8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

وقتی در هندوستان هستید کمی از زمان معبد گردی خود را به دیدن سواحل آن اختصاص دهید! در ادامه بعضی از زیباترین سواحل هندوستان را از سواحل «گوآ» (Goa) گرفته تا سواحل «کرالا» (Kerala) و «تامیل نادو» (Tamil Nadu) معرفی می کنیم.

وقتی به سفر به هندوستان برای گذران تعطیلات فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می آید چیست؟ پاسخ بیشتر افراد تاج محلِ زیبا (Taj Mahal)، جشن رنگارنگ هولی (Holi)، مراکز خرید بمبئی (Mumbai)، و غذاهای تند و غیره است. بنابراین، گذراندن تعطیلات در سواحل گرمسیری هندوستان به ذهن کمتر کسی می رسد. در واقع، سواحل بسیار زیبایی در هندوستان وجود دارند و وقتی قرار است به تعطیلات تابستانی بروید باید بیشتر آن ها را در لیست نقاط دیدنی تان قرار دهید. در ادامه به معرفی تعدادی از خیره کننده ترین سواحل هندوستان می پردازیم.

۱.ساحل وارکالا (Varkala) در کرالا (Kerala)

قطعا یکی از ویژگی های منحصربفرد این ساحل صخره های چشمگیر آن است که قاب این منظره طبیعی نادر را در امتداد جنوب «کرالا» (Kerala) تشکیل می دهند. اگر طرفدار استراحتگاه های مدرن هستید نگران نباشید چراکه چندین مغازه، رستوران و آبمیوه فروشی های فوق العاده نیز در این منطقه وجود دارند. به علاوه، تعداد زیادی اسپا (مراکز سلامت و ماساژ درمانی) و چشمه های طبیعی در امتداد صخره ها وجود دارند که نهایت آرامش را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند۲.ساحل بهیمونی پینام (Bheemunipatnam) در آندرا پرادش (Andhra Pradesh)

تصور کنید ، ساحلی زیبا درکنار ویلای «هَو پار» (Haw Par) قرار گرفته است (البته این ویژگی عجیب و منحصربفرد ترین مورد این منطقه نیست). ویژگی منحصربفرد این ساحل مجسمه های ماورائی آن از مجسمه های بودا گرفته تا پری های دریایی نشسته روی سنگ های دریا است که در سراسر این ساحل شنی جای گرفته اند. پس دوربین هایتان را برای ثبت تصاویر منحصربفرد از این مجسمه های خیره کننده آماده کنید!

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند۳.ساحل ماها بالی پورام (Mahabalipuram) در تامیل نادو (Tamil Nadu)

این ساحل نه تنها محبوب ترین ساحل شرق هندوستان بوده (برای جستجوی علت این محبوبیت فقط به غروب آفتاب آن نگاه کنید!) بلکه بنای ساحلی آن نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است! معماری این بنا، که به نام «معبد ساحلی» (Shore Temple) معروف است، ریشه در قرن هشتم میلادی دارد. پس مسلما خرید بلیط برای بازدید از این محل ارزشش را خواهد داشت.! به علاوه، این بنا دقیقا در کنار ساحل قرارگرفته است، پس به نظر می رسد با بازدید از این ساحل زیبا بتوانید سری هم به این معبد فوق العاده بزنید.

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند۴.ساحل کاندولیم (Candolim) در گوا (Goa)

یکی از طولانی ترین سواحل هندوستان ساحل کاندولیم (Candolim) است. اگر به دنبال محلی برای استراحت در کمال آرامش و سکوت می گردید احتمالا این ساحل یکی از بهترین گزینه ها باشد. اگرچه جاده کنار این ساحل همیشه مملو از مغازه های جذاب -ویژه گردشگران- و فعالیت های تجاری است، اما خود ساحل نیز آرامش و سکوتی بی نظیر دارد. گفتنی است این ساحل در عین نزدیکی به استراحتگاه های شهری، باز هم انتخاب گردشگران برای استراحت در یک محیط دنج است.

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند۵.ساحل کووالام (Kovalam) در کرالا (Kerala)

یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل هندوستان ساحل کووالام (Kovalam) است که با دارا بودن یک فانوس دریایی در مقایسه با دیگر سواحل این کشور جذاب تر می باشد. نمای این فانوس دریایی و منظره غروب آفتاب در این ساحل بی نظیر است و به آن زیبایی و جذابیتی دوچندان می دهد هنگام غروب شما می توانید به تماشای آسمان سرخ و طلایی رنگ ساحل بنشینید، همچنین از رقص درختان نخل در پس زمینه ساحل و فانوس دریایی که مانند نگهبان ساحل خودنمایی می کند، لذت ببرید.

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند۶.ساحل پوری (Puri) در اودیسا (Odisha)

اگر به هنر شن علاقه مندید، باید از ساحل پوری (Puri) دیدن کنید. این ساحل به آثار هنری شنی خود معروف است، و گردشگران بسیاری برای دیدن از این آثار شنی به این ساحل سفر می کنند. به علاوه، حتما از جشن سالانه پوری (Puri) هم که در نوامبر برگزار می شود دیدن کنید چون می توانید با صرف غذاهای لذیذ، انجام ورزش های مهیج و شرکت در تفریحاتی نظیر فشن شوها اوقات بسیار خوبی را سپری کنید.

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند۷.ساحل پالولِم (Palolem) در گوا (Goa)

اگر به قدم زدن در ساحل علاقه دارید حتما باید به این نقطه جذاب گردشگری سفر کنید. چندین استراحتگاه در امتداد آن قرار  دارد و کلبه های ساحلی واقعی هم برای اقامت درنظر گرفته شده اند. مطمئن باشید روزهای زیادی در این ساحل خواهید ماند! تصور کنید شما باشید و درختان نخل رقصان در باد و آب های درخشنده و تماشای غروب خورشید در افق…! فوق العاده است!

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند۸.ساحل کالاپاتار (Kala Pathar) در جزایر آندامان (Andaman Islands)

این ساحل کوچک و به غایت زیبا در جزیره هاولاک (Havelock) واقع شده و به داشتن آب هایی به رنگ سبزکبود معروف است. این ساحل از دیگر سواحل این جزیره ناشناخته تر بوده و گردشگران کمی به آن پا می گذارند. بنابراین، بهترین مکان برای قدم زدن های عاشقانه است.

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هند

8 ساحل زیبا و دیدنی در هندبا وجود این همه ساحل دیدنی در هندوستان گزینه های نامحدودی دراختیار دارید! بنابراین، دفعه بعد که درحال برنامه ریزی برای تعطیلات خود هستید حتما نقاط دیدنی این کشور زیبا را در نظر داشته باشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید