بنر هدر

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

احتمالا شما نیز می دانید که اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر جهت لذت بردن از تعطیلات تا چه حد لازم است. مسافرت به شهرها و کشورهای دیگر مسائل و مشکلات خاص خود را دارد که از جمله آنها می‌توان به ناآشنایی به زبان و ناآشنایی به مقصد اشاره کرد. خوشبختانه و با تشکر از پیشرفت تکنولوژی نرم­‌افزارهای زیادی برای آسان­تر کردن مسافرت وجود دارد. در این مطلب زرین نما قصد داریم اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر

این مطلب با موضوع اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر برای کسانی که قصد مسافرت دارند بسیار کارآمد خواهد بود. از نرم­‌افزارهای مسیریابی گرفته تا نرم­‌افزارهایی که مکان­‌های دیدنی و هزینه­‌های سفر را برای شما محاسبه می­‌کنند در این لیست به چشم می خورند.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

ایربی­‌ان­‌بی (Airbnb) در سفر

شاید مهم­‌ترین نرم­‌افزار این لیست ایربی­‌ان­‌بی باشد. تا همین چند سال پیش اگر قصد مسافرت دو روزه آخر هفته داشتید می­‌بایست در هتل اقامت می­‌کردید. اما در چند سال اخیر تغییرات زیادی در این زمینه رخ داده است. ایربی‌­ان­‌بی نرم‌­افزار پیدا کردن خانه­‌های اجاره­‌ای داخل شهر است، شما می­‌توانید با این نرم­‌افزار خانه­‌ای در مرکز شهر یا در محله­‌ای آرام با قیمتی مناسب بیابید. کار با این نرم‌­افزار بسیار ساده است و همچنین شامل راهنما برای بازدید از مناطق محلی و رزرو بلیت نیز می­‌شود.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

گوگل­‌مپ (Google map) برای مسافرت

آشناترین نرم‌­افزار لیست نرم­‌افزارهای ضروری در سفر گوگل‌­مپ است. گوگل‌مپ یکی از بهترین نرم­‌افزارهای مسیریابی و اطلاعات شهری است. شما می­‌توانید با این نرم‌افزار کافه و رستوران­‌ها را با امتیازاتی واقعی و درست بیابید و از کیفیت آن­‌ها اطلاع پیدا کنید. همچنین می­‌توانید نقشه مناطقی که می­‌خواهید را در این نرم­‌افزار دانلود کنید تا درصورتی که به اینترنت دسترسی نداشتید از آن استفاده کنید. شما می­‌توانید با این نرم­‌افزار از ترافیک محلی درلحظه اطلاع پیدا کنید و از ساعات شلوغی و تعطیلی مناطقی که قصد بازدید از آن را دارید را نیز مطلع شوید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

اکس‌­­ای کارنسی (XE currency)

این نرم­‌افزار ضروری در سفر بیش از ۵۵ میلیون دانلود داشته است و شما می­‌توانید تمام واحدهای پولی را با ارزش­‌های درلحظه خود به یکدیگر تبدیل کنید. همچنین این نرم­‌افزار قابلیت دانلود آفلاین هم دارد تا شما در مسافرت هزینه رومینگ را نپردازید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

اوبر (Uber)

اوبر نرم‌­افزار تاکسی آنلاین است که در ۸۴ کشور و ۷۳۷ شهر در سرتاسر جهان فعال است. شما با استفاده از این نرم­‌افزار به نزدیک­‌ترین تاکسی با قیمتی مناسب دسترسی خواهید داشت و قابلیت پرداخت آنلاین نیز دارد. دیگر لازم نیست شما دنبال ایستگاه تاکسی بگردید یا در صف تاکسی­‌ها منتظر بمانید. با این نرم­‌افزار تاکسی به سمت شما می­‌آید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

نرافزار آی­‌ترانسلیت (iTranslate) مسافرت

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر نرم‌افزار آی‌ترنسلیت است. با این نرم­‌افزار زیاد نگران مسافرت به کشورهایی که هیچ آشنایی با زبان آن­‌ها ندارید، نباشد. استفاده از آن ساده است، کافی است دکمه نرم‌­افزار را فشار دهید و جمله‌­ای که می­‌خواهید را بگویید و زبان ترجمه را مشخص کنید، نرم­‌افزار جمله­‌تان را ترجمه می­‌کند یا اگر بخواهید نرم­‌افزار جمله زبان بیگانه را به زبان خودتان ترجمه می­‌کند. این نرم­‌افزار بیش از ۹۰ زبان را پشتیبانی می­‌کند. شاید هنوز این نرم­‌افزار کامل نباشد ولی از بقیه هم­‌رده­‌های خود نرم­‌افزار بهتری است.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

لونلی پلنت (Lonely Planet)

لونلی پلنت به عنوان یکی از راهنماهای سفر جزو اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر شناخته می­‌شود. این نرم­‌افزار شامل راهنمایی­‌های کاملی است و به صورت آفلاین کار می‌کند تا شما هزینه­‌های رومینگ پرداخت نکنید. در این راهنما شما می­‌توانید به راهنمای شهر، مناطق بازدید، رستوران­‌ها، بازارهای خرید و حتی مکان‌های ورزشی و بازی هم دسترسی داشته باشید. همچنین اطلاعات مهمی مانند نقشه، راه‌­های دسترسی، توضیحات راه نیز در این راهنما گنجانده شده است و بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ دنیا را پشتیبانی می­‌کند.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

یلپ (Yelp) در سفر

این نرم­‌افزار رسما به عنوان نرم­‌افزار نقد و گفتگو در مورد کافه­‌ها و رستوران­‌ها شناخته می­‌شود. ویژگی برجسته این نرم­‌افزار نقدها و کامنت­‌ها کاربران در مورد رستوران­‌ها است و اگر می­‌خواهید به صورت دقیق بهترین مکان کشوری که به آن مسافرت کرده­‌اید را پیدا کنید، جزو اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر شما به حساب خواهد آمد. همچنین در این نرم‌­افزار ساعات کار رستوران­‌ها، شماره­‌های تماس جهت رزرو و در مواردی منوی رستوران هم وجود دارد تا شما برای برنامه­‌ریزی سفرتان کاملا آماده باشید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

سیرکا (Circa) مخصوص مسافرت

اگر در زمان کوتاهی به چندین کشور مختلف سفر می­‌کنید شاید هماهنگی با زمان محلی مقداری سخت باشد. سیرکا نرم­‌افزاری زیبا و ساده است که می­‌توانید با زمان محلی منطقه همیشه هماهنگ باشید. همچنین شما می­توانید به این نر‌م­ افزار ساعت محلی کشور خودتان را اضافه کنید تا موقع تماس با خانواده و دوستان بتوانید ساعت مناسبی انتخاب کنید. این نرم‌­افزار همچنین ساعت مشترک بیداری دو منطقه زمانی متفاوت را حساب می­‌کند و می­‌توانید بر روی اپل­‌واچ و یا دستگاه اندرویدی خود آن را نصب کنید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

پک‌­پوینت (PackPoint)

این نرم­‌افزار به شما کمک می­‌کند تا وسایل سفر خود را تهیه کنید. شما در این نرم­‌افزار اطلاعات محل، زمان و برنامه سفر را وارد می­‌کنید و پک­‌پوینت لیست کاملی از وسایل موردنیازتان را به شما ارائه می­‌دهد. شما می­‌توانید از این لیست موردی را حدف یا اضافه کنید و درنهایت موقع سفر آن­ها را چک کنید. اگر موقع سفر مدام به این فکر می­‌کنید که آیا چیزی را فراموش کرده­‌اید یا نه، پک­‌پوینت جزو نرم‌افزار ضروری در سفر شماست.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

تایم آوت (Time Out)

تایم آوت نرم‌­افزاری است که به شما کمک می­‌کند تا برنامه مورد نظر خود را در شهر پیدا کنید. این نرم‌­افزار برای زمانی که شما با شهر آشنا نیستید، مکان­‌های محلی مناسبی مانند رستوران­‌ها، جشن­‌های شبانه، کافه و گالری­‌های هنری را به شما پیشنهاد می­‌دهد. Time Out از ۱۹۶۰ مجله آشنایی با لندن بود و به معرفی مکان‌های جذاب و ناآشنا می­‌پرداخت. اکنون نرم­‌افزار بیش از ۳۰ شهر در دنیا را پشتیبانی می­‌کند. این نرم­‌افزار از اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر برای کسانی است که دنبال مکان های کمتر شناخته شده و هیجان­‌انگیز شهرها هستند.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

نر افزار تریپ­‌ادوایزر (TripAdvisor)

تریپ‌ادوایزر نرم­‌افزار نقد و بررسی هتل‌­ها، رستوران­‌ها و برنامه­‌های تفریخی مختلفی است که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده و در نقدهای آن شرکت می­‌کنند. دارندگان این نرم­‌افزار می­‌تواننددر امتیازدهی رستوران‌ها شرکت کنند و نقد بنویسند و حتی عکس­‌های رستوران­‌ها را در آن آپلود کنند. اگر شما جزو کسانی هستید که قبل از رفتن به مکانی می­‌خواهید اطلاعات کاملی از مقصد داشته باشید، این نرم­‌افزار جزو اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر شما است.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

جهانگرد برای گردشگری

جهانگرد نرم‌­افزار زبان خارجی است. اگر برای یادگیری زبان خارجه و زبان مقصد مسافرتتان زمان کافی ندارید می­‌توانید از این نرم­‌افزار استفاده کنید. این نرم­‌افزار تمام عبارات، جملات و اصطلاحاتی که ممکن است شما در سفر نیاز داشته باشید را جمع‌­آوری کرده و در اختیار شما می­‌گذارد. نرم­‌افزار جهانگرد از زبان­‌های انگلیسی، عربی، آلمانی؛ اسپانیایی، فرانسوی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی و ۱۶ زبان رایج دیگر دنیا پشتیبانی می‌­کند. این نرم­‌افزار ایرانی حتما جزو نرم­‌افزارهای ضروری در سفر شماست.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

آی­‌بنزین در مسافرت

این نرم­‌افزار ایرانی برای سفرهای داخل کشور بسیار مفید است و به شما کمک می­‌کند تا نزدیک‌­ترین پمپ­ بنزین را بیابید. همچنین این نرم‌­افزار مسیریابی نزدیک­‌ترین پمپ بنزین را برای شما انجام می­‌دهد و از شهرهای زیادی در ایران مانند مشهد، تبریز، اصفهان، تهران، زنجان و … پشتیبانی می­‌کند. این نرم­‌افزار وبسایت هم دارد که می‌توانید از وبسایت آن هم استفاده کنید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

هواشناس برای سفر

این نرم­‌افزار از روش­‌های متفاوتی برای ارائه گزارش آب­‌وهوا استفاده می­‌کند و نتایج بسیار دقیقی از وضعیت جوی تمام جاده­‌های کشور و جهان، وضعیت آلودگی هوای تمام استان­‌ها و شهرهای کشور ارائه می­‌دهد. ارائه گزارش­‌های هواشناسی و ارسال پیامک هشدار قبل از بارش برف و باران از ویژگی­‌های بارز این برنامه است. شما حتی در خارج از کشور هم می­‌توانید از این نرم‌­افزار استفاده کنید و همین باعث می­شود جزو نرم‌افزارهای ضروری در سفر به شمار بیاید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

برنامه سفرنامه برای سفر

این نرم­‌افزار به شما این امکان را می­‌دهد که خاطرات سفر، به همراه عکس و فایل­های صوتی و تصویری را ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید. شما می­‌توانید در این نرم­‌افزار سفرنامه­‌های مختلف دیگر کاربران را بخوانید و اطلاعات جالبی درمورد مکان­‌هایی که قصد بازدید از آن­ها را دارید به دست بیاورد. ویژگی نرم‌افزار این است که همواره با شماست و می­‌تواند دفترچه الکترونیک جامعی برای نکات سفرهای شما باشد.

معرفی نرم افزارهای کاربردی سفر

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید