فراموش نکنید.

4.به این نکته توجه داشته باشید که با سرعت کم برانید و فاصله ی خود را با خودروی جلویی حفظ کنید.

توصیه های سفر در زمستان

5.به خاطر داشته باشید که معماری و شکل تمامی جاده ها و یا پل ها مانند هم نیست.برای مثال پل های تازه ساخت از معماری متفاوتی بهره گرفته اند پس با سرعت کم برانید تا در جاده کنترل خود را از دست ندهید.

6.بسته نگاه داشتن پنجره ها به گرم شدن فضای درون ماشین کمک خواهد کرد اما توجه داشته باشید هر 10 دقیقه کمی آنها را پایین بکشید تا داخل بخار آلود نشود.در ضمن هر چند ساعت اگزوز ماشین را برای جلوگیری از مسدود شدنش با گل و لای؛چک کنید.

7.اگر بعد از رسیدن به مقصد ؛قصد پار کردن خودرو را داشتید؛حتما پارکینگ های سرپوشیده را انتخاب کنید.

توصیه های سفر در زمستان

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید