بنر هدر

موزه اتاق های جنگ چرچیل

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

موزه اتاق های جنگ چرچیل در زیر یک مجموعه ی ساختمانی در جاده ی Whitehall قرار دارد، برای کسانی که از این مسیر عبور می کنند، قابل مشاهده است. اگر علاقه مندید تا درباره ی زندگی در لندن درطول جنگ جهانی دوم بیشتر بدانید، هیچ مکان دیگری نمی تواند جایگزین این موزه شود.

موزه اتاق های جنگ چرچیل

آشنایی با موزه اتاق های جنگ چرچیل (Churchill War Rooms)

موزه اتاق های جنگ چرچیل که امروزه بخشی از موزه ی سلطنتی جنگ محسوب می شود، زمانی توسط دولت بریتانیا استفاده می شد (بین سالهای ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵). در آن زمان ها از اتاق های جنگ به عنوان سنگری برای محافظت از چرچیل و دولتش در حملات ناگهانی استفاده می شد. همچنین اتاق هوشی برای ارائه ی توضیحات لازم به “پادشاه جرج ششم” بود.

موزه اتاق های جنگ چرچیل

این موزه بخشی را به طور کامل به نخست وزیر پیشین بریتانیا یعنی وینستون چرچیل که بین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ مشغول به کار بوده، اختصاص داده است. چرچیل از این سنگر برای برقراری مکالمات تلفنی محرمانه با رییس جمهور روزولت، پخش فیلم برای آگاه کردن شهروندان بریتانیایی در زمان جنگ و حتی اعلام جنگ به آلمان استفاده می کرد. اما مهم ترین نقش این سنگر، فراهم کردن مکانی امن و خصوصی برای چرچیل و کابینه اش بود تا بتوانند تصمیم بگیرند که بریتانیا چه اقداماتی باید برای غلبه بر آدولف هیتلر و آلمان نازی انجام دهد.شما میتوانید با گرفتن وقت سفارت انگلیس و سپس سفر به این کشور از جاذبه های این موزه دیدن کنید.

موزه اتاق های جنگ چرچیل

خصوصیات اتاق ها در دوره جنگ

گفتنی است که صدها نفر درطول جنگ، در اینجا زندگی می کرده اند و احتمالاً سنگرها دارای خوابگاه هایی برای کارکنان، اتاق خواب های خصوصی برای افسران ارتش و وزرای ارشد و نیز اتاق هایی برای ماشین نویسان و تلفن چی ها بوده است.این سنگر همچنین دارای یک اتاق کار و خواب خصوصی متعلق به چرچیل بود که همسر و دخترش (ماری سومز) نیز گاهی از آن برای خواب استفاده می کردند.حتی چرچیل یک حمام خصوصی هم داشت که روی آن همیشه تابلوی “سفارش شده” نصب بود؛ اما درواقع یک اتاق تلفن محرمانه بود که خط تلفن مستقیم به رییس جمهور فرانکلین روزولت داشت.

پس از پایان جنگ، این اتاق ها تا سال های بسیاری دست نخورده باقی ماندند و نهایتاً در سال ۱۹۸۴ اتاق های جنگ به روی عموم گشوده شدند تا به بازدیدکنندگان درباره ی درگیری های بریتانیا درزمان جنگ جهانی دوم آموزش دهند.یکی از مراحل سفر به انگلستان اخذ ویزای انگلیس میباشد شما میتوانید برای تکمیل این مراحل از راهنمایی همکاران ما در واحد ایران آنکارا استفاده کنید.

موزه اتاق های جنگ چرچیل

نکات برجسته موزه اتاق های جنگ چرچیل

افراد با قدم زدن در تالارهای کم نور و بخش های مختلف “تاق های جنگ مثل اتاق نقشه، اتاق تلفن آنسوی اقیانوس اطلس، اتاق خواب همسر چرچیل و حتی اتاقی که چرچیل از آن برای ضبط و پخش فیلم هایش برای اطلاع رسانی به بریتانیایی ها در زمان جنگ استفاده می کرد، به گذشته ها سیر می کنند.

در موزه چرچیل یک گالری تعاملی شامل یک “خط زندگی” ۱۵ متری وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند با قدم زدن در آن و سفر در گذشته، درباره ی زندگی چرچیل به ترتیب وقوع زمانی، بیشتر بدانند. گردشگران می توانند به راحتی یک روز خود را با خواندن درباره ی زندگی نخست وزیر پیشین، از زمان تولد تا مرگ او، سپری کنند.

موزه اتاق های جنگ چرچیل

این “خط زندگی” همچنین شامل عکس های خصوصی و خانوادگی چرچیل، عکس هایی از اتاق های جنگ در زمان جنگ جهانی دوم و حتی ویدیو کلیپ های اسناد معروف و مصاحبه هایی با نزدیک ترین کارمندانش می باشد. همچنین می توانید نامه های رد و بدل شده میان چرچیل و همسرش کلمنتین، سیگار و کت و شلوار قرمزرنگ معروف و یکی از نقاشی های اولیه ی او را ببینید و به خلاصه هایی از برخی سخنرانی های معروفش گوش فرا دهید.

نکات درخصوص بازدید از موزه اتاق های جنگ چرچیل

خود را برای گم شدن در راهروهای پیچ در پیچ آماده کنید. جای تعجب نیست اگر بازدیدکنندگان به بخش های تکراری بروند و یا اعضای گروه خود را گم کنند؛ بدون آن که تا زمان خروج از موزه متوجه آن شوند!

موزه اتاق های جنگ چرچیل

متون بسیاری برای خواندن وجود دارد. پس اگر با کودکانتان که تحمل ایستادن به مدت طولانی را ندارند می آیید، ممکن است مجبور شوید بازدیدتان را کوتاه کنید.
در تعطیلات یا ماه های تابستان ممکن است با صف های طولانی مواجه شوید. اگر می خواهید که همه ی متون موزه را بخوانید، بهتر است درست قبل از زمان باز شدن “اتاق های جنگ” بیایید.

موزه اتاق های جنگ چرچیل

اگر زمان محدودی برای ماندن در لندن دارید و می خواهید جاذبه های اطراف مثل ساختمان های پارلمان، کلیسای وستمینستر و کاخ باکینگهام را هم ببینید، به راحتی می توانید در یک روز از همه ی آنها بازدید کنید (اما باید صبح زود از خواب بیدار شوید تا فرصت کافی برای این امور فراهم شود!)
هزینه بلیط موزه اتاق های جنگ چرچیل
اتاق های جنگ چرچیل همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز هستند. گرچه بعد از ساعت ۵، پذیرشی صورت نمی گیرد. موزه در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ اکتبر بسته می باشد.

۱۸یورو (با انضمام مبلغی جهت امور خیریه) یا ۱۶٫۳۵ یورو (بدون خیریه) برای بزرگسالان
۸٫۱۵ تا ۹ یورو برای کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال
۲۸٫۶ تا ۴۲٫۹۵ یورو برای بلیط های خانوادگی

موزه اتاق های جنگ چرچیل

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید