بنر هدر

موزه‌ تاریخ هنر در وین

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

موزه تاریخ هنر در شهر وین, کشور اتریش در سال ۱۸۹۱ همزمان با موزه تاریخ طبیعی توسط امپراتور فرانتس ژوزف من از اتریش – مجارستان ساخته شد و شروع به کار کرد.

موزه‌ تاریخ هنر در وین

هر دو موزه تاریخ هنر و تاریخ طبیعی از لحاظ شکل ساختاری مانند هم میباشند و طراحی هر دوی آن توسط گات فراید و کارل صورت گرفته است. موزه تاریخ هنر یکی از گنجینه های هنر در شهر وین می باشد. نمای این موزه به شکل مستطیل و دارای گنبدی به ارتفع ۶۰ متر و داخل موزه با سنگ های مرمر, گچ, طلا تزئین شده است و هم چنین روی دیوارها نقاشی های زیبا و بی نظیر قرار دارند که هر بازدیدکننده را ساعتها محو تماشای خود می کنند. این موزه دارای دیدی های جذاب و بسیاری می باشد که در یک روز نمی شود از تمام کارهایش دیدن کنید پس بهتر است به بخشی که دوست دارید بروید و از بودن در این موزه لذت ببرید.

موزه‌ تاریخ هنر در وین

در جناح غربی طبقه‌ی‌ هم‌کف، که وقتی وارد می‌شوید در سمت راستتان است، آثاری از مصر، یونان و روم را نمایش می‌دهند و در جناح شرقی هم مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و آثار تزئینیِ هنرمندان اتریشی دوره‌ی باروک، رنسانس و سده‌های میانه را می‌بینید.

موزه‌ تاریخ هنر در وین

گالریِ طبقه‌ی اول مهم‌ترین بخش موزه است که آثار نقاشانی مثل بروگل، دورر، روبنس، رامبراند، ون‌دایک،کاواجیو، کاوالتو و خیلی‌های دیگر را نمایش می‌دهد. جناح شرقی این طبقه را به نقاشان آلمانی، هلندی و فلمیش اختصاص داده‌اند و جناح غربی را هم به نقاشانی مثل تیتیَن، رافائل، تینتورتو و برناردو بلوتو. در جناح غربی، پرتره‌هایی را هم که نقاشان مختلف از هابسبورگ‌ها کشیده‌اند می‌بینید.

اتریش کشوری توریست پذیر می باشد چرا که از طبیعتی بکر و مکان های تاریخی و جاذبه های دیدنی بسیاری برخوردار است. در این کشور گردشگران شاهد زیبایی هایی دیگری نظیر دهکده هالستات اتریش, کاخ شونبرون و….. می باشند و از سفر و بودن در کشور اتریش لذت میبرند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید