بنر هدر

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپن

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

حدود 50 سال پیش، گروهی از دانش آموزان دبیرستانی در جزیره هوکایدو (Hokkaido)، تصمیم به ساخت مجسمه های برفی گرفتند. آن ها از مردم برای بازدید از این مجسمه ها دعوت به عمل آوردند. این رویداد حدود 50 هزار نفر را به این جزیره کشاند و خیلی زود به یکی از رویدادهای بزرگ برفی در ساپورو تبدیل شد.

در سال های اخیر، در ماه فوریه میلیون ها نفر به بزرگ ترین شهر هوکایدو، ساپورو، سفر می کنند تا فستیوال برف را جشن بگیرند. دلیل آن ساده است:

فستیوال برف در سال 2018 از اول تا دوازدهم فوریه ادامه داشت. گاهی برای فستیوال برف جمع آوری می شود، ولی در این شهر برف زیادی می بارد. این شهر بسیار زیباست و بهترین مکان برای برگزاری چنین فستیوالی محسوب می شود.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین عکس هوایی، به خوبی زیبایی های شهر را به تصویر می کشد. این شهر، خواهر مونیخ آلمان (Munich) و پورتلند (Portland) آمریکا است.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنفستیوال در بخش های خاصی از شهر برگزار می شود. مثلا، مجسمه های برفی در محلی ویژه قرار دارند. این مجسمه یکی از قهرمانان بازی های رایانه ای است.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپن مجسمه های عظیم دیگری نیز ساخته شده اند، برای مثال:

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین بنای یادبود نیز به اُسامو تِزوکا (Osamu Tezuka)، که یکی از نویسندگان کتاب های مصور ژاپنی است، اختصاص دارد.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنو این بنا نیز متعلق به خوراکی محبوب همه مردم است: نودل!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنعلاوه بر مجسمه های برفی، مجسمه های یخی نیز بسیار پرطرفدار هستند!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنبخش یخی، به “دنیای یخی” شهرت دارد.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپندر اینجا نیز نودل فراموش نشده است.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین اژدهای جذاب دایره ای نیز ظاهر خوبی دارد.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناز قرار معلوم اژدها، یکی از سوژه های محبوب مجسمه های یخی است.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنحتی بخش مخصوص سیگار کشیدن نیز در دیوارهای یخی محبوس شده است!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین مجسمه نیز به افتخار نوشیدنی محلی ساپورو ساخته شده است، که در تمام دنیای طرفداران بسیاری دارد.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنبه این منظره ی زیبا که در شب به ثبت رسیده است نگاه کنید.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنبرگردیم سر بحث اصلی خودمان، شما به دنبال مجسمه های برفی هستید درسته؟ پس به مجسمه این دو خروس جنگی توجه کنید!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنو این نهنگ نیز واقعا حیرت انگیز است!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنهمانطور که انتظار می رود، تعداد زیادی یادبود فرهنگی نیز در این فستیوال وجود دارد. به این گربه های زیبا نگاه کنید!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنالبته این مجسمه ها فقط مختص ژاپن نیستند، “مینیون های” محبوب ما نیز در ساپورو حضور دارند!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنحتی چارلی براون (Charlie Brown) و اسنوپی (Snoopy) نیز به این شهر سفر کرده اند!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنکلنل ساندرز (Colonel Sanders) هم  فقط به خاطر فستیوال امسال با یک سفر طولانی خود را از کنتاکی (Kentucky) به ساپورو رسانده است!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنمجسمه هایی نیز به یاد منابع فرهنگی باستانی ساخته شده اند. ما هنوز از مبحث مجسمه ها خارج نشده ایم، هنری که هزاران سال قدمت دارد.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنبرای مثال، این مجسمه هایی که به بودا و فرهنگ هند اشاره دارند نیز بسیار زیبا هستند.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناز “مینیون ها” که بگذریم، این مجسمه ی گل نیز بسیار هنرمندانه و زیبا است.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنصرف نظر از اندازه و جزییات، تمامی مجسمه های فستیوال، با توجه به ماهیت طبیعیشان، نهایتا از بین رفتنی هستند. قبل از اینکه این مجسمه ها برای همیشه از بین بروند این فرصت را یکبار در زندگی به خود بدهید و حتما به دیدن آنها بیایید.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنماهیت مجسمه های یخی (طول عمر کوتاه) باعث می شود که این ساختمان های برفی بی نظیر بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرند. تصور کنید که ساختمانی برفی می سازید، و می دانید که تنها چند هفته پابرجا خواهد ماند.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین صحنه نیز از برف ساخته شده است، و می توان از آن در طول فستیوال برای برگزاری اجراهای موسیقی استفاده نمود.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین نمایی دیگر از ساختمان است

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپن بسیاری از مجسمه ها به شخصیت های کارتونی اختصاص دارند و برخی نیز به افتخار “الگوها” (موزیسین ها) ساخته شده اند.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپنبرای مثال این مجسمه، یکی از گروه های موسیقی پرطرفدار را به تصویر کشیده است.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین هم چند مجسمه دیگر. اولین مجسمه به مِدوزا (Medusa) تعلق دارد!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین هم مجسمه یک خرس که قلبی را در آغوش کشیده است!

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین پاندا نیز بسیار جالب است.

فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپناین مجسمه نیز عجیب و جذاب است.

عجیب نیست که سالانه، حدود 2 میلیون نفر برای بازدید از این مجسمه ها به ساپورو سفر می کنند. این هنری استثنایی و با عمری محدود است.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «فستیوال برف ، رویدادی زیبا و شگفت انگیز در ژاپن»

دیدگاه خود را بنویسید