بهترین رستوران های مونیخ

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مونیخ به طور کل یک شهر خیره کننده است، اما اگر قصد تجربه غذاهای کشور آلمان را داشتید، با بعد دیگری از شگفتی‌های این شهر روبه‌رو خواهید شد. رستوران‌های این شهر هر کدام جلوه‌های خاص خود را دارند.

بهترین رستوران های مونیخ

شهر مونیخ با فستیوال‌های پر انرژی و شاد، بازارهای شلوغ و مردمی از فرهنگ‌ها و اقوام گوناگون، یکی از بهترین مقاصد گردشگری بوده و اگر قصد تجربه غذاهای آلمانی را داشتید و به دنبال یک رستوران مناسب بودید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا در بین بهترین رستوران‌های محله قدیمی و سایر نقاط مونیخ به کاوش بپردازیم.

۱. کافه لوئیت‌پولد

اینجا یکی از سنتی‌ترین و زیباترین کافه‌هایی است که می‌توانید در مونیخ پیدا کنید. کافه «لوئیت‌پولد» (Luitpold) جایی است که برخی از بهترین شیرینی‌های کل شهر را ارائه می‌دهد. این خوراکی‌های دلپذیر همگی توسط سر آشپز «آلبرت زیگلر» (Albert Ziegler) تهیه شده‌اند. قسمت مهمی از تجربه شما به انتخاب شیرینی از بین ردیف‌های گسترده داخل ویترین می‌گذرد که از انتخاب ساده داخل منو خیلی جذاب‌تر خواهد بود. اگر به دنبال جایی برای یک قرار عاشقانه هستید، این کافه در رقیق کردن قلب‌ها توان بالایی دارد.

بهترین رستوران های مونیخ

۲. رستوران دالمایِر

عالی‌ترین گستره غذا و نوشیدنی قابل تصور را می‌توانید در دالمایر (Dallmayr) پیدا کنید. گلچینی از هر خوراکی، از گوشت گرفته تا شیرینی در اینجا وجود دارد و رنگ و عطری که داخل این دیوارها پیچیده هوش را از سر هر مشتری می‌برد. گونه‌های بسیار متنوعی از چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها در قفسه‌ها ردیف شده‌اند. منو به طور منظم تغییر کرده و همواره چیزی برای شگفت زده کردن مهمانان دارد. تمام غذاها خوشمزه و پر از سورپرایز هستند. وعده‌های ارائه شده به طرز زیبایی تزئین می‌شوند و تمام جزئیات به دقت برنامه ریزی شده‌اند.

بهترین رستوران های مونیخ

۳. راتسْکلر

یک مکان عالی و ایده آل برای غذا خوردن با پیشنهاداتی از غذاهای شگفت انگیز! «راتسکلر» (Ratskeller) یکی از مقاصدی است که در محله قدیمی مونیخ باید سری به آن بزنید. حین پایین رفتن از پله‌های بزرگ سنگی رستوران، احتمالاً با خود فکر می‌کنید راتسکلر بیشتر شبیه به یک صومعه پر تجمل می‌ماند تا یک رستوران. سقف‌های طاقی با پنجره‌های شیشه رنگی و صندلی‌ها و میزهای چوبی زیبا این تجربه تکرار نشدنی غذا خوردن شما را تکمیل می‌کنند. در این رستوران غذاهای بومی بسیار لذیذی به همراه نوشیدنی‌های اصیل و با کیفیت به شما ارائه خواهد شد.

بهترین رستوران های مونیخ

۴. رستوران شویا

یکی از گزینه‌های عالی برای امتحان کردن غذاهای ژاپنی، رستوران کوچک «شویا» (Shoya) با کارکنانی بسیار صمیمی و غذای بی‌نظیر است. تازگی ماهی‌ها و عشق و احساسی که در طبخ غذا به کار رفته در هر لقمه قابل لمس خواهد بود. هر چیز در این رستوران از سالاد گرفته تا مرغ سوخاری، با دقت و وسواس تزئین شده و به طرزی زیبا ارائه می‌شود. منوی سوشی قیمت قابل قبولی دارد و رامِن، نودل‌ها و سالادهای این رستوران هم امروزه شهرت خوبی در شهر پیدا کرده‌اند.

بهترین رستوران های مونیخ

۵. رستوران وینایولو مونیخ

این رستوران در یکی از خیابان‌های فرعی محله قدیمی پنهان شده و برخی از بهترین غذاهای خوشمزه ایتالیایی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. کارکنان بسیار دقیق و با توجه بوده و نوشیدنی مناسب با ذائقه و غذای سفارشی‌تان را به شما پیشنهاد می‌کنند. در منو تنوع زیادی را خواهید دید که از اختاپوس تا «تورتلینی» (tortellini) با خرگوش یا پیتزا را در بر می‌گیرد. رستوران «وینایولو» (Vinaiolo) با مهارت و کیفیتی که از یک رستوران معروف شهر انتظار می‌رود، حال و هوای یک مکان محلی آرام و افسونگر را داشته و به مهمانان این فرصت را می‌دهد تا با آسودگی گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بهترین رستوران های مونیخ

۶. مَسترز هوم

اسمی که برای این رستوران انتخاب شده (Master’s Home) حقیقتاً مناسب آن است. در بدو ورود مهمانان شک می‌کنند که وارد یک رستوران شده‌اند یا یک عمارت با شکوه با پنل‌های چوبی روی دیوار، مبلمان مجلل، عتیقه‌های گلچین شده و اسباب خیره کننده پیش رویشان قرار دارد. گروه‌ها بسته به تعداد به اتاق‌های مختلفی هدایت می‌شوند. یک اتاق نشیمن، یک اتاق خواب و یک اتاق غذاخوری بزرگ‌تر به زیبایی چیدمان شده‌اند. دکور رستوران به طور کل جالب توجه و اندکی عجیب است. غذاهای داخل منو بسیار متنوع و به طرز غیر قابل انکاری خوشمزه هستند.

بهترین رستوران های مونیخ

۷. رستوران تانتریس

این رستوران را به خاطر گرمای محیط و موسیقی آن، یا حتی دکوراسیون جسورانه و تخیلی‌اش می‌شناسند و با این ویژگی‌ها خاطره‌ای به یاد ماندنی و منحصر به فرد را برای مهمانان خود رقم می‌زند. سر و صدای این مکان را نمی‌توان انکار کرد که شاید ریشه در مسیر متمایز آن در طی چهل سال فعالیتش داشته باشد. در طی این سال‌ها دو ستاره میشلن به «تانتریس» (Tantris) اهدا شده است که متخصصان غذا و نوشیدنی را از سرتاسر جهان به سمت خود می‌کشاند. در طی این چهار دهه تنها سه آشپز رستوران را گردانده‌اند که هر کدام در غذاهای فوق‌العاده‌ای تخصص دارند. شاید قیمت‌ها اندکی گران باشند اما تجربه‌ای که در تانتریس خواهید کرد چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

بهترین رستوران های مونیخ

۸. رستوران شوایگر مونیخ

مدیر این رستوران بینظیر یک سر آشپز تلویزیونی به نام «آندرواس شوایگر» (Andreas Schweiger) است. وی در طول سابقه کاری طولانی خود در بسیاری از رستوران‌های ستاره دار میشلن کار کرده و با چنین تجربه عمیقی، دریافت یک ستاره میشلن توسط این رستوران چیز دور از انتظاری نیست. رستوران «شوایگر2» به عنوان کوچک‌ترین رستوران ستاره دار میشلن در مونیخ شناخته می‌شود و با محیطی دوستانه و پر از خلاقیت، تجربه غذاخوری خاصی را برایتان خلق می‌کند. غذاهای این رستوران بهترین دستور پخت‌های آلمان و فرانسه را برای مهمانان فراهم می‌کنند.

بهترین رستوران های مونیخ

۹. رستوران ۱۸۱

اگر می‌خواهید هم‌زمان صرف غذا نبض منظره شهری مونیخ را زیر دستان خود داشته باشید، رستوران ۱۸۱ مناسب شما خواهد بود. این رستوران در برج المپیک مونیخ قرار داشته که خود به تنهایی جزو مناطق مشهور شهر به شمار می‌رود. رستوران گردان ۱۸۱ توسط سر آشپز قهاری به نام «اوتو کخ» (Otto Koch) اداره می‌شود. منوی رستوران به دو بخش تقسیم شده که اولی شامل غذاهای آوانگارد و دیگری شامل غذاهای معروف و اختصاصی اینجا است. رستوران ۱۸۱ در کارنامه کاری خود یک ستاره میشلن دارد.

بهترین رستوران های مونیخ

۱۰. رستوران برودینگ

«برودینگ» (Broeding) حول یک مفهوم نوآورانه می‌چرخد: مهمانان حین صرف منوی شش قسمتی که هر شب تغییر می‌کند جشن می‌گیرند. مالکان رستوران از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۰ تا به امروز از این اصل خود تخطی نکرده‌اند و محبوبیتشان روز به روز در حال افزایش است. سر آشپز و شریک رستوران شش روز هفته منوی جدید را با دقت خلق می‌کند و کارکنان خوش برخورد داستان هر کدام از غذاها را در آن شب برای مهمانان توضیح می‌دهند. نوشیدنی‌هایی که همراه غذاهای هر شب ارائه می‌شوند بسیار با دقت گزینش شده تا مناسب همراهی آن وعده باشند.

بهترین رستوران های مونیخ

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید