دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاج

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

ازمیر زیبا می‌تواند با کرانه‌های ساحلی زیبا، دامنه‌های سرسبز، چشم‌اندازهای زیبا، باغ‌های زیتون، پرتگاه‌های سنگی، جنگل‌های کاج و جاذبه‌های رنگارنگ خود حسابی شما را سرگرم کند.
ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه بعد از شهر استانبول و آنکارا است که موقعیت ویژه‌ای به‌عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری دارد. در این شهر دیگر از شلوغی و ازدحام خبری نیست و تا دل‌تان بخواهد می‌توانید از آرامش و سکوت آن لذت ببرید. این شهر زیبا می‌تواند با کرانه‌های ساحلی زیبا، دامنه‌های سرسبز، چشم‌اندازهای زیبا، باغ‌های زیتون، پرتگاه‌های سنگی، جنگل‌های کاج و جاذبه‌های دیدنی رنگارنگ خود حسابی شما را سرگرم کند. در این مطلب با ما همراه باشید تا جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر شگفت‌انگیز را به شما معرفی کنیم.

پاموکاله (Pamukkale)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجپاموکاله یکی از جاذبه‌های جذاب و شگفت‌انگیز ازمیر است که توریست‌های زیادی را مجذوب خود می‌کند. پاموکاله در واقع مجموعه‌ای از چشمه‌های پلکانی آب‌گرم است که سنگ‌های سفید و آبی رنگ آن جلوه بسیار زیبایی به آن بخشیده است. نمونه دیگری از این چشمه‌های پلکانی را می‌توانید در چشمه‌های باداب‌ سورت در استان مازندران نیز مشاهده کنید.

بنای قدیمی آسانسور (Tarihi Asansor)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجبنای قدیمی آسانسور یکی از دیدنی‌های تاریخی ازمیر است که در سال ۱۹۰۷ میلادی توسط تاجران یهودی جهت جابه‌جایی شهروندان بر فراز تپه‌ای بنا شده است. این آسانسور در ابتدا با فشار آب و سپس به سیستم الکتریکی مجهز شده است. شما با سوار شدن در این آسانسور هم می‌توانید منظره پانورامایی از شهر دیدنی ازمیر داشته باشید و هم از فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این منطقه استفاده کنید.

بازار کمرالتی (Kemeralti Market)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجبازار کمرالتی، بازاری سنتی است که در آن می‌توانید بدون اینکه مجبور شوید چیزی بخرید با فروشندگان گپ بزنید و محصولات را نگاه کنید. در این بازار می‌توانید خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ازمیر، زیتون‌های مرغوب سیاه و سبز را خریداری کنید. فراموش نکنید که حتما آبنبات‌های سنتی این بازار را امتحان کنید.

ازمیر آگورا (Izmir Agora)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجدر ازمیر آگورا می‌توانید آثار به جای مانده از بازاری را تماشا کنید که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. قدمت خرابه‌های این بازار به دو هزار سال پیش باز می‌گردد. کانال آبی که در آن زمان در این منطقه جاری بود، همچنان وجود دارد و از وسط این بازار عبور می‌کند.

روستای شیرینجه (Şirince)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجروستای شیرینجه بهشت عکاسان و معماران است. خانه‌های سنتی و کوچه‌های قدیمی این روستا بسیار زیبا هستند و اگر به سمت نواحی بالاتر آن بروید، حس می‌کنید که زمان به عقب بازگشته و به گذشته سفر کرده‌اید. فراموش نکنید که نان‌های تنوری تازه این روستا را حتما امتحان کنید.

مسجد حصار (Hisar Camii)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجمسجد حصار یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مساجد کشور ترکیه است که از جاذبه‌های توریستی شهر ازمیر به شمار می‌رود. این مسجد زیبا در قرن شانزهم میلادی بنا شده و در قرن نوزدهم میلادی بازسازی شده است. مسجد باشکوه حصار در قلب شهر ازمیر جای گرفته است.

برج ساعت (Saat Kulesi)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجبرج ساعت یکی از مشهورترین و معروف‌ترین نمادهای شهر ازمیر است که یکی از جاذبه‌‌های گردشگری تاریخی این شهر نیز به حساب می‌آید. این برج در میدان کوناک (Konak Square) جای گرفته است و روزانه می‌توانید توریست‌های فراوانی را در این میدان مشاهده کنید که در حال رفت و آمد هستند. این برج زیبا در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده، اما ساعت آن هدیه امپراطوری کشور آلمان به این شهر بوده است. ارتفاع برج ساعت به ۲۵ متر می‌رسد و تقریبا از تمام نقاط شهر دیده می‌شود.

تله فریک ازمیر (Izmir Teleferik)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجبا استفاده از تله فریک ازمیر می‌توانید به ارتفاعات این شهر بروید و آن را از ارتفاع ۴۲۳ متری از سطح زمین تماشا کنید. از بالای این تله‌کابین می‌توانید سواحل دریای اژه را از نمای بالا ببینید. فراموش نکنید که حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا بتوانید عکس‌های جذابی بگیرید.

سواحل ازمیر

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجقدم‌زدن و پیاده‌روی در کنار سواحل زیبای ازمیر یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در این شهر داشته باشید. همینطور عصرها می‌توانید از فضای دلنشین کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی آن نیز لذت ببرید. علاوه بر این می‌توانید از تفریحات ساحلی این سواحل استفاده کرده و خاطرات فراموش‌نشدنی برای خود ایجاد کنید.

قلعه کادیفه کاله (Kadifekale)

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاجقلعه کادیفه کاله در سال‌های چهارم قبل از میلاد بنا شده و در طی قرون مختلف به تصرف بسیاری از سلسله‌های حکومتی در آمده و تغییرات تاریخی فراوانی را سپری کرده است. ارتفاع این قلعه ۱۸۶ متر است و توسط یکی از فرماندهان «اسکندر مقدونی» به نام «لیسماکوس» ساخته شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید