بنر هدر

دیدنی‌های خیابان کارل یوهان گیت اسلو

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

خیابان کارل یوهان گیت در اسلو از گالری‌های هنری و موزه‌ها تا ساختمان‌های تاریخی، مراکز خرید بزرگ، کافه‌ها و رستوران‌ها، متناسب با هر مخاطبی چیزی برای ارائه دارد. پارلمان نروژ نیز در این خیابان مرکزی واقع شده است.

دیدنی‌های خیابان کارل یوهان گیت

خیابان مرکزی اسلو یا همان «کارل یوهان گیت» (Karl Johans gate) به هر کسی با هر نوع سلیقه‌ای چیزی پیشنهاد می‌کند. چه بازدیدکنندگان به دنبال یک تفریح شبانه در جایی شلوغ باشند یا بخواهند از گالری‌های هنری و موزه‌ها دیدن کنند، این خیابان جایی عالی برای آنان خواهد بود. حتی برای کسانی که به دنبال خیابانی برای خرید هستند، کارل یوهان گیت گزینه‌های مناسب و رضایت بخشی دارد.

دیدنی‌های خیابان کارل یوهان گیت اسلوخیابان کارل یوهان گیت در دهه ۱۸۴۰ ساخته شد تا کاخ سلطنتی نروژ را به باقی شهر پیوند دهد. در سال ۱۸۵۲ نام آن را به احترام شاه «کارل یوهان سوم» انتخاب کردند و بعدتر در سال ۱۸۷۵ تندیسی از وی در بیرون کاخ سلطنتی نصب شد. امروزه این خیابان با طول ۱۰۲۰ متر، جاذبه‌های متعددی شامل پارلمان نروژ، تئاتر ملی، پارک قصر و یک بازار رنگارنگ را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند.

طی بازسازی‌هایی که روی این خیابان صورت گرفت، تلاش بر آن بود که فضاهای عمومی و فضاهای سبز مخصوص پیاده رو را بیشتر کنند. طراحان بر روی بهبود بخشیدن این خیابان از طریق تقویت محور میانی تمرکز کردند. پیاده روی سمت جنوبی دوباره روکش شد تا ظاهری متقارن به خیابان بدهند. برای بهسازی ظاهر کارل یوهان گیت و پرسپکتیو آن عناصر بسیار دیگری نیز طراحی شدند. تعدادی از درختان لیمو نیز در ادامه درختان قبلی کاشته شدند تا ردیف درختان موجود کامل شده و فضای سبز خیابان تقویت شود.

دیدنی‌های خیابان کارل یوهان گیت اسلوکارل یوهان گیت که به ایستگاه مرکزی اسلو نیز راه دارد، در شب‌ها با کافه‌ها و رستوران‌های شلوغش یکی از قطب‌های تفریحی به شمار می‌رود. همچنین کلوب‌های جاز و بلوز متعددی نیز می‌توانید در آن پیدا کنید. اینجا برای هر ذائقه‌ای چیزی در نظر گرفته است! خیابان کارل یوهان گیت محل برگزاری رویدادهای عمومی نیز بوده و برای مثال در روز ۱۷ می هر سال، جمعیت زیادی را می‌بینید که در لباس‌های محلی در این خیابان گرد هم آمده‌اند. با اندکی پیاده روی از اینجا می‌توان به محوطه بندر «آکر بریگه» (Aker Brygge) رسید که بهشتی برای خرید، غذا خوردن و تفریحات مختلف به شمار می‌رود.

دیدنی‌های خیابان کارل یوهان گیت اسلو«کادراتورن» (Kvadraturen) نام یک مرکز تاریخی در اسلو است. این محوطه بین قلعه آکرشوش، خیابان کارل یوهان گیت، «میدان راه آهن» (Jernbanetorget) و «میدان اِگر» (Egertorget) قرار دارد و به همین علت نیز نامی به معنای مستطیلی را برای آن انتخاب کردند. برخی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های اسلو در این محوطه بوده و امروزه در آن تعدادی گالری هنرهای تجسمی و موزه را پیدا می‌کنید. اگر به دنبال مرکز خرید‌های بزرگ و عالی می‌گردید، «بیپورتِن» (Byporten)، «پاله» (Paléet)، «کریستیانیا گلاسماگاسین» (Christiania Glasmagasin) و «استین و استروم» (Steen & Strøm) همگی در مرکز شهر قرار دارند و می‌توانید اوقات خوشی را در آن‌ها به خرید سپری کنید.

دیدنی‌های خیابان کارل یوهان گیت اسلو

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید