بنر هدر

سفر یک روزه در پکن چین

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بازی‌های المپیک 2008 در پکن برگزار شد، به همین دلیل زیر ساخت‌های این کشور با پیشرفت و توسعه زیادی روبرو شد، اما متاسفانه هنوز هم آلودگی هوا و ترافیک آزاردهنده است. با این حال، این موارد نباید باعث شود شما از سفر به این شهر زیبا با جاذبه‌های تاریخی معروف، صرفه نظر کنید.

بهترین راه دیدن پکن

بهترین راه برای دیدن پکن، ثبت‌نام در تورهای یک روزه است. شاید بودن در تور، جوانب مثبت و منفی زیادی داشته باشد اما باید بدانید که بهترین راه است. همراهی با تور باعث می‌شود در شهر غریب، ناشناخته‌ها را بهتر بشناسید و از راهنمایی مفیدی برخوردار شوید. هتل‌ها می‌توانند تور‌های گروهی مناسبی را به شما معرفی کنند.

سفر یک روزه در پکن چین

رفت و آمد در پکن

بهتر است سفر خود در پکن را، با مترو شروع کنید. مترو راه مناسبی برای رفت و آمد در پکن و همچنین دور ماندن از ترافیک داخل شهر است. با استفاده از مترو، هم می‌توانید در هزینه صرفه جویی کنید و هم در زمان. تاکسی، گزینه مناسب دیگری است که هم ارزان و هم ساده است اما اگر بتوانید ساعت ترافیک را دور بزنید.

سفر یک روزه در پکن چین

 

جاذبه‌های گردشگری پکن

در مقاله‌های قبلی در رابطه با میدان تیان‌آمن و دیوار بزرگ چین صحبت کردیم، حال در این مقاله جاذبه‌های گردشگری دیگر پکن را معرفی خواهیم کرد.

سفر یک روزه در پکن چین

شهر ممنوعه

این شهر با نام موزه کاخ هم شناخته شده است زیرا دارای کاخ‌های دیدنی و باشکوه فراوانی است. شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان بشمار می‌رود. امپراتورهای زیادی در طول تاریخ در این کاخ اقامت داشته و بر چین فرمانروایی می‌کردند.

سفر یک روزه در پکن چین

مقبره‌های مینگ

مقبره‌های مینگ از جاذبه‌های گردشگری مهم در پکن است. پس از دیوار بزرگ چین، اکثر تورها مسافران را به مقبره مینگ می‌برند. این محل، مقبره سلطنتی به شمار می‌آید و 13 تن از امپراتور‌های سلسله مینگ در آن دفن شده‌اند.

سفر یک روزه در پکن چین

معبد بهشت

این معبد توسط پارکی بزرگ احاطه شده و همچنین با استقبال زیاد مردمان محلی نیز روبرو است. معبد بهشت مهم‌ترین معبد امپراتورهای مینگ است که هرساله یکبار به این معبد می‌آمدند تا خدای آسمان‌ها را عبادت کنند.

سفر یک روزه در پکن چین

کاخ تابستانی پکن

این کاخ که دارای سبک معماری کلاسیک است، دارای 60 متر ارتفاع و و توسط دریاچه کونمینگ احاطه شده‌است. این کاخ اقامتگاه تابستانی امپراتور‌ها به شمار می‌آمد، زمانی که از گرمای تابستانی در شهر ممنوعه فرار می‌کردند، به این کاخ می‌آمدند. کاخ تابستانی دارای محیطی بسیار دوست‌داشتنی است که از قدم زدن در آن لذت خواهید برد.

سفر یک روزه در پکن چین

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید