بنر هدر

راهنمای سفر به لیورپول

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

لیورپول یکی از شهرهای توریستی کشور انگلستان است. این شهر بندری بر خلاف گذشته صنعتی اش، این روزها دیگر یک شهر صنعتی آلوده نیست و برعکس پر از جاذبه های گردشگری، تفریحات جذاب، فرهنگ، هنر و موسیقی بوده و همچنین لیورپول در زمینه های ورزشی به خصوص فوتبال دارای شهرت جهانی می باشد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. جاذبه ها در راهنمای سفر به لیورپول سعی کرده تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر لیورپول در کشور انگلیس همراهی کنید.

راهنمای سفر به لیورپول

موقعیت جغرافیایی لیورپول

شهر لیورپول یکی از ۳ شهر مهم انگلستان است و در شمال غربی این کشور واقع شده است. شهر بندری لیورپول که در کشور انگلستان در سال ۲۰۰۸ به عنوان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا به شمار می رفت. مساحت این شهر در ۱۱۱ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ در این شهر انجام شده حدود ۴۸۴۶۰۰ نفر در لیورپول زندگی می کردند.

راهنمای سفر به لیورپول

مختصری از تاریخ لیورپول

لیورپول که امروزه پس از لندن، دومین بندر مهم بریتانیاست، در سال ۱۲۰۷م، دهکده‌ای کوچک بود. تا اواخر قرن هفدهم نیز شهری کوچک و بندری کم‌اهمیت باقی ماند. در این دوران، هم‌زمان با رونق تجارت بَرده و تعطیلی بندر چستر(Chester)، به‌دلیل مشکل‌شدن تردد بر روی رودخانۀ دی(River Dee) به‌دلیل رسوبات، رشد صنعتی در بندر لیورپول آغاز شد. همچنین، افزایش تجارت با امریکا و هند غربی، بیشتر رونق‌گرفتن آن را باعث شد. در سال ۱۷۱۵، نخستین بندرگاه تجاری بریتانیا در این شهر ساخته شد. در شروع قرن نوزدهم، بخش مهمی از تجارت جهانی ازطریق این بندر صورت می‌گرفت. در این دوران، جمعیت شهر افزایش چشمگیری پیدا کرد که بیشتر، به‌دلیل ورود مهاجران ایرلندی جویای کار بود. در قرن بیستم نیز سیل مهاجرت از سراسر اروپا به این شهر، به‌عنوان نقطۀ شروع سفر به دنیای جدید، آغاز شد. در سال ۱۹۱۲، کشتی تایتانیک در این بندر ثبت شد و راه خود را از ساوث‌همپتون به مقصد نیویورک در امریکا آغاز کرد. در حادثۀ اسف‌بار غرق کشتی، ۱،۵۱۴مسافر جان خود را از دست دادند که بسیاری از آنها اهل لیورپول بودند.

راهنمای سفر به لیورپول

اطلاعات کلی شهر لیورپول

زبان: انگلیسی

واحد پول: پوند

نوع برق شهری در لیورپول: برق شهری در لندن ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور: ۴۴

شماره های اضطراری:

پلیس اضطراری: ۱۰۱
آتش نشانی، آمبولانس و پلیس: ۱۱۲ یا ۹۹۹
فرودگاه ها: فرودگاه جان لنون لیورپول

راهنمای سفر به لیورپول

آب و هوای لیورپول

آب و هوای شهر لیورپول مانند بسیاری از جزایر بریتالیا تابستان های معتدل و زمستان ها خنکی را دارا هست. به طور کلی در این شهر نمی توانید اطمینانی به شرایط آب و هوایی داشته باشید و سعی کنید حتما هنگام سفر به لیورپول لباس مناسبی همراه خودتان داشته باشید. معمولا متوسط دما در این شهر ۲۰ درجه ی سانتیگراد بوده، البته زمستان های لیورپول بیشتر اوقات آفتابی و در طول روز هوای دلپذیری دار، اما در کل سرد است. بهترین زمان سفر به لیورپول می تواند بین ماه های شهریور تا مهر باشد.

راهنمای سفر به لیورپول

هزینه اقامت در شهر لیورپول

لیورپول شهر نام آشنایی است که حتی اگر کسی به این شهر سفر هم نکرده باشد باز هم نام آن را به واسطه تیم فوتبال موفقی که دارد می شناسد. ازهمین رو این شهر سالانه پذیرای مسافران زیادی که به کشور انگلیس سفر می کنند، هست. هتل ها و هاستل های زیادی هستند که در این شهر وجود دارند و شما تنها برای اقامت نیاز است امکاناتی که می خواهید و همچنین میزان بودجه خودتان را تعیین کنید تا بتوانید در یکی از هتل های این شهر اقامت داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به لیورپول ما می خواهیم به چند هتل خوب و مناسب در این شهر اشاره کوتاهی بنماییم تا چشم اندازی نسبت به هتل های این شهر داشته باشید.

راهنمای سفر به لیورپولهتل های پیشنهادی در لیورپول

هتل Posh Pads Liverpool ONE
هتل لوکس و بی نظیری که در راهنمای سفر به لیورپول به آن اشاره خواهیم کرد، هتل پوش پادز لیورپول وان هست. این هتل داری ۳۱ واحد کامل که هر کدام دارای تمامی امکانات مناسب برای اقامت هستند و می توانید بهترین اقامت را در این هتل در شهر لیورپول داشته باشید.

شماره تلفن: ۱۵۱۷۰۸۶۶۶۶

وب سایت: posh-pads.co.uk

آدرس: انگلستان – لیورپول harley nichols beauty bazar، ۵ Wall St، Liverpool L۱ ۸JQ، UK

هتل پالمن | Pullman Liverpool

هتل ۴ ستاره ای که در شهر لیورپول انگلیس وجود دارد، پالمن است که یکی از بهترین هتل ها برای مسافرانی که به این شهر سفر کرده اند به شمار می رود. دسترسی راحت به مراکز خرید، موزه ها و دیگر مقاصد گردشگری از جمله مهمترین نکات مثبت برای اقامت می باشد. پالمن ۲۱۶ اتاق دارد و دارای امکاناتی فراتر از حد انتظار می باشد.

شماره تلفن: ۱۵۱۹۴۵۱۰۰۰

وب سایت: accorhotels.com

آدرس: انگلستان – لیورپول ۱۶ Monarchs Quay، Liverpool L۳ ۴FP، UK

راهنمای سفر به لیورپولهتل لرد نلسون | The Lord Nelson Hotel

از هتل های قدیمی که در شهر لیورپول باقی مانده هتل لرد نلسون است. این هتل با توجه به امکانات مناسبی که دارد از قیمت های خوبی هم بهره می برد. هتل لرد نلسون دارای ۵۸ اتاق بوده و از جمله امکاناتی که در آن وجود دارد اینترنت، صبحانه و کافی شاپ می باشد.

شماره تلفن: ۹۰۲۴۲۳۶۳۳۱

وب سایت: lordnelsonhotel.com

آدرس: انگلستان – لیورپول ۱۵۵۱ South Park St، Halifax، NS B۳J ۴B۴، Canada

راهنمای سفر به لیورپول
هزینه خورد و خوراک در لیورپول

در شهر لیورپول مطابق با تمام سلیقه های غذاهای متنوعی وجود دارد و می توانید به راحتی در این شهر به رستوران هایی که در ادامه راهنمای سفر به لیورپول می خواهیم معرفی کنیم بروید و غذای مورد علاقیتان را میل کنید. هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ پوند را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۴۰ پوند پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر پاناما به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۵٫۸۰ پوند می باشد.

اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید؛ همچنین می توانید مواد اولیه غذاهای خود را هم از سوپرمارکت های این شهر تهیه فرمایید و خودتان اقدام به پخت غذا کنید تا در هزینه های سفرتان کاهش چشم گیری را شاهد باشید.

راهنمای سفر به لیورپولرستوران های پیشنهادی در لیورپول

رستوران مدرسه هنر | The Art School Restaurant
رستوران های زیادی در شهر لیورپول وجود دارد، اما یکی از بهترین و شیک ترین رستوران هایی که در این شهر وجود دارد، رستوران مدرسه هنر است. منوهای شگفت انگیز این رستوران سبب شده که به عنوان یکی از رستوران های پرطرفدار شهر لیورپول معروف شود.

آدرس: انگلستان – لیورپول ۲ Stowell St، Liverpool L۷ ۷DL، UK

راهنمای سفر به لیورپولرستوران کاسا ایتالیا | Casa Italia

رستوران ایتالیایی کاسا یکی از شلوغ ترین رستوران های شهر لیورپول است که حتما قبل از اینکه بخواهید برای سرو غذا به آن بروید سعی کنید میز خودتان را رزرو نمایید. همان طور که از اسم این رستوران هم مشخص است می توانید در آن انواع پاستاها و پیتزاهای خوشمزه را میل کنید.

آدرس: انگلستان – لیورپول ۳۳ Great Crosshall St، Liverpool L۳ ۲AP، UK

رستوران Cowshed
برای میل کردن انواع استیک های خوشمزه با بی نظیرترین طعم های ممکن می توانید به رستوران Cowshed در شهر لیورپول بروید.

آدرس: انگلستان – لیورپول Royal House، Wood St، Liverpool L۱ ۴LA، UK

راهنمای سفر به لیورپولهزینه حمل و نقل در لیورپول

هزینه بلیط تک سفره ۲٫۳۰ پوند

هزینه بلیط ماهانه ۶۱ پوند

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۲٫۵۰ پوند و به ازای هر یک کیلومتر ۱٫۷۵۰ پوند به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۲ پوند باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۱۸ پوند

راهنمای سفر به لیورپولجاذبه های گردشگری در لیورپول

موزه ی جهان لیورپول | World Museum
در موزه جهان لیورپول می توانید انواع سازه های دستی مصر باستان را مشاهده کنید. این موزه سرشار از آثار جذاب و دیدنی است که برای گردشگرانی که به تاریخ علاقمند هستند می تواند مناسب باشد. تعدادی زیادی نمایشگاه با موضوعات مختلف در این موزه دایر است که با رفتن به آن می توانید از همه آنان دیدن به عمل آورید.

آدرس: انگلستان – لیورپول ۵۶ Churchill Way، Liverpool L۳ ۸EN، UK

راهنمای سفر به لیورپولساختمان رویال لیور | Royal Liver Building

از زیباترین ساختمان های شهر لیورپول ساختمان رویال است، این بنای تاریخی توسط طراح و معمار حرفه ای به نام والتر اوبری توماس در سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۱ ساخته شده است.رویال دو برج ساعت دارد که بر فراز هر دو ساعت پرنده ی افسانه ی لیور قرار دارد. حتما در سفرتان به لیورپول از این بنا دیدن فرمایید.

آدرس: انگلستان – لیورپول ۳۲ St Nicholas Pl، Liverpool L۳، UK

راهنمای سفر به لیورپولکلیسای جامع لیورپول | Liverpool Cathedral

کلیسای جامع و زیبایی در شهر لیورپول وجود دارد که از پشت بام آن منظره ی زیبای شهر نمایان است. این کلیسا به اندازه ای زیباست در ادبیات انگلیس از آن یاد شده است.

آدرس: انگلستان – لیورپول Haroman House، ۱۷ Hardman St، Liverpool L۱ ۹AS، UK

راهنمای سفر به لیورپولرودخانه پی یر هد لیورپول | PIER HEAD

گردشگری در لیور بدون آنکه از این رودخانه زیبا دیدن فرمایید کامل نخواهد شد. اطراف این رودخانه بازگو کننده ی تاریخ لیورپول بوده و بخشی از میراث جهانی یونسکو در اطراف پی یر هد و مرکز شهر لیورپول است. این میراث در سال ۲۰۰۴ به ثبت جهانی رسیده است.

آدرس: انگلستان – لیورپول ۳۰۵۵ Georges Dockway، Liverpool L۳، UK

راهنمای سفر به لیورپولموزه لیورپول | Museum of Liverpool

از زیباترین موزه های شهر لیورپول که در آن می توانید آسمان نماها و تاریخ طبیعی بی نظیری در این موزه وجود دارد که می تواند با رفتن به آن از آنها بازدید کنید. ورودی این موزه رایگان بوده و زمان بازدید از آن در ساعات ۱۰ صبح تا ۵ عصر امکان پذیر است.

آدرس: انگلستان – لیورپول Museum of Liverpool، Mann Island، Liverpool L۳ ۱DG، UK

راهنمای سفر به لیورپولمراکز خرید در لیورپول

مرکز خرید میدان کلایتون | Clayton Square
آدرس: Great Charlotte St, Liverpool L1 1QR, UK

مرکز خرید بل واله | Belle Vale Shopping Centre
آدرس: Childwall Valley Rd, Liverpool L25 2RF, UK

مرکز خرید نیو مرسی | New Mersey
آدرس: Speke Rd, Liverpool L24 8QB, UK

مرکز خرید استرند | Strand Shopping Centre
آدرس: ۷۳ The Hexagon, Bootle L20 4SZ, UK

راهنمای سفر به لیورپولفستیوال های لیورپول

مسابقات اسب دوانی | Crabbie’s Grand National
زمان برگزاری: ماه آوریل (اواسط فرودین تا اواسط اردیبهشت)

فستیوال شب نور | Light Night
زمان برگزاری: در ماه مه (اوسط اردیبهشت تا اواسط خرداد)

فستیوال بین المللی رود مرسی | International Mersey River Festival
زمان برگزاری: ماه ژوئن (اوسط خرداد تا اواسط تیر)

فستیوال بین المللی موسیقی لیورپول | Liverpool International Music Festival
زمان برگزاری: ماه جولای (اواسط مرداد تا اواسط شهریور)

نمایشگاه گل ساوتپورت | Southport Flower Show
زمان برگزاری: ماه اوت (اواسط مهر تا اواسط آبان)

راهنمای سفر به لیورپولبایدها و نبایدها در لیورپول

امنیت شهر لیورپول به نسبت خوب است، اما حتما مراقبت وسایل ارزشمند خودتان باشید.
برای رفت و آمد در سطح شهر ترجیحا از تاکسی استفاده کنید.
اگر پرچم بنفش دیدید در این شهر به منظور عدم امنیت در آن منطقه است از رفتن به آن اماکن خودداری فرمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید