بنر هدر

تکنیک های عکاسی در سفر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

برای برخی از افراد؛عکاسی در طول مسافرت،نیمی از لذت نهفته ی سفر است.اما اگر از عکس های تکراری مانند:نمای مقابل برج ایفل و یا کجی برج پیزا خسته شده اید،چگونه می توان این عکس ها را به تصاویری فوق العاده تبدیل کرد؟

تکنیک های عکاسی در سفر

بسیاری از مسافران با عکاسی خیابانی به ماهیت درست تجربه ی مسافرت دست پیدا می کنند. بنابراین،عکاسی خیابانی چیست و چگونه می توان طوری عکاسی کرد که عکسها ،دوستان وخانواده تان را تحت تاثیر قرار دهد تا آنها را دوبار نگاه کنند!

تمرکز بر محیط اطراف برای عکاسی

هدف عکاسی خیابانی ،گرفتن عکس از شرایط انسان ها در فضای عمومی است.و بدیهی است که عکس ها در محیط های شهری مانند بازار،پارک ،ساحل و مخصوصا خیابان گرفته می شود.این عکس ها یک نمایش واقعی از جامعه را ارائه می دهد،چرا که مردم در حال انجام کار روزانه شان هستند غافل از اینکه از آنها حین انجام کار عکس گرفته شده است.برای این نوع عکاسی کمی خلاقیت نیاز است,زیرا بدون وجود افراد نیز می توان عکاسی کرد.بعضی از عکسها می تواند از تاثیر مردم بر چشم اندازها،حیوانات اهلی و یا وابستگی مردم به وسایل نقلیه غیر معمول باشد.

تکنیک های عکاسی در سفر

لحظه ی قطعی عکاسی

زمان بندی مهم ترین جنبه از عکاسی خیابانی است؛زیرا حالت طبیعی انسان ها برای این نوع عکاسی در یک لحظه رخ می دهد. مدیریت زمان در لحظه برای عکاسی سرنوشت ساز است. قادربودن به تشخیص برخی لحظات در طول سفر همان چیزی است که به شما کمک می کند تا مجموعه ای اصل و منحصر به فرد از تصاویر داشته باشید.

داشتن تجهیزات تمام آنچیزی نیست که چشم شما را بهبود ببخشد،تنها عامل موثر تمرین،تمرین و در نهایت تمرین است.و چیز خوبی که در مورد عکاسی وجود دارد این است که در برنامه های شلوغ هم می توانید آنرا جای دهید.یک هدف مانند گرفتن یک عکس در هر روز برای خود تعیین کنید.همیشه بیست دقیقه در زمان خوردن نهار که اکثر مردم بیرون هستند برای عکاسی در نظر بگیرید و لحظات را بقاپید.این روش کمک می کند تا کار خود را بهبود ببخشید وهمچنین شجاعت شما برای نزدیکتر شدن به سوژه ها را افزایش می دهد.بنابراین شما آرام تر و با اعتماد به نفس تر می شوید.

تکنیک های عکاسی در سفر

استفاده بهتر از تجهیزات عکاسی

برای شروع دوربین های قابل حمل و سبک مناسب است. حتی عکاسان معروف خیابانی هم دوربین های کوچک را برای نا محسوس بودنشان انتخاب می کنند. شما همچنین می توانید بدون جلب توجه با استفاده از یک لنز عکاسی از راه دور؛ بدون هیچ مشکلی به کارتان ادامه دهید. همیشه مطمئن شوید که باتری تان شارژ است و یک کارت حافظه اضافی هم همراه خود داشته باشید،تا لحظات حیاتی را بخاطر این موارد از دست ندهید. دوربینتان را هر جا که می روید همراه داشته باشید و برای اینکه کارتان راحتتر پیش رود؛آنرا دور گردنتان بیندازید.

تکنیک های عکاسی در سفر

به یاد داشته باشید: لوازم خوب می تواند کیفیت کار شما را بهبود ببخشد اما،قبل از این مورد شما نیاز به درک اصول اولیه عکاسی خیابانی دارید وهمچنین به چشم و غریزه تان اجازه ی پرورش یافتن بدهید.

نکات و ترفندها عکس خیابانی

حالا که اصول اولیه را پوشش دادیم، اجازه دهید به برخی از جنبه ها که شما هنگام عکاسی خیابانی نیاز دارید، بپردازیم:

تکنیک های عکاسی در سفر

توجه به پس زمینه عکاسی در خیابان

برای تم در چشم انداز شهری می توانید از مردمی که به کار روزانه ی خود مشغول هستند استفاده کنید. استفاده از مردم به عنوان پوستر پس زمینه بارها انجام شده اما برای شروع کاری راحت و آسان است. برای اینکار از یک لنز استاندارد استفاده کنید. اگر حین کار با منطقه ای جالب روبرو می شوید، بعدها نیز به آنجا سر بزنید؛ در طول سال ممکن است، مردم گوناگونی به آن منطقه بیایند و سوژه های عکاسی جالبی خلق کنند.

تکنیک های عکاسی در سفر

اعتماد به نفس و اعتبار هنگام عکسبرداری

پرتره از لبخند افراد به صورت مستقیم نگیرید،در بیشتر مواقع صحت را از بین می برد. بسیاری از عکاسان خیابانی فکر می کنند شما نتوانسته اید با سوژه ها تعامل داشته باشید؛با این حال،برقراری تماس با چشم بسیار مهم است.این امر می تواند صمیمیت را به عکس شما قرض دهد.تکان سر و لبخند را زمانی که به میان مردم می روید فراموش نکنید. هر شخص و مکان متفاوت خواهد بود،و این بخش هیجانی کار است ،قبل و بعد از عکس ،مردم را راحت بگذارید.اگر بتوانید عکس از مردم،در حالت طبیعی،بدون جلب توجه بگیرید،به هدفتان رسیده اید.

تکنیک های عکاسی در سفر

اگر می خواهید به سوژه هایتان نزدیک باشید،از لنز زاویه باز استفاده کنید.اگر هم می خواهید که فاصله تان حفظ شود،از لنز برای فاصله طولانی استفاده کنید.زوم کردن یا نزدیک شدن یه سوژه بهترین راه برای توجه به جزئیات است.یک متخصص عکاسی می گوید که:اگر تصاویر شما به اندازه کافی خوب نیست،به اندازه کافی به سوژه نزدیک نبوده اید.

هنگامی که عکستان را گرفتید به راهتان ادامه دهید،تا مردم از بودنتان احساس ناراحتی نکنند.در عکاسی خیابانی شما نیاز دارید که داشتن اعتماد به نفس را یاد بگیرید،زیرا کار عکاسی طوری است که شما به صورت مداوم با مردم و محیط اطراف در ارتباط هستید.

تکنیک های عکاسی در سفر

سایه ها و نور موقع عکاسی

به یاد داشته باشید که قرار است شما سرگرمی داشته باشید. آزمایش و بازی با سایه، نور و بازتاب. همانطور که در عصر، ظهور سایه های جالب به شما کمک می کند تا عکس های شگفت انگیزی بگیرید.عکس های بسیار جالبی در این زمان خلق شده،پس ازین لحظه غافل نشوید. نور در شب کاملا متفاوت است. نور مصنوعی دوربین مانع کار شما نمی شود، در این هنگام نیز شما می توانید از چراغ خیابان به عنوان منبع نور بهره مند شوید.

تکنیک های عکاسی در سفر

پیدا کردن مسیر و وقت

بی قراری دوست شما نیست، شما نیاز به پرورش صبر و شکیبایی دارید. اگر شما بیش از حد در حال حرکت به اطراف هستید، بر روی دنیای اطراف زیاد تمرکز نکنید؛ زیرا فرصت عکس عالی رااز دست می دهید. در زمان حرکت، گاهی بیاستید و با دقت به اطراف نگاه کنید. کمی صبر کنید تا ببینید چیز جالبی به نظرتان نی رسد یا نه!

تکنیک های عکاسی در سفر

چند چیز گذشته

به یاد داشته باشید ترکیب چند تکنیک کلاسیک عکاسی؛ هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. مانند به خاطر سپردن قانون سوم که در ترکیب تعامل ایجاد می کند. همچنین به قسمت هایی از عکس که بیننده را به خود جذب می کند نیز توجه کنید. این قوانین اساسی به شما کمک می کند تا عکس های بهتری بگیرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید