معروف ترین غذاهای دبی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یکی از سوالات کلیدی که هر فرد در سفر از خودش می پرسد، این است که چه غذایی بخوریم؟ حتما همان لحظه به ذهنتان خطور کرده است که کاش کسی بود و ما را راهنمایی می کرد. در ادامه لیستی از بهترین غذاهایی که در دبی می توانید امتحان کنید را جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

بیشتر غذاهای‌ مردم دبی شبیه غذاهای کشورهای آسیایی مثل ایران، عربستان، پاکستان و عمان است. غذای عربی (غذای سنتی امارات شامل برنج،ماهی و گوشت) در دبی بسیار محبوب است و تقریبا در هر جای شهر از شاورما فروشی‌ها گرفته تا هتل‌ها و رستوران‌ها پیدا می‌شود.

بابا گانوش

باباکانوش غذای خوشمزه و معروف خاورمیانه است که برای درست کردن آن بادمجان را کبابی و بعد از کندن پوستش کاملا له کرده و با پیاز، گوجه و روغن زیتون مخلوط می کنند این غذا بسیار اشتها آور است و از غذاهای خوب دبی است، معمولا با سبزیجات و نان خورده می شود، مثل کشک بادمجان ایرانی است فقط کشک ندارد.

معروف ترین غذاهای دبی

فته

فته غذای بسیار مناسبی برای عصرانه است و از سه لایه تشکیل شده لایه اول نان، لایه دوم نخود و بادمجان کاملا خرده شده و لایه سوم هم ماست و سس مخصوص، این غذا به شیوه های مختلف درست می شود و با جعفری و فلفل قرمز خورده می شود.

معروف ترین غذاهای دبی

الهریس (Al Harees)

کسانی که این غذا را امتحان کره‌اند، می‌دانند همان حلیم ایرانی است که با پخت طولانی گندم و بره تهیه می‌شود که دارای طعمی دلپذیر و بافتی نرم و دلنشین است. می‌توانید این غذا را با نمک یا شکر میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

معروف ترین غذاهای دبی

فلافل

در خاورمیانه این غذا به نام طعامیا شناخته می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غذاها در کشورهای عربی شرقی و هم چنین ایران است. هم چنین دارای شهرت پرطرفدارترین خوراکی فلسطین است. این غذا معادل سیب زمینی سرخ شده است و معمولا کنار غذا سِرو می‌شود.

معروف ترین غذاهای دبی

هوموس (Hummus)

هوموس، یک سس مشهور از فرهنگ خاورمیانه. این غذا با نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک تهیه می‌شود. هوموس با نان پیتا و به عنوان پیش غذا سِرو می‌شود. هنگامی که صحبت از هوموس به میان می‌آید، نمی‌توان شاوارما را فراموش کرد! حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

معروف ترین غذاهای دبی

شاوارما (Shawarma)

شاوارما، غذای مشهور و پرطرفدار در دبی است که شهرت بسیاری در سرتاسر آسیا دارد. این غذا از گوشت بره و مرغ به همراه سبزیجات رنگارنگ، سیب زمینی سرخ شده، خیارشور و سس سیر تهیه می‌شود. امروزه طعم و آماده سازی این غذا در هر جا متفاوت است، با این حال، نمودار شهرت این غذا هیچگاه رو به پایین نرفته است.

معروف ترین غذاهای دبی

گجیا (Ghuzi)

گجیا یکی از مشهورترین غذاهایی است که در اکثر رستوران‌های دبی سرو می‌شود و در میان پرافتخارترین غذاهای رستوران‌های این شهر قرار دارد. این غذا از بریان کردن یک بره‌ی کامل تهیه می‌شود و با برنج، سبزیجات و دانه‌های روغنی سرو می‌شود. اگر دوست دارید که طعم اصلی غذاهای دبی را بچشید، سفارش این غذا را فراموش نکنید.

معروف ترین غذاهای دبی

مجبوس (machboos)

مجبوس، غذایی فوق‌العاده‌ ویژه شهر دبی که با بره‌ی ادویه زده، گوجه فرنگی، خورشت و برنج تهیه می‌شود. یک غذای مخصوص پرادویه که شهرت‌اش را با “لومی” به اشتراک می‌گذارد. برای وسعت بخشیدن به ذائقه‌تان، باید این غذا را امتحان کنید و هنگامی که مزه آن را چشیدید، دوباره سفارش ندادنش بسیار دشوار است.

معروف ترین غذاهای دبی

تبوله (Tabbouleh)

تبوله، نسخه‌ی گیاهی آشپزی عربی. این غذا یک سالاد است که به طور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریزشده به همراه سیر و پیاز و روغن زیتون، آبلیمو و نمک تهیه می‌شود. این غذا نه تنها سلامت را تقویت، بلکه اشتها را نیز به روشی متعادل تحریک می‌کند.

معروف ترین غذاهای دبی

مهلبیه

مهلبیه به عنوان یک دسر شاخص شیرین مزه در خاورمیانه شناخته می شود، اما این دسر می تواند به تنهایی یک وعده ی غذایی کامل هم باشد. این دسر با شیر جوشانده شده درست می شود و با گلبرگ های گل محمدی و سرخ و همچنین پرتقال طعم دار می شود. مهلبیه سرد سرو می شود و پیش از آوردن چند ساعت باید در یخچال بماند. یکی از بهترین اماکنی که می توانید مهلبیه های خوشمزه عربی را میل کنید شهر دبی است، این فرصت را از دست ندهید.

معروف ترین غذاهای دبی

شاکشوکا (Shakshuka)

شاکشوکا اصالتا متعلق به نواحی مدیترانه و ترکیه است. این غذا به سادگی و در زمان کم آماده می شود و نوعی املت به حساب می آید.
از مواد اصلی آن می توان به تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و سیر اشاره کرد. در این املت از سبزیجاتی مانند جعفری هم به دلخواه استفاده می کنند. در شاکشوکا به هیچ عنوان از گوشت استفاده نمی کنند و این غذا به عنوان یکی خوراکی مناسب برای گیاهخواران پیشنهاد می شود.

معروف ترین غذاهای دبی همه ی مواد با هم مخلوط و در تابه سرخ می شوند و در آخر تخم مرغ ها را رویشان می شکنند، اگر به دنبال خوراکی خوشمزه و ساده هستید شاکشوکاهای خوش طعمی در دبی پیدا می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید