بنر هدر

پارک گونونگ مولو مالزی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مالزی دارای جاذبه های گردشگری متنوع است، از برج های دوقلوی پتروناس گرفته که یک جاذبه مدرن در کوالالامپور محسوب می شوند تا پارک ها و طبیعت بکر و گاهی ناشناخته. در همه جای این کشور می توانید جاذبه های عجیب و شگفت انگیزی بیابید که کمتر نام آنها را شنیده اید. یکی از این جاذبه های زیبا و دیدنی، پارک ملی گورونگ مولو (Gunung Mulu National Park) است.

پارک گونونگ مولو مالزی

پارک ملی گونونگ مولو یکی از الهام بخش ترین جاذبه های طبیعی در سراسر شرق آسیا است. در این پارک سنگ های نوک تیز شمشیری شکل و شبکه گسترده غارها در کنار کوهستان جنگلی شما را شگفت زده خواهد کرد.

این پارک ملی شامل غارها و اشکال کارست و کوههای بلند و کوتاهی می شود که در دل جنگلی بارانی شکل گرفته اند. در حقیقت شهرت اصلی این پارک بخاطر غارهایی است که در زیر زمین و روی زمین شکل گرفته اند. نام این پارک ملی از دومین کوه بلند ساراواک ، کوه مولو ، الهام گرفته شده است. کوه مولو یک کوه ماسه سنگی است که ارتفاعی برابر 2376 متر دارد.

پارک گونونگ مولو مالزی

یکی از طولانی ترین شبکه غارها در دنیا در پارک ملی غارهای مولو قرار دارد. در این پارک بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان، اتاق ساراواک، واقع شده است که می تواند چهل هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را در خود جای بدهد.
در مولو یکی از بزرگترین مسیرهای غاری دنیا، غار دییر، به چشم می خورد که می تواند پنج کلیسا به اندازه سنت پول در لندن را در خود جای بدهد. یکی دیگر از جاذبه های اصلی پارک، غار آب های زلال (Clear Water Cave)، طولانی ترین غار در جنوب شرق آسیا است.

پارک گونونگ مولو مالزی

این غار های وسیع زیستگاه میلیون ها خفاش و پرندگان سویفتلت است که هر روز عصر هنگام غروب به صورت دسته های بزرگ در داخل جنگل جمع می شوند!

پارک گونونگ مولو مالزی

در کنار این غارها ، دنیای روی زمین این پارک ملی نیز بسیار جذاب و تماشایی است. پوشش گیاهی منطقه بسیار متنوع و گوناگون است از درختان متنوع گرفته تا گل های گوناگون و رنگارنگ که موجب می شود این فضا برای کسانی که به گشت و گذار در غارهای زیرزمینی و کشف اسرار آن علاقه ای ندارند نیز جذاب باشد.

وقتی به اینجا رسیدید، بازدید از چهار غار اصلی: گوزن (Deer)، بلند (Long)، ویکی و باد و پیاده روی در امتداد پل معلق سایبان دار در 480 متری و رفتن به یکی از مسیرهای پیاده روی هیجان انگیز در طبیعت، به عنوان مثال قلل آهکی و یا محل گیاهان دارویی را حتما تجربه کنید.

پارک گونونگ مولو مالزی

دسترسی به پارک ملی گونونگ مولو

برای رسیدن به اینجا می توانید سوار بر قایق سریع السیر شوید و از کوالا بارام به مارودی بروید. از مارودی، سوار یک قایق تجاری سریع السیر دیگر شده و از مسیر رودخانه توتو (یک انشعاب از رودخانه بارام) به کوالا آپو یا لونگ پانای بروید.
این قایق هر روز ظهر از مارودی حرکت می کند و صبح روز بعد به مارودی بازمی گردد. سفر شما حدود سه ساعت طول می کشد.

پارک گونونگ مولو مالزی
از راه هوایی نیز می توانید به اینجا بیایید، خطوط هوایی مالزی (ماسوینگز) هر روز سه پرواز از میری به مولو دارد که هر پرواز حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید