بنر هدر

ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل تایلند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سیگار نه تنها برای بدن مضر است برای طبیعت نیز مفید نیست، با توجه به الودگی هایی که ته سیگار در سواحل تایلند ایجاد میکند، استعمال دخانیات در بیست ساحل مشهور گردشگری این کشور ممنوع شده و جریمه سنگینی بهمراه خواهد داشت.
این ممنوعیت به دنبال گزارشاتی که از آلودگی های سواحل پاتونگ ارائه شده است انجام می گیرد. بر اساس این گزارشات ، در این ساحل که توسط میلیون ها گردشگر بازدید می شود به طور متوسط 0.75 ته سیگار در هر مترمربع یافت می شود که با احتساب 2.5 کیلومتری طول آن ، 101,058 ته سیگار خواهد شد.

ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل تایلند

این گزارش توسط دپارتمان منابع ساحلی و دریایی این کشور ارائه شده که آن را یک “مشکل جدی” توصیف کرده است. ته سیگار سومین زباله ای است که در این ساحل بسیار به چشم می خورد و توسط این دپارتمان در پاکسازی ساحل جمع آوری می شود.

مدیر کل این سازمان در اینباره می گوید “سیگار تاثیر مستقیم به روی محیط زیست دارد. زمانیکه سیگار به مدت طولانی زیر شن های ساحلی باقی بماند تاثیر بسیار مخربی به روی اکوسیستم خواهد داشت و پس از آن وقتی مواد شیمیایی موجود در ته سیگار به آب وارد شود موجب مسموم شدن آن برای موجودات دریایی خواهد شد.”

ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل تایلند

این ممنوعیت از ماه نوامبر در 20 ساحل تایلند انجام گرفته است که از جمله معروف ترین های آنها می توان به ساحل پاتونگ ، کو خای نوک ، کو خای نای (پوکت) ؛ هوا هین ، چا آم ، خائو تاکیاب ؛ پاتایا ، جومتین ، بانگسائن (شرق چونبوری) و سامیلا (شهر سونگخلا) اشاره کرد.

پس از یک دوره کوتاه آزمایشی، این ممنوعیت به روی تمامی سواحل تایلند ، همچنین مسافران و قایق های گردشگری نیز اعمال خواهد شد تا از آسیب هایی که ته سیگار به طبیعت و دنیای زیر آب میزند جلوگیری شود.

بر اساس این ممنوعیت در حال حاضر هر کسی در سواحل نامبرده حین سیگار کشیدن مشاهده شود مشمول پرداخت 100000 بات (برابر با 2285 یورو یا چیزی حدود 14 میلیون تومان) خواهد شد و یا به یکسال حبس محکوم می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید