جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مارکن روستایی در استان هلند شمالی و در نزدیکی آمستردام است که به شکل یک شبه جزیره در مارکن مر واقع شده است. این روستا در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، به عنوان یک شهر کوچک ماهیگیری و یادگار فرهنگ سنتی و بومی هلند مورد توجه قرار گرفت.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

یکی از مناظر اصلی مارکن، فانوس دریایی پارد ون مارکن در انتهای شرقی شبه جزیره که ۱۶ متر ارتفاع دارد. فانوس دریایی پارد ون مارکن، یک بنای یادبود ملی و همچنین یکی از بهترین‌ فانوس های دریایی در کشور هلند به شمار می رود.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

مارکن در گذشته یک جزیره بوده است، که از سال ۱۹۵۷ میلادی با یک جاده به هلند شمالی متصل شد و به یک شبه جزیره تبدیل شد. مارکن دارای یک نمونه میراث دریا نوردی هلند شمالی است.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

موزه مارکر

در موزه ی کوچک مارکر شما می‌توانید یک خانه ی سنتی مارکن قدیم با شکل اصیل و ارجینال خود، لباس‌های سنتی و اطلاعاتی راجع به تاریخ شبه جزیره را ببینید.
در گذشته این شش اتاق دودخانه ی مارماهی بوده است، که حالا تاریخ دریایی مارکن را به بازدید کنندگان معرفی می کند و شامل باسازی فضای داخلی خانه ی یک ماهیگیر در قرن ۲۰ میلادی است.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

مارکن گروت کرک (کلیسای بزرگ مارکن)

مارکن گروت کرک (کلیسای بزرگ مارکن) یک کلیسای پروتستان در مارکن هلند است که قدمت آن به سال ۱۹۰۴ میلادی باز می گردد و معروفیت آن به خاطر کشتی‌های چوبی مدلی است که بر دیوار آن آویزان شده است.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

کارخانه ی کفش های چوبی (THE CLOG EXPERIENCE)

اگر کفش های چوبی را در جلوی درب های قدیمی و زیبای خانه های چوبی ببینید، بی شک شگفت زده و هیجان زده خواهید شد. شما در مارکن می توانید ببینید که این کفش ها چگونه تهیه می شوند.

بیش از صد سال است که کارخانه ی کفش های چوبی، این کفش های نمادین را تولید می کند. نمایشگاه محصولات کلاگ بصورت روزانه برگزار می شود، در صورت تمایل می توانید به آنجا بروید و کفش هایش را تست کنید.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

سفر به وولندام

وولندام که تنها نیم ساعت از مارکن فاصله دارد، زمانی یک بندر ماهیگیری بوده است. بندرگاه دارای مغازه ها و غرفه های ماهی فروشی، و همچنین تعدادی خانه های چوبی است که در امتداد خیابان های زیبای وولندام به صف ایستاده اند.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

سفر به ادام

ادام یکی از سنتی‌ترین و اصیل‌ترین شهرهای هلند است که حدود یک ساعت و نیم از مراکن دور است. شهر ادام با داشتن آسیاب‌های بادی، مزارع و خانه‌های بسیار زیبا و سنتی بیشتر شبیه به یک قاب عکس است. پنیر معروف هلندی نام خود را از شهر ادام گرفته است.

بازار پنیر در شهر ادام، در ماه های جولای و آگوست در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ برگزار می شود.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

زانس سخانس

زانس سخانس، منطقه‌ای تاریخی و گردشگری در ۱۵ کیلومتری آمستردام پایتخت هلند است، که در بر گیرنده ی موزه، اسکله، آسیاب‌های بادی، رستوران و فروشگاه‌های گوناگون است. بازدید از زانس سخانس این فرصت را به شما می‌دهد تا تصویری از خانه‌های چوبی، آسیاب‌های بادی و اسکله در قرن های هفدهم و هجدهم داشته باشید. شهر زانس تنها نیم ساعت با مارکن فاصله دارد، و دارای خانه های چوبی جذاب و همچنین هشت آسیاب بادی است که به خوبی حفظ شده اند، و هر یک نام مختص به خود را دارند. بازدید از این منطقه ی زیبا را از دست ندهید.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

تور دوچرخه سواری در هلند

شما می توانید با دانلود یک برنامه، مسیر های مختلف شهر را که شامل خوش منظره ترین مسیرها و آسیاب های بادی هستند، انتخاب کنید و با دوچرخه آن مسیر ها را بروید و از زیبایی های طبیعت لذن ببرید. شما می توانید برنامه های تور دوچرخه را در یک روز و یا نصفه روز انجام دهید.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

برنامه ریزی برای سفر به مارکن

شما به راحتی می توانید در یک روز به بازدید از جاذبه های مارکن بپردازید، اما اگر دوست دارید با سبک زندگی در این جزیره ی آرام بیشتر آشنا شوید، می بایست یک یا دو روز به سفر خود اضافه کنید.

برای جابجایی در شهر خوب است بدانید که، مرکز مارکن فشرده و جمع و جور و خالی از خودرو است، اما خیالتان راحت باشد، شما بدون هیچ مشکلی می توانید با پای پیاده به گشت و گذار بپردازید. شما می توانید یک دوچرخه اجاره کنید و شهر را بگردید.

جاهای دیدنی شبه جزیره ی مارکن هلند

اگر قصد دارید از آمستردام به مارکن سفر کنید، اتوبوس های ۳۱۱ از سمت شمال سنترال استیشن شما را ظرف مدت ۳۵ دقیقه به مارکن خواهند رساند. همچنین یک سرویس کشتی از وولندام و ادام، نیز وجود دارد که شما را ظرف مدت ۲۵ دقیقه به مارکن می رساند.

اگر برنامه ریزی شما برای سفر به مارکن به گونه ای است که به بیش از یک روز زمان برای گشت و گذار نیاز دارید، دو هتل در مرکز مارکن وجود دارد که شما می توانید در آنجا اقامت کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید