بنر هدر

هزینه های سفر به استانبول

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

متوسط هزینه سفر به استانبول

در استانبول امکانات تفریحی در کنار جاذبه‌های گردشگری متنوع خودنمایی می‌کنند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید با ما در این مقاله همراه شوید تا جزئیات کامل هزینه‌های سفر به استانبول ارائه کنیم.

هزینه های سفر به استانبول

برای سفر به استانبول دلار یا لیر

توصیه می‌شود که در هنگام سفر به استانبول دلار به همراه داشته باشید. البته شما باید بخشی از پول خود را نیز به لیر تبدیل کنید. در این شهر مراکز زیادی برای تبدیل دلار به لیر وجود دارد و لازم نیست که نگران این مورد باشید. یکی از مزایای همراه داشتن دلار در سفر به استانبول این است که شما می‌توانید ارزی که به همراه دارید را در صورت باقی ماندن در کشور دیگری خرج کنید. اما در هر صورت فراموش نکنید که واحد پول رسمی در کشور ترکیه لیر بوده و به همین علت هم باید مقداری از پول در واحد ارزی لیر در دسترس شما باشد.

هزینه های سفر به استانبول

هزینه‌ حمل‌ونقل در استانبول

اگر اهل گشت‌وگذار در شهر باشید باید بدانید که حمل‌ونقل یکی از مهمترین بخش‌های هزینه سفر به استانبول خواهد بود. قیمت بلیط یک طرفه برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در استانبول معادل ۳ لیر است. همچنین مبلغ ورودی برای استفاده از تاکسی نیز ۴ لیر اعلام شده که به ازای هر ۱ مایل ۴ لیر دیگر به مبلغ کرایه اضافه می‌شود. اما پیشنهاد می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود به این شهر از استانبول کارت استفاده کنید.

هزینه های سفر به استانبول

قیمت استانبول کارت چقدر است؟

شما می‌توانید در شهر استانبول با پرداخت ۶ لیر یک استانبول کارت برای خود تهیه کنید و به وسیله آن هزینه‌های حمل‌ونقل را کاهش دهید. البته پس از تهیه این کارت باید آن را شارژ کنید. با استفاده از استانبول کارت هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در این شهر تا ۱.۹۵ لیر کاهش می‌یابد. همچنین لازم به ذکر است که بلیط‌های چند سفره نیز در ایستگاه‌های مترو و دفاتر فروش بلیط اتوبوس ارائه می‌شوند که آنها نیز برای سفرهای کوتاه مدت مناسب هستند. بد نیست که اگر کمتر از ۱۰ سفر درون شهری در استانبول دارید از چنین بلیط‌هایی استفاده کنید.

هزینه های سفر به استانبول

هزینه تفریحات در استانبول

برای تفریح در استانبول انتخاب‌های زیادی پیش‌ روی شما است. یکی از اصلی‌ترین موارد در هزینه سفر به استانبول مربوط به تفریحات می‌باشد. پیشنهاد می‌کنم با وجود شهربازی‌های هیجان‌انگیز و باغ‌وحش‌هایی با حیوانات متنوع تفریحاتی را در این شهر انتخاب کنید که در مشابه آنها در دیگر مکان‌ها وجود ندارد. تفریحاتی همچون رفتن به بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان، تجربه حمام ترکی و همچنین لذت بردن از تفریحات ساحلی و پارک‌های آبی بی‌نظیر مواردی هستند که در سفر به استانبول نباید آنها را از دست داد. در زیر لیستی از هزینه برخی تفریحات در استانبول را ارائه کرده‌ایم.

قیمت بلیط ورودی شهربازی ویالند: ۱۰۰ لیر برای بزرگسال و ۹۰ لیر برای کودک
قیمت بلیط ورودی آکواریوم استانبول : ۶۲ لیر برای بزرگسال و ۴۰ لیر برای کودک
قیمت بلیط ورودی باغ‌وحش‌ها در استانبول : از ۵ تا ۶۰ لیر (در باغ‌وحش‌های مختلف)
قیمت حمام ترکی در استانبول : از ۲۵ تا ۷۰ لیر (با خدمات متفاوت)
قیمت بلیط پارک‌های آبی در استانبول : از ۵۰ تا ۶۰ لیر برای بزرگسال و از ۲۵ تا ۴۵ لیر برای کودکان

هزینه های سفر به استانبول

هزینه ورودی جاذبه های گردشگری

در کنار تفریحاتی که شما می‌توانید در استانبول تجربه کنید مکان‌ها دیدنی نیز وجود دارند که نباید از آنها چشم‌پوشی کرد. جاذبه‌های گردشگری اصلی در استانبول همچون مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا سیترن و کاخ دولمه باغچه از سنبل‌های شهر محسوب می‌شوند. بازدید از این مکان‌های دیدنی در شهر تا حدی هزینه سفر به استانبول را افزایش می‌دهند. پس بهتر است با مطالعه کافی در مورد آنها مکان‌هایی را انتخاب کنید که مطابق با سلایق شما هستند. این ‌جاذبه‌های گردشگری استانبول به لحاظ تاریخی و هنری از ارزش بالایی برخوردار بوده و نمایانگر فرهنگ ترکیه می‌باشند.

قیمت بلیط ورودی مسجد ایاصوفیه: ۴۰ لیر
قیمت بلیط ورودی موزه کاریه : ۱۵ لیر
قیمت بلیط ورودی برج گالاتا : ۲۵ لیر
قیمت بلیط ورودی کاخ توپکاپی: ۴۰ لیر
قیمت بلیط ورودی موزه استانبول مدرن: ۲۵ لیر
قیمت بلیط ورودی باسیلیکا سیترن : ۲۰ لیر
قیمت بلیط ورودی موزه باستان شناسی استانبول: ۲۰ لیر
قیمت بلیط ورودی کاخ دولمه باغچه : ۲۰ تا ۴۰ لیر
قیمت بلیط ورودی گالری بروسان : ۱۰ لیر

هزینه های سفر به استانبول

جاهای دیدنی رایگان در استانبول

اگر در فکر این هستید که چگونه هزینه سفر به استانبول را کاهش دهید توصیه می‌کنم بازدید از جاهای دیدنی رایگان را در برنامه سفر خود بگذارید. در این شهر نیز مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آنها لذت ببرید. در میان این جاهای دیدنی رایگان در استانبول مسجد آبی را نباید از دست داد. سواحل این شهر نیز بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند. در زیر لیست تعدادی از جاذبه‌های گردشگری رایگان استانبول را آورده‌ایم که بازدید از آنها نیز حال‌وهوای خودش را دارد.

مسجد آبی
مسجد سلیمانیه
بازار بزرگ
میدان تکسیم
مسجد اورتاکوی

هزینه های سفر به استانبول

هزینه‌ غذا در استانبول

سفر به ترکیه و بخصوص شهر استانبول بدون لذت بردن از طعم غذاهای بی‌نظیر ترکی نا تمام است. با توجه به اینکه استانبول شهری توریستی و محبوب در میان گردشگران به شمار می‌آید رستوران‌های متنوعی نیز در آن به چشم می‌خورد. همچنین غذاهای خیابانی استانبول را هم نباید از دست داد. ما در این مقاله با موضوع هزینه سفر به استانبول رستوران‌های این شهر را به سه دسته زیر تقسیم کرده و متوسط هزینه غذا در هر کدام را ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید با استفاده از مبالغ اعلام شده برنامه‌ای برای هزینه غذاهای خود داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنم که در هنگام رزرو هتل و یا خرید تور در هتل‌های all و uall اقامت داشته باشید تا از بابت هزینه غذاها خیالتان راحت باشد.

هزینه غذا در رستوران‌های ارزان استانبول : ۲۰ لیر
هزینه غذا در رستوران‌های متوسط استانبول : ۸۰ لیر برای دو نفر
هزینه غذا در رستوران‌های لوکس استانبول : ۱۰۰ تا ۳۰۰ لیر

هزینه های سفر به استانبول

قیمت هتل‌ها در استانبول

شهر توریستی استانبول برای تمامی سلایق و بودجه‌ها انتخاب‌های مناسبی دارد. اما مکانی که در آن اقامت دارید بسیار مهم است. شما باید هتل خود را در فضایی انتخاب کنید که حداقل‌ها را داشته و احساس راحتی در آن کنید. توصیه می‌کنم برای کاهش هزینه سفر به استانبول روی این مورد چندان سخت‌گیر نباشید و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. در زیر متوسط قیمت هتل‌ها در انواع مختلف را ارائه کرده‌ایم.

هزینه اقامت در هتل ۱ ستاره در استانبول: ۵۰ تا ۳۵۰ لیر
هزینه اقامت در هتل ۲ ستاره در استانبول: ۱۶۰ تا ۳۵۰ لیر
هزینه اقامت در هتل ۳ ستاره در استانبول: ۱۲۵ تا ۷۰۰ لیر
هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره در استانبول: ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ لیر
هزینه اقامت در هتل ۵ ستاره در استانبول: ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ لیر

هزینه های سفر به استانبول

بهترین‌ هتل‌های استانبول

همانطورکه می‌دانید در هزینه سفر به استانبول اقامت یکی از مهم‌ترین موارد است. در این شهر هتل‌های متنوع در انواع قیمت‌ها پیدا می‌شود. اما شما باید برای انتخاب یک هتل خوب به نظرات دیگر گردشگرانی که در آنها اقامت داشته‌‌اند توجه داشته باشید. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که برای سفر به استانبول همیشه خرید تور بهتر از سفر شخصی می‌باشد و هزینه‌های اقامت در آن نیز کاهش می‌یابد. در زیر لیست تعدادی از بهترین هتل‌های استانبول را در کیفیت‌های متفاوت قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با قیمت‌های ارائه شده و نظر خود در انتخاب محل اقامت هزینه سفر به استانبول را تخمین بزنید.

هزینه اقامت هتل ۵ ستاره فور سیزن استانبول (Four Seasons Hotel Istanbul) : 2000 لیر
هزینه اقامت در هتل ۵ ستاره ویت استانبول سوئیت (Witt Istanbul Suites) : 670 لیر
هزینه اقامت هتل ۴ ستاره کلرین گلدن هورن (The Clarion Golden Horn Hotel) : 440 لیر
هزینه اقامت هتل ۴ ستاره گلدن وی (Hotel Golden Way Giyimkent): 300 لیر
هزینه اقامت هتل ۳ ستاره عثمان هان (Osmanhan Hotel): 600 لیر
هزینه اقامت هتل ۳ ستاره سراگلیو (Hotel Seraglio) : 322 لیر
هزینه اقامت هتل ۲ ستاره فاوری (Hotel Favori) : 280 لیر
هزینه اقامت هتل ۲ ستاره مرمره پلیس (Marmara Place) : 210 لیر

هزینه های سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

اگر قصد دارید تا در زمانی به استانبول سفر کنید که آب‌وهوا چندان گرم‌ نیست و این شهر هم مملو از توریست‌ها نشده تا پیش از تمام شدن ماه اردیبهشت سفر خود به کشور ترکیه را برنامه‌ریزی کنید. بطورکلی گردشگران از اواخر خرداد تا اواخر شهریور به استانبول هجوم می‌برند و به نوعی فصل گردشگری در این شهر محسوب می‌شود.

هزینه های سفر به استانبول

ارزانترین زمان سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول را با سفر به این شهر در ماه‌های آذر، دی و بهمن تا حد زیادی کاهش دهید. در این ماه‌ها گردشگران زیادی در استانبول حضور ندارند اما آب‌وهوا شرایط پایداری نداشته و عموما سرد است.

هزینه های سفر به استانبول

هزینه سوغات در استانبول

سوغات هم یکی از هزینه‌های سفر به استانبول محسوب می‌شود. اگر دوست دارید تا برای خود و یا عزیزانتان از استانبول چیزی تهیه کنید مطالعه این مورد را از دست ندهید. شما می‌توانید در این شهر سوغاتی همچون شیرینی‌جات ترکی، چای، قهوه و ظروف سرامیکی را به عنوان سوغات تهیه کنید. همچنین لباس نیز از محبوب‌ترین خرید‌ها در این شهر به شمار می‌آید. در زیر قیمت تعدادی از سوغات استانبول را آورده‌ایم.

قیمت چای ترکی در استانبول : ۷ تا ۲۷ لیر
قیمت شیرینی‌جات ترکی در استانبول : ۲۰ تا ۶۰ لیر
قیمت نمادهای چشم نظر در استانبول : ۳ تا ۱۷۵ لیر
قیمت ادویجات ترکی در استانبول : ۳ تا ۲۵ لیر
قیمت ظروف سرامیکی در استانبول: ۲۰ لیر
قیمت فرش‌های دستبافت در استانبول : ۱۰۵۰ لیربه بالا
قیمت روکش‌های تزئینی سنتی در استانبول : ۱۷۳ لیر
قیمت لوسترهای فانتزی در استانبول : ۲۵ تا ۱۰۰ لیر
قیمت ظروف قهوه‌ساز سنتی در استانبول : ۳۵ لیر

هزینه های سفر به استانبول

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «هزینه های سفر به استانبول»

دیدگاه خود را بنویسید