بنر هدر

راه های اقامت ارزان تر از هتل

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بعد از بلیط هواپیما این هزینه ی اقامت است که بیشترین سهم در بودجه ی تعطیلات را به خود اختصاص می دهد. مسافران خلاق اقامت گاه های جایگزین هتل را برای پرداخت کمتر مورد بررسی قرار می دهند. ما در این مقاله نکات مقرون به صرفه را یادآوری می کنیم:

اجاره اتاق یا ویلا

این یک روند نسبتا جدید در دنیای سفر است. حتی با استفاده از وب سایت ها می توانید یک اتاق در خانه ی کسی، یک کلبه یا یک آپارتمان کوچک خصوصی با نرخ اجاره ی پایین پیدا کنید. این یک راه هم برای میزبان است تا کمی از این طریق صاحب پول شود و هم برای مسافران که هزینه کمتری متحمل شوند. کاوش کردن در مورد اینکه آیا دوست دارید که با مردم دیدار داشته باشید، ببینید که چگونه زندگی می کنند؟ در این صورت ممکن است دارای یک کلبه برای خودتان با حمامی اشتراکی باشید. در این صورت اجاره ی اتاق در کوتاه مدت ناچیز خواهد شد.
اگر عدم اطمینان در چنین مکان هایی باعث بیدار ماندن شما تا صبح می شود، بهتر است که خوابیدن در هتل های زنجیره ای را انتخاب کنید.

راه های اقامت ارزان تر از هتل

اقامت در اماکن مذهبی

بسته به جایی که به مسافرت می روید، شاید در اماکن مذهبی قابلیت اقامت را داشته باشید. ماندن در این اقامت گاه ها سفر را بسیار مقرون به صرفه می کند. قبل از سفر می توانید این موارد را در سایت ها بررسی کنید. شما به مدت طولانی بدون قضاوت و بدون سوال و با تمیز نگه داشتن محیط اطرافتان می توانید در این مکان ها بمانید.

راه های اقامت ارزان تر از هتل

اقامت در خوابگاه ها

هرچند که این مکان را به عنوان خوابگاه جوانان می شناسند اما این شکل اقامت می تواند برای هر سنی و با هر بودجه ای برای مسافران ایده آل باشد.حتی در این اقامت گا ه ها می توانید اتاق های عمومی و خصوصی داشته باشید،این اتاق ها تنها در هزینه با هم تفاوت دارند.این خوابگاه ها مناسب برای مسافران بدون برنامه ریزی؛باربران و…می باشد. برخی از خوابگاهها می تواند ناقص – فاقد نه تنها حفظ حریم خصوصی، بلکه ایمنی هم باشند پس قبل از اقامت به درستی تحقیق کنید.

راه های اقامت ارزان تر از هتل

اقامت در خانه های محلی

خواب در اتاق خواب آشنایان یا مردم محلی و یا بر روی مبل اتاق نشیمن، یکی از ارزان ترین راه برای سفر است. دارای مزایایی مانند: آزادی و یک راه عالی برای دیدار با مردم محلی و دیگر مسافران است. اگر زندگی در نظر شما ماجراجویی است این نوع سفر برای شما مناسب است. شما شانس ملاقات با افراد جالب ودیدن زندگی این افراد از نزدیک را بدست آورده اید.با انتخاب این نوع سفر و اقامت باید اعتماد کنید، قابل اعتماد، انعطاف پذیر و دوستانه باشید.

راه های اقامت ارزان تر از هتل

خانه یا خوابگاههای دانشگاهی

هنگامی که دانش آموزان در تابستان در تعطیلات هستند، بسیاری از مدارس و خوابگاه ها در اختیار مسافران قرار می گیرد. تسهیلاتی که در اختیار گذاشته می شود عمومی است اما بسیار مقرون به صرفه می باشد. اغلب رستوران ها، کافه ها و اماکن تفریحی محیط های دانشگاهی را هم می توان استفاده نمود و ازاین نظر مشکلی نخواهید داشت.

راه های اقامت ارزان تر از هتل

ماندن در روستا

خانه های روستایی، مزارع و حیوانات اهلی، این نوع اقامت می تواند طیف گسترده ای از امکانات رفاهی را پوشش دهد و همچنین جالب هم باشد. محیطی آرام، صبحانه ای دلچسب، دیدن خورشید در هوای پاک و … از مزایای این سفر است.

راه های اقامت ارزان تر از هتل

 

اقامت در چادر و کمپ های مسافرتی

خواب زیر ستاره ها می تواند یک تجربه جادویی و یکی از از ارزان ترین گزینه ها در این لیست باشد. به خصوص اگر شما به جای رستوران رفتن آشپری برروی آتش را تجربه کنید. نگران نباشید؛ اگر هوا خوب باشد به جای استفاده از چادرهای لوکس و گران هم می توانید از پشه بند استفاده کنید. حس کردن باد ملایم، کنار آتش و دیدن آسمان آرامش بخش شب بسیار مسحور کننده است.

راه های اقامت ارزان تر از هتل

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید