بنر هدر

تپه عباس آباد در همدان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تپه عباس آباد همدان در نزدیکی و مشرف به میدان قائم، میدان داریوش سابق، قرار دارد . این تپه به دلیل مشرف بودن به شهر همدان ، همواره از موقعیت ویژه ای برخوردار بوده است.

تپه عباس آباد در همدان

یکی از پارک‌های زیبا و دیدنی شهر، به ویژه مناسب برای میهمانان تابستانی همدان، گردشگاه استخر عباس‌آباد است که در بالای تپهٔ عباس‌آباد واقع شده‌است.
در گذشته هر گاه حاکمی تغییر می کرد، در بالای آن ساز و طبل و کوس نوبتی نواخته می شد و به همین جهت به تپه نقاره خانه نیز معروف بوده است .

تپه عباس آباد در همدان

دو جاده یکی از ابتدای چهار باغ ارم و دیگری از اوائل جاده گنجنامه، دسترسی به بالای تپه را امکان پذیر می نماید. با توجه به قابلیت های جغرافیایی، طبیعی و گردشگری این تپه، در سال های اخیر تاسیسات تفریحی، پذیرائی و اسکان موقت مناسبی احداث شده و به مجتمع تفریحی و سیاحتی تبدیل گردیده است.

تپه عباس آباد در همدان
از جمله در بالای تپه استخری بزرگ و در وسط آن رستوران زیبائی احداث شده است. از بالای تپه از یک سو ، چشم انداز طبیعی دره سرسبز عباس آباد و از طرف دیگر ، نمائی از شهر همدان نمایان است.
در ضلع جنوب شرقی این مجتمع ، آبشار مصنوعی زیبائی جریان دارد .

تپه عباس آباد در همدان

علاقمندان می توانند از طریق کوچه باغ های اطراف تپه پیاده به بالا بروند یا بوسیله بالابر از ضلع جنوبی چهار باغ ارم ، مسیر ۱۲۰۰ متری آن را تا بالای تپه و بالعکس، طی نمایند و شاهد فضای سبز باغات و دورنمای شهر همدان و آب و هوای مطبوع آنجا باشند.

امکانات رفاهی :

امکانات رفاهی تپه عباس آباد همدان شامل مسجد، پارکینگ، رستوران، زمین مخصوص اسکیت، سینمای تابستانی فضای آزاد، آب‌نمایی با ارتفاع در حدود ۶۰ متر و به طول ۲۰۰ متر و فروشگاه خوراکی و تنقلات میباشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید