معرفی 10 رستوران ارزان بارسلونا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

عموماً رستوران‌های بارسلون را به قیمت بالایشان می‌شناسند، اما در این شهر هم رستوران‌هایی هستند که به جیب شما خیلی ضرر نزنند.

به طور کل رستوران‌های بارسلون خیلی ارزان نیستند. بسته به اینکه به کدام رستوران سر بزنید گاه ممکن است بتوانید یک غذای سه قسمتی لذیذ را در کنار یک نوشیدنی‌ عالی با قیمتی اندک سفارش دهید. هر چند در این راهنما گزینه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای شکم‌گردی ارزان رویشان حساب کنید. این رستوران‌ها پرس‌های مفصل‌تری را به مشتریان ارائه کرده و ارزش قیمتی خوبی دارند. به ویژه در محله قدیمی شهر می‌توانید رستوران‌هایی کوچک و ارزشمند را پیدا کنید که به نسبت ظاهری که از دور نشان می‌دهند، اکثراً قیمت بالایی ندارند. اگر برای ناهار به رستوران می‌روید حتماً سراغ «منو دل دیا» (menu del dia) را بگیرید که اغلب در بیشتر رستوران‌ها بین ۸ تا ۱۲ یورو تمام می‌شود. این منو معمولاً شامل سه غذا و یک نوشیدنی می‌شود و از تمام غذاهای شهر ارزش قیمتی بیشتری دارد. برای آشنایی بیشتر با این گوهرهای ارزشمند شکم‌گردی با ما همراه شوید.

۱. رستوران اناپارته

«اِناپارته» (En Aparté) تکه‌ای از پاریس در قلب محله قدیمی بارسلون است و اگر دوست داشتید حال و هوای کافه‌های فرانسوی را تجربه کنید برایتان ایده آل خواهد بود. اناپارته به تمامی توسط کارکنان فرانسوی اداره شده و محیط قدیمی و دل‌انگیزش به عنوان یک رستوران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید همزمان لذت بردن از یک نوشیدنی دلپذیر و بشقابی پنیر «کومت» (Comte) از اینترنت وای فای هم استفاده کرده و به کارهایتان برسید. اگر دوست داشتید می‌توانید از فهرست عالی چای‌ها نیز چیزی سفارش داده و روی یک مبل چرمی راحت لم دهید و مشغول مطالعه شوید.

معرفی 10 رستوران ارزان بارسلونا

۲. رستوران ال سالن بارسلون

دکور عتیقه‌ای که «ال سالن» (El Salón) را تزئین کرده به سادگی شما را افسون می‌کند و منو هم به همان اندازه شگفت‌انگیز است. غذاهای اینجا را از یک منو سنتی کاتالونیایی الهام گرفته‌اند، اما رنگ آن خبر از تأثیرات فرانسوی می‌دهد. غذاهایی که باید امتحان کنید شامل ماهی تن، بره، تارت بادمجان با پنیر بز و پستو می‌شوند. ال سالن یکی از معدود رستوران‌های بارسلون محسوب می‌شود که با تغییر دادن منو بر اساس ذائقه مشتری مشکلی ندارد. اگر گیاهخوار هستید یا به چیز خاصی آلرژی دارید آن‌ها غذا را مناسب شما درست خواهند کرد و هزینه اضافی هم دریافت نمی‌کنند. مالکان این رستوران بابت خدماتی که به مشتریان می‌دهند به خود افتخار کرده و این امر را در کیفیت غذاها و توجهشان به جزئیات می‌توانید لمس کنید.

۳.رستوران  ال فورو

«ال فورو» (El Foro) برای عاشقان غذای گوشتی یک بهشت واقعی است. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های مخصوص امتحان کردن استیک‌های لذیذ به شمار می‌رود. اینجا محیطی سرزنده و دلباز داشته و برای قرارهای عاشقانه، مهمانی‌ها یا حتی یک شب صمیمی با دوستان گزینه خوبی محسوب می‌شود. وقتی پای ناهار در میان باشد، ال فورو منوی سه قسمتی اقتصادی‌اش را پیشنهاد می‌کند. حتی اگر گوشت‌خوار نیستید باز هم نگران نباشید، زیرا گزینه‌های گیاهی مانند پاستا، پیتزا و سالادهای گوناگون هم در منو قرار داده شده‌اند. هر روز صبح یک منو مختصر صبحانه هم ارائه می‌شود که با یک لیوان آب پرتقال تازه به پایان می‌رسد. این رستوران هم مجهز به وای فای رایگان است.

۴.رستوران  لا سیوتادلا بارسلونا

«لا سیوتادلا» (La Ciudadela) قدیمی و افسونگر است و در محله قدیمی نزدیک به طاق پیروزی قرار دارد. منوی اینجا بسیار متنوع بوده و تأکید شدیدی روی ارائه غذای دریایی می‌کند. لا سیوتادلا دو سالن غذاخوری جداگانه و یک قسمت برای صرف قهوه دارد. در اینجا با مهمانان مانند یک شخص مهم رفتار می‌کنند. مواد اولیه تمام غذاها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به خوبی با هم ترکیب می‌شوند تا غذایی وسوسه‌کننده را تشکیل دهند. با این وجود قیمت آن‌ها خیلی بالا نیست. برخی از پیشنهاد‌های ما شامل سالاد آووکادو، ماهی تن و سالاد میگو می‌شود. اگر دلتان می‌خواست پائِیاهای اسپانیایی معروف را امتحان کنید خیالتان راحت باشد زیرا با شکم خالی بیرون نخواهید رفت.

معرفی 10 رستوران ارزان بارسلونا

۵. پابولوم

«پابولوم» (Pabulum) یک رستوران سنتی معمولی نیست و جدای از غذاهای عالی، موقعیت تجربه آشپزی در کلاس‌های حرفه‌ای توسط متخصصین تغذیه و آشپزی وگن را هم برای مشتریانش فراهم می‌کند. این رستوران روی غذاهای تازه، ارگانیک، بومی و فصلی تمرکز داشته و کلاس‌های خصوصی یا گروهی آشپزی‌اش را در سالنی مدرن و شیک در محله گوتیک برگزار می‌کند. این کلاس‌ها و شام‌ها همگی توسط یک آشپز آمریکایی با علاقه زیاد به غذا و دانش آشپزی فراهم شده‌اند. غذاهای زیبا و خلاق او وگن‌ها و غیر وگن‌ها را به یک اندازه شگفت‌زده می‌کند. اگر نمی‌خواستید در کلاس‌ها شرکت کنید و تنها به تماشا و لذت بردن از این جادو علاقه داشتید اصلاً جای نگرانی نیست.

۶.رستوران بلیس

«بلیس» (BLISS) در پلازای «سنت جوس» (Sant Juss) واقع شده و برای صرف چای و قهوه در محیطی آرام یا تاپاس گزینه خوبی به شمار می‌رود. در ماه‌های تابستان هم می‌توانید از زیبایی پاسیوی آن لذت ببرید. اتاق پشتی پر از صندلی‌های راحتی است که محلی ایده‌آل برای گپی دوستانه را برایتان فراهم می‌کند. راحتی و صمیمیت فضا به قدری در وجودتان رخنه خواهد کرد که نمی‌توانید به راحتی آن را ترک کنید. منوی وسیع اینجا برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای سالم و گیاهی هستند مناسب خواهد بود.

۷. لا پپیتا

«لا پپیتا» (LA PEPITA) یک رستوران خانوادگی است که در محله «ایشامبله» (Eixample) قرار دارد. این رستوران به خاطر غذای باکیفیت و حال و هوای شیک اما دست کم گرفته شده‌اش شهرت دارد. در لا پپیتا تنها ۱۵ الی ۲۰ نفر می‌توانند به طور همزمان غذا بخورند. البته اگر برای صرف تاپاس به آنجا بروید می‌توانید پشت پیشخوان هم بنشینید.

معرفی 10 رستوران ارزان بارسلونا

۸. سول دنیت

هیچ جایی به اندازه «سول دنیت» (Sol De Nit) در میدان «خورشید» نمی‌تواند شما را با روح کاتالونیا آشنا کند. این رستوران کوچک یکی از زیباترین تراس‌ها را دارد که برای تماشای زندگی روزمره مردم این شهر و لذت بردن از آفتاب روی پوستتان ایده آل است. غذاهای اینجا ارزان و بسیار خوشمزه هستند و می‌توانید بدون آنکه متوجه شوید چند ساعتی را در رستوران سپری کنید. وعده‌های غذایی بزرگ بوده و قیمتشان از ۶ یورو تجاوز نمی‌کند. با توجه به آنکه ممکن است خدمات رسانی کمی کند باشد از اینکه در ساعت شلوغی به آن سر نمی‌زنید مطمئن شوید.

۹.رستوران  دوسترسه

رستوران شیک ولی قدیمی «دوسترسه» (Dostrece) منوی صبحانه مفصلی دارد اما یکی از معدود ارائه دهندگان بیگل در بارسلون نیز به شمار می‌رود. این رستوران در محله رو به رشد «راوال» (Raval) در محله قدیمی واقع شده است. نمی‌توانید به سادگی از کنار منوی صبحانه و برانچ اینجا بگذرید. طیف وسیعی از غذاهای تخم مرغی، پنیر، نان، ماست‌های گوناگون و حتی اسموتی‌های میوه برای برانچ ارائه شده و برای ناهار هم می‌توانید از برگرها و ساندویچ‌ها لذت ببرید. گول ظاهر آرام روزهای این رستوران را نخورید زیر در شب با اجراهای زنده موسیقی به یک بمب انرژی تبدیل می‌شود.

۱۰. لوس کاراکولس

آیا حواس پنجگانه خود را آماده کرده‌اید؟ در این رستوران مناظر، عطرها و طعم‌های دلپذیری وجود دارند که در کنار هم تجربه مطبوعی را برایتان می‌سازند. «لوس کاراکولس» (LOS CARACOLES) یکی از معروف‌ترین رستوران‌های بارسلون است و غذاهایی شامل گوشت کبابی، ماهی تازه و غیره را با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه می‌کند. رد شدن از کنار اینجا بدون آنکه نگاهتان به دیواری پر از مرغ‌های به سیخ کشیده شده بیفتد ممکن نیست. اگر در قلب محله گوتیک به دنبال غذاهای تازه، خوشمزه و عالی می‌گردید حتماً این رستوران را امتحان کنید.

معرفی 10 رستوران ارزان بارسلونا

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید