بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

آکواریوم‌ها و پارک‌های دریایی، یکی از جاذبه‌های گردشگری هیجان‌ انگیز کشور استرالیابه حساب می‌آیند و گونه‌های متنوعی از موجودات آبزی را در خود جای می‌دهند؛ از خرچنگ و مرجان و کروکودیل گرفته تا کوسه و شیر دریایی و «استرینگرِی» یا همان لقمه ماهی! اگر می‌خواهید این حیوانات دریایی شگفت انگیز را بدون خیس شدن از نزدیک ببینید، بازدید از این ۸ آکواریوم برتر استرالیا را از دست ندهید.

۱. پارک آبی کروکودیل های داروین

یکی از هیجان‌ انگیزترین سرگرمی‌های این پارک، «قفس مرگ» است که اگر جرأت دارید، می‌توانید وارد محفظه‌ی شیشه‌ای شوید و به درون آب بپرید. پارک آبی کروکودیل‌ها (Crocosaurus Cove) که در مرکز شهر داروین قرار دارد، این موقعیت را برای شما به وجود می‌آورد تا از بزرگ‌ترین نوع تمساح‌ها، یعنی کروکودیل آب شور که اندازه‌اش به ۵ متر می‌رسد، از نزدیک دیدن کنید. البته تفریحات آن فقط به تمساح‌ها محدود نمی‌شود، بلکه می‌توانید خودتان را با کارهای کم استرس‌تری سرگرم کنید؛ مثلاً می‌توانید از لاک پشت‌ها و گونه‌های مختلف ماهی‌های آکواریوم دیدن کنید یا بچه تمساح‌ها را در دستانتان نگه دارید.

بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

۲. سی ورلد گلدکست

مرکز انواع و اقسام پارک‌های تفریحی و آبی مثل «دریم ورلد»، «وایت واتر ورلد» و «وِت اند وایلد» در شهر «گلدکست» قرار دارد که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. اما پارک دریایی سی ورلد (Sea World)، چندین دهه است که همچنان در صدر لیست تفریحگاه‌های خانوادگی مسافران قرار دارد. در این پارک، بازی‌های هیجان‌انگیزی برای کودکان ایجاد کرده‌اند و امکان بازدید از حیواناتی مثل پنگوئن، شیر دریایی، کوسه و خرس قطبی نیز وجود دارد. هنوز هم نمایش دلفین‌های دوست داشتنی جزو پرطرفدارترین نمایش‌های آن به شمار می‌رود.

بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

۳. سی لایف سیدنی

بعد از ۵۳ میلیاردی که در سال ۲۰۱۲ برای نوسازی آکواریوم سیدنی (Sea Life Sydney Aquarium) خرج شد، مجموعه‌ی جانوران آبزی آن به ۱۴ گروه جداگانه تقسیم شدند که بازدیدکنندگان می‌توانند اکوسیستم دریایی متنوع کشور را از نزدیک تماشا کنند. ۷۰۰ گونه‌ی مختلف از مجموع ۱۳ هزار جاندار دریایی در این آکواریوم زندگی می‌کنند که برای نمونه می‌توان «دوگانگ» یا همان گاو دریایی را مثال زد.

بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

۴. سی لایف ملبورن

در دنیا فقط آکواریوم سی لایف در شهر ملبورن است که «کوسه فیل‌ها» را به نمایش عموم می‌گذارد. برای نوسازی این آکواریوم نیز ۲۱ میلیارد در سال ۲۰۱۳ خرج شد و بخش‌های بازدید آن به ۱۲ قسمت گسترس پیدا کرد. در این آکواریوم می‌توانید از پنگوئن‌ها دیدن کنید یا با قایق‌های کف شیشه‌ای، به تماشای حیات دریایی بروید یا وارد محفظه‌های شیشه‌ای شوید و کوسه‌ها را از نزدیک ببینید.

بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

۵. آب سنگ های تاونزویل

بزرگ‌ترین آکواریوم آب‌سنگ‌های مرجانی (Reef HQ) دنیا را می‌توانید در شهر تاونزویل (Townsville) استرالیا پیدا کنید که ۳۰ سال است از ساخت آن می‌گذرد. ۱۳۰ گونه‌ی متفاوت از مرجان‌ها در این آکواریوم قرار دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند از هزاران موجودات عجیب و غریبی که زیر آب زندگی میکنند دیدن کنند، مثل توتیای دریایی، انواع کرم‌ها، اسفنج دریایی، حلزون‌ها و خیار دریایی!

بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

۶. آکواریوم کرنز

آکواریوم ۱۴۴ میلیارد تومانی شهر کِرِنز (Cairns) که به تازگی در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد، گنجینه‌ای از مرجان‌های دریایی است. این آکواریوم از ۱۵ هزار گیاه و جانور آبزی نگهداری می‌کند و با وجود ۷۱ بخش مختلف، تنوع زیستی ایالت کوئینزلند را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

۷. آکواریوم استرالیای غربی

وقتی آکواریوم استرالیای غربی برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ شروع به کار کرد، بزرگ‌ترین آکواریوم کشور به حساب می‌آمد و هنوز هم بزرگ‌ترین مخزن آب را در مقایسه با آکواریوم‌های دیگر کشور دارد. می‌توانید با عبور از تونل ۹۸ متری که در آن زده‌اند، لقمه‌ماهی‌ها و لاک پشت‌های دریایی و کوسه‌های خاکستری رنگ را در اعماق نگاه کنید.

بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

۸. پارک دریایی استنلی

پارک دریایی استنلی (Stanley Seaquarium) که در ایالت «تاسمانیا» است، ابتدا قرار بود فقط محل نگهداری از خرچنگ‌های دریایی باشد اما هم‌اکنون، بعضی از استثنایی‌ترین جانوران دریایی در این پارک زندگی می‌کنند. وقتی می‌گوییم استثنایی منظورمان حیوان‌هایی مثل خرچنگ‌های تاسمانیایی است که به اندازه‌ی ۱۶ کیلومتر رشد می‌کنند یا مارماهی‌های بزرگ و بازیگوشی که طول آنها تقریباً به ۲ متر می‌رسد. علاوه بر این، می‌توانید از مغازه‌ی محلی آن‌جا خرچنگ، صدف آبالون، ماهی سالمون و کنسرو هشت پا بخرید. البته اگر حس عجیبی بهتان دست نمی‌دهد حیوان‌هایی که تا چند لحظه‌ی پیش در آکواریوم دیدید، به عنوان غذا خرید کنید.بهترین پارک ها و آکواریوم های دریایی استرالیا

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید