جزیره جه جو در کره ی جنوبی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جزیره جه جو (Jeju Island) در کشور کره جنوبی واقع شده و به جزیره خدایان معروف است.

جه جو مرکز پارکهای موضوعی منحصر به فرد و جاذبه های توریستی خاص می باشد. یکی از ویژگی های متمایز جه جو فرهنگ زن سالار آن است؛ نماد این جزیره ها نیو یا زن غواصی می باشد.

جاذبه های طبیعی جه جو عبارتند از :

غار مذاب مان جان گول (با ۷ کیلومتر طول که فقط ۱ کیلومتر آن برای بازدید عموم باز است و به این نام معروف شده چون از جاری شدن مواد مذاب شکل گرفته)، قله آتش فشانی سئون سان با ۱۸۰ متر ارتفاع که به دلیل منظره اغوا کننده طلوع خورشید از نوک آن به قله طلوع معروف است، پارک هلیم (فضایی سبز با مساحت ۲۷ هزار متر مربع شامل باغ های گل، باغ پرندگان، غارهای آتشفشانی و درختان بون سای ۱۵۰ ساله)، ساحل هیااُپ جی، باغ گل یئومی جی، ساحل آیهو، ستون های آتشفشانی یونگ مان و آبشار چئون جیون.

جزیره جه جو در کره ی جنوبی

چند نمونه از موزه های جالب توجه جه جو موزه تاریخ و فرهنگ، موزه استقلال، موزه عروسک های تدی خرسه یا تندی بِیر، موزه چای سبز با ساختمانی شبیه یک فنجان چای و موزه هنرهای آفریقایی می باشند.

جزیره جه جو در کره ی جنوبی

۲ پارک موضوعی جالب به نام مینی وُرلد یا دنیای مینیاتوری (که در آن سازه های مینیاتوری از ساختمان های معروف دنیا مانند برج پیزا و تاج محل قرار دارد) و پارک مجسمه ها با فضایی آرام و با بیش از ۱۶۰ مجسمه مختلف از دیگر جاذبه های جه جو هستند.

جزیره جه جو در کره ی جنوبی

هرساله در اواسط ماه فوریه در جه جو فستیوال آتش برگزار می شود که آتش بازی های آن خیره کننده و بی نظیر هستند. کوهنوردی از جمله بالا رفتن از کوه هالا بلند ترین کوه کره جنوبی، بازدید از هزارتوی کیم یونگ و قلعه شیشه ای، تور با زیردریایی، اسب سواری و غواصی از دیگر فعالیت های جالب توجه این جزیره می باشند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید