بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

هر کشوری غذاهای سنتی مخصوص به خود را دارد که گردشگران در طول سفرشان به سراغ آن‌ها می‌روند. شکم گردی، یکی از اصلی‌ترین لذت‌های سفر است.

از ماهی و سیب‌زمینی سرخ شده انگلیسی و سوسیس آلمانی گرفته تا سوشی‌های فوق‌العاده آسیایی و تاکوی مکزیکی، غذاهای خاصی هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. در اروپا غذاهای بسیار متنوعی مانند گوشت کبابی، لوبیای پخته، شیرینی، پاستا، پیتزا و انواع مختلف سالاد سرو می‌شود؛ آسیا هم غذاهای خاص و خوشمزه‌ای دارد که معمولاً برنج عنصر اصلی آن بوده که با همه نوع گوشتی مخلوط می‌شود. در این بین نباید غذاهای معرکه آفریقایی مثل گوشت کبابی و غذاهای دریایی را فراموش کنیم. برخی از خوشمزه‌ترین غذاها مثل همبرگر، پای، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و هات داگ مختص آمریکای شمالی بوده و ترتیا، تاکو و انواع ادویه در کشورهای آمریکای جنوبی یافت می‌شود. در ادامه 10 شهر برتر برای شکم گردی را به شما معرفی می‌کنیم.

1. بولونیا، ایتالیا

سس «بلونیز» (bolognese) متعلق به بخش شمالی ایتالیا یعنی بولونیا (Bologna) است. علاوه بر این سس معروف، مورتادلا (mortadella) یا همان سوسیس بلونی (baloney) نیز مایه شهرت بیشتر این شهر شده است. در سفر به بولونیا می‌توانید پنیر خوشمزه پارمسان و ژامبون پارما را امتحان کرده و سری به فروشگاه‌های مواد غذایی، کافه‌ها، بازار مواد غذایی و رستوران‌های آن هم بزنید. بی‌دلیل نیست که ایتالیایی‌های شکم‌گرد علاقه خاصی به این شهر دارند.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

2. لیون، فرانسه

برخی معتقدند شهر لیون فرانسه، پادشاه شهرهای فرانسوی برای دوستداران غذاهای فرانسوی است. غذاهای فرانسوی بدون پنیر خوشمزه این کشور کامل نخواهند شد و «سِوِل د کنوت» (Cervelle de canut) همان طعم واقعی یک پنیر خوشمزه است. در ضمن می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه‌ای مانند کروسان، تارت و بریاش (brioche) را هم امتحان کرده و حتی همراه با کمی پرالین صورتی (بادام کاراملی) میل کنید. سیرابی (tripe) هم یکی از غذاهای فرانسوی است که در بسیاری از رستوران‌های لیون به روش‌های مختلفی طبخ و سرو می‌شود.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

3. مراکش، مراکش

ترکیب غذاهای مدیترانه‌ای و عربی را می‌توانید در پایتخت کشور مراکش تجربه کنید که مطمئناً هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. میدان «جامع الفنا» نه تنها یکی از بهترین جاذبه‌های غذایی بوده، بلکه داستان‌سراها، فالگیرهای تاروت، معرکه‌گیرهای مار و سایر هنرمندان را هم گرد خود جمع کرده است. سوپ حلزون، پاستیلا (Pastilla) نوعی شیرینی با گوشت کبوتر، شیش کباب، بره کبابی و … همراه با ادویه‌جاتی مانند زردچوبه، دارچین و زعفران، قطعاً هر لقمه‌ی غذای شما را خوشمزه‌تر خواهد کرد به خصوص که قیمت بالایی هم ندارند. برای رفتن به رستوران‌های لوکس، به خارج از دیوارهای مراکش و دور از همهمه بازار رفته و از انواع غذاهای سنتی لذت ببرید.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

4. برلین، آلمان

با توجه به تنوع جمعیتی پایتخت آلمان، غذاهای متنوعی نیز در این شهر سرو می‌شود. وقتی اسم برلین می‌آید اولین موضوعی که به ذهن خطور می‌کند، سوسیس کاری (currywurst) است. اما این همه ماجرا نیست و افراد عاشق غذا می‌توانند غذاهای آسیایی، ترکی و خاورمیانه را هم امتحان کرده و سری به بازار ترکی شهر برلین بزنند. برخی از رستوران‌ های برلین جزو مدرن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین‌های دنیا به شمار می‌روند، پس در سفر به این شهر از آنها غافل نشوید. افراد گیاهخوار با وجود غذاهای گیاهی متعدد مانند دونر و برگر گیاهی، سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای و اولین خیابان گیاهخواری دنیا، خیالشان راحت باشد که هیچ مشکلی برای شکم‌گردی نخواهند داشت.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

5. بانکوک، تایلند

ادویه‌ها و چاشنی‌ها باعث شده غذاهای تایلندی منحصر به فرد و معرکه شود. شکم‌گردها کافی است بوی عطر را دنبال کرده و به نزدیک‌ترین مغازه رفته و دلی از عزا درآورند. از انواع تاس کباب و صدف سرخ شده تا نودل و برنج چسبنده با انبه را می‌توانید در این مغازه‌ها پیدا کنید. اما اگر غذای آنها نظر شما را جلب نکرد، سراغ رستوران‌های معروف بانکوک بروید که بهترین ماتسامان گوشت گاو (beef massaman) و سایر غذاهای خوشمزه تایلندی را سرو می‌کنند.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

6. لندن، بریتانیا

لندن در صدر لیست شهرهایی است که عاشق‌های غذا باید از آن دیدن کنند. ویژگی‌های متعدد و بین‌المللی این شهر روی غذاهای آن تاثیر داشته و به همین دلیل می‌توانید هر نوع غذای منطقه‌ای یا ملی را در لندن میل کنید. این شهر را در گذشته با ماهی و سیب زمینی سرخ شده می‌شناختند، اما امروزه به مرکز رستوران‌های جدید، شیک و مدرن تبدیل شده است. بی‌دلیل نیست که سرآشپزهای معروفی مانند پیتر گوردون (Peter Gordon) و گوردون رمزی (Gordon Ramsey) از همین شهر به شهرت رسیدند. در شکم‌گردی‌هایتان در لندن به بارهای روف تاپ (روی پشت بام) و جایگاه‌های مدرن فروش فست فود نیز سر بزنید.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

7. توکیو، ژاپن

روش ژاپنی‌ها در همه امور حتی غذا متفاوت و منحصر به فرد است. ربات‌های پیشخدمت که غذا را سرو می‌کند تا غذا خوردن با دست‌های دستبند زده و غذا خوردن از ظروف به شکل توالت را می‌توانید در توکیو تجربه کنید. اصیل‌ترین غذاهای ژاپنی شامل ساندویچ جلبک دریایی، گوشت خام اسب، گوشت قلقلی سرخ شده هشت پا و بستنی هشت پا می‌شود، اما غذاهای متداول‌تری نیز وجود دارد. خوشمزه‌ترین غذاهای توکیو با الهام از غذاهای فرانسوی طبخ می‌شود؛ البته ماهی ماده اصلی بسیاری از غذاها بوده و به همین دلیل خوردن سوشی برای صبحانه و خاویار برای شام امری رایج است. غذاهای این کشور ترکیبی از سبک‌های جدید و قدیم بوده و مواد غذایی فصلی را با ادویه‌های متنوع طعم می‌دهند.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

8. ملبورن، استرالیا

ملبورن را پایتخت غذایی استرالیا می‌دانند چراکه بهترین مواد غذایی سراسر دنیا را می‌توانید در خیابان‌های فوق العاده آن پیدا کنید. البته این شهرت تا حد زیادی مدیون مهاجرت‌ها بوده به طوری که با پیاده‌روی در شهر شاهد بهترین پاستای ایتالیایی، غذاهای یونانی و غذاهای خوشمزه آسیایی خواهید بود. بسیاری از این محل‌ها علاوه بر عرضه بهترین غذاها، سنت کهنی را هم یدک می‌کشند.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

9. کیپ تاون، آفریقای جنوبی

تجربه غذا خوردن در کیپ تاون به شدت با سادگی و بی‌آلایش همراه است به طوری که مردم واقعاً از یک لیوان نوشیدنی در کنار ماهی و سیب زمینی سرخ شده لذت می‌برند. برای آشنایی با فرهنگ آفریقای جنوبی کافی است غذاهای سنتی آنها مانند کالاماری (calamari)، همبرگر با سس مانکی گلند (monkeygland) و پودینگ مالوا (malva pudding) را امتحان کنید و اگر جزو افراد سخت پسند هستید به رستوران‌های شیک و مدرن شهر بروید. آخر هفته هم می‌توانید سری به بازار محلی بزنید تا علاوه بر میل کردن اسنک‌های معرکه آن، با مردم بومی ارتباط بیشتری برقرار کنید.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

10. جیپور، هند

غذاهای منحصر به فرد جیپور (Jaipur) با تاریخ این شهر گره خورده است. راجپوت‌ها (Rajput)، اعضای جنگجوی قبیله‌ای بودند که تا قرن بیستم بر راجستان حکومت می‌کردند، افراد سرسختی که سفرها و شکارهای زیادی داشتند و غذای خود را به صورت کبابی و گریل شده مصرف می‌کردند. لال ماس (Laal maas) یکی از این غذاها است که در واقع کاری بز بوده و با مقدار زیادی چیلی، سیر و پیاز تهیه می‌شود. در سفر به شهر جیپور، این غذای بسیار تند را با ماست یا نان بخورید تا بتوانید تندی آن را تحمل کنید.

بهترین مقاصد گردشگری شکم گردها

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید