بنر هدر

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر در بین جاذبه‌های مختلفی که در شهر تورنتو انتظار شما را می‌کشد، نیاز به استراحت و صرف غذا داشتید، برای جلوگیری از سردرگمی در انتخاب می‌توانید فهرست ما از ۱۰ رستوران برتر این شهر را مطالعه کنید.

تورنتو یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور کانادا و یکی از برجسته‌ترین شهرهای جهانی شمال آمریکا به شمار رفته و تنوع جوامع گوناگون را به خوبی می‌پذیرد. در این شهر فرهنگ‌های مختلفی در محله‌های مختلف به چشم می‌خورد. این جمعیت ترکیبی به غنای فرهنگ آشپزی شهر کمک قابل توجهی کرده و در ادامه به معرفی ۱۰ رستوران برتری می‌کنیم که می‌توانید در آن‌ها این فرهنگ را از نزدیک تجربه کنید.

۱. رستوران اِسکاراموش

رستوران «اسکاراموش» (Scaramouche) تحت نظارت سر آشپز «کیت فروگت» (Keith Froggett) فعالیت کرده و برای مدت ۳۰ سال، یکی از بهترین رستوران‌های کانادا باقی مانده است. فروگت با الهام از آشپزی کلاسیک فرانسوی، ترکیبی از سبک‌های غذایی سنتی و مدرن را ارائه می‌کند. در اسکاراموش، مواد اولیه با دقت انتخاب شده و به شیوه‌ای خلاق با همدیگر ترکیب می‌شوند تا غذایی منحصر به فرد را بسازند. منوی نوشیدنی‌ها بسیار وسیع بوده و دسرها همگی به طرزی دیوانه کننده وسوسه انگیز هستند. برای به دست آوردن صندلی‌های کنار پنجره باید حتماً از قبل میزتان را رزرو کنید. این میزها نماهایی جادویی از مرکز شهر تورنتو را به شما هدیه می‌کنند.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۲. پیتزریا لیبرتو

رستوران «پیتزریا لیبرتو» (Pizzeria Libretto) تنها از مواد اولیه تازه و بومی استفاده می‌کند و بابت عرضه کردن غذاهای اصیل ناپلی به مشتریان در تورنتو به خود می‌بالد. پیتزاها تحت نظارت سرآشپز «روکو آگوستینو» (Rocco Agostino) که عنوان سومین پیتزای برتر جهان در چالش پیتزای ۲۰۱۳ را کسب کرد تهیه می‌شوند. این پیتزاها شامل خمیری لطیف، سس گوجه خانگی و بهترین پنیرها شده و استارترهای دیگر آن را نیز نباید از دست داد.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۳. کانو

«کانو» (Canoe) در بالای برج بانک TD قرار داشته و یکی از بهترین رستوران‌های تورنتو به شمار می‌رود. سر آشپز ناظر، «جان هوم» (John Home) غذاهای سنتی کانادا به همراه مواد اولیه تازه و فصلی بومی را برای شما آماده می‌کند. منوی رستوران به صورت فصلی تغییر کرده و در بین گزینه‌های آن غذاهای دریایی و گوشتی پیدا می‌کنید. این رستوران رده بالا و لوکس در طبقه ۵۴ برج قرار داشته و در کنار غذای خوشمزه‌تان مناظری به یادماندنی از تورنتو و سرویس دهی رضایت بخشی را نیز به شما ارائه می‌کند. تمام این موارد از تجربه شام شما یک خاطره ویژه می‌سازند.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۴. رستوران جرج

برای امتحان کردن غذاهای خلاق سر آشپز «لورنزو لوزتو» (Lorenzo Loseto) به سمت رستوران «جرج» راهی شوید. جرج گستره‌ای از مواد تازه، فصلی و با کیفیت را استفاده می‌کند که از بازارهای محلی و منطقه‌ای می‌رسند. در منوی اینجا وعده‌هایی ۵، ۷ یا ۱۰ قسمتی را می‌بینید و در هر غذا ترکیباتی غافلگیر کننده انتظارتان را می‌کشد. رستوران جرج در یک کارخانه قدیمی شکلات سازی که در دهه ۱۸۵۰ ساخته شده، قرار داشته و دکوری ساده، کلاسیک با اشاراتی مدرن به سبک اروپایی دارد. صرف غذا در تراس با منظره باغچه زیبای آن در ماه‌های گرم سال، تجربه‌ای به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۵. گو ایزاکایا

«گو ایزاکایا» (Guu Izakaya) یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ژاپنی در ونکوور است که اولین شعبه خود در تورنتو را در سال ۲۰۰۹ افتتاح کرد. در این رستوران طیفی از غذاهای ژاپنی در محیطی سر زنده با کارکنان خوش برخورد به شما ارائه می‌شود. در منوی اینجا غذاهای اصیل ژاپنی را پیدا می‌کنید که در کنار نوشیدنی‌های فوق‌العاده تکمیل خواهند شد. برای انتخاب یک نوشیدنی مناسب برای همراهی غذایتان می‌توانید از پیش خدمت‌ها کمک بگیرید.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۶. نوتا بنه

رستوران «نوتا بنه» (Nota Bene) در سال ۲۰۰۸ توسط سر آشپز «دیوید لی» (David Lee) افتتاح شد و به سرعت در بین بهترین رستوران‌های جدید تورنتو جای خود را باز کرد. نوتا بنه در نزدیکی اپراهاوس «چهار فصل» قرار داشته و طراحی داخلی آن بسیار شیک و به سبک آردِکو صورت گرفته است. صندلی‌های چرمی و آثار هنری زیبا روی دیوار، فضا را زیبا و دلپذیر می‌کنند. در اینجا تمامی غذاها از مواد اولیه تازه و محلی مناسب فصل تهیه می‌شوند. اگر قرار است شب به تماشای تئاتر بروید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شام قبل از آن، نوتا بنه خواهد بود. البته این رستوران در هر موقعیتی ارزش کج کردن راه را دارد.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۷. اوبرژ دو پومیه

سر آشپز «مالکوم کمپبل» (Malcolm Campbell) در رستوران «اوبرژ دو پومیه» (Auberge du Pommier) سبک‌های سنتی را با نوآوری‌های خود ترکیب کرده و غذاهای مدرن فرانسوی را در محیطی سنتی به مشتریان ارائه می‌کند. این سر آشپز با الهام از طبیعت، هنر و عکاسی، خلاقیت بی‌مرزی را در آشپزی به اجرا می‌گذارد. منوی رستوران بر اساس مواد موجود فصل تغییر کرده و همیشه می‌تواند شما را به خوبی غافلگیر کند. این رستوران در یک خانه از دهه ۱۸۶۰ واقع شده و منوی خلاقانه‌اش در کنار محیط دوستانه‌ای که آماده کرده برای شما اوقات خوشی را فراهم می‌کند. می‌توانید از شومینه و تراس زیبایی که رو به یک باغ قرار دارد لذت ببرید.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۸. خانه استیک جاکوبز و شرکا

اگر به سمت «کینگ وست» (King West) معروف بروید، می‌توانید خانه استیک «جاکوبز و شرکا» (Jacobs & Co.) را پیدا کنید. این خانه استیک معروف، یک تجربه بی‌همتای غذایی را برایتان رقم می‌زند و می‌توانید مطمئن باشید که چیزی ورای انتظارتان دریافت می‌کنید. طراحی داخلی شیک و زیبا به همراه پیانویی که نوای موسیقی جاز از آن بلند می‌شود به کامل کردن حال و هوای خوب این غذاخوری کمک می‌کند. سر آشپز این رستوران به دقت هر برش گوشت را انتخاب کرده و همواره به وضعیت نگهداری آن‌ها رسیدگی می‌کند. اگر شما هم از عاشقان گوشت و استیک هستید، تنوع بی‌نظیر استیک‌های جاکوبز را از دست ندهید.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۹. ریچموند استیشن

رستوران «ریچموند استیشن» (Richmond Station) با فضایی مد روز، در بین جمعیت جوان‌تر تورنتو محبوبیت خاصی دارد. یک تخته سیاه با منویی که با گچ رویش نوشته شده، گزینه‌ها و غذاهای ویژه روز را نشان می‌دهد. این رستوران توسط آشپز جوانی به نام «کارل هانریش» (Carl Heinrich) تأسیس شد که تاکنون چند جایزه معتبر آشپزی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. در منوی اینجا طیفی از غذاهای گوشتی تازه و فصلی را پیدا می‌کنید.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

۱۰. خانه صدف رودنی

خانه صدف «رودنی» (Rodney Oyster House) غذای دریایی را بسیار جدی و حرفه‌ای دنبال می‌کند و حتی مواد اولیه‌ مصرفی خود را شخصا وارد کرده و می‌توانید در آن تازه‌ترین صدف‌ها، شاه‌میگو‌ها، خرچنگ‌ها و سایر غذاهای دریایی را پیدا کنید. در اینجا منوهای مخصوصی برای ناهار، غذای اصلی، صدف، نوشیدنی و یک منوی ویژه وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها با طیف وسیعی از غذاهای دریایی روبرو شده و از بینشان یک غذای لذیذ سفارش دهید.

رستوران های خوب تورنتو را بشناسید

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید