بنر هدر

فروشگاه بزرگ زنجیره ای ال کورته اینگلس در بارسلون

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ال کورته اینگلس، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای اروپا و کشور اسپانیا به حساب می‎آید که بزرگ‌ترین شعبه‌ی آن در شهر بارسلون واقع شده و هر چیزی که فکرش را بکنید، در آن پیدا می‌شود.

«اِل کورته اینگلِس» (El Corte Inglés) که به معنی «بُرِش انگلیسی» می‌باشد، ابتدا فعالیتش را در سال 1890 به عنوان مغازه‌ی خیاطی کوچکی در مادرید شروع کرد و امروزه به بزرگ‌ترین کمپانی فروشگاه زنجیره‌ای اروپا تبدیل شده است. بیش از 80 مورد از مغازه‌های این فروشگاه در کشور اسپانیا قرار دارد و همواره توانسته از لحاظ فروش، در لیست 5 فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در جهان قرار بگیرد. این مقام به نوبه‌ی خودش، دست آورد بزرگی به حساب می‌آید؛ زیرا بیشتر فعالیت ال کورته اینگلس فقط در یک کشور متمرکز شده است.

فروشگاه بزرگ زنجیره ای ال کورته اینگلس در بارسلون

این فروشگاه را به بخش‌های گوناگونی تقسیم کرده‌اند و علاوه بر مد و لباس، قسمت‌های دیگری از جمله آژانس مسافرتی، دکور خانه، خواربارفروشی، لوازم الکترونیکی، فروشگاه طلا و جواهر و لوازم خانه را دربرمی‌گیرد. با توجه به وسعت و تنوع اجناس آن، تعجبی ندارد که ال کورته اینگلس به مکانی تبدیل شده که گردشگران شهر بارسلون حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشند، سعی می‌کنند حتماً سری به آن بزنند تا محیط و شور و هیجان این فروشگاه معروف را از نزدیک تماشا کنند. از میان شعبه‌های گوناگون این فروشگاه، بزرگ‌ترینِ آن‌ها در بارسلون و «میدان کاتالونیا» واقع شده و بزرگ‌ترین مرکز خرید کشور اسپانیا به شمار می‎رود. بنابراین احتمال آن کم است که دست خالی از این مکان به سمت هتل برگردید.

فروشگاه بزرگ زنجیره ای ال کورته اینگلس در بارسلون

ال کورته اینگلس، 9 طبقه دارد و می‌توانید هر چیزی که فکرش را بکنید، در این فروشگاه پیدا کنید. علاوه بر آن می‌توانید از طریق طبقه‌ی بالای آن، به چشم‌انداز زیبای میدان کاتالونیا نیز دسترسی داشته باشید و برای تجدید قوا هم از کافه و رستوران واقع در این بخش استفاده کنید. این فروشگاه در روزهای یکشنبه فعالیتی ندارد. اما از دوشنبه تا شنبه، می‌توانید از ساعت 9:30 صبح تا 9:30 شب برای بازدید به این مکان بیایید.

امکانات هر طبقه

امکانات موجود در هر طبقه به طور خلاصه به شرح زیر است:

طبقه‌ی زیرزمین، یک سوپرمارکت، اغذیه فروشی، داروخانه، عینک سازی و تعمیرات کفش را دربرمی‌گیرد.

طبقه‌ی همکف شامل عطر و لوازم آرایشی، بخش اطلاعات و لوازم جانبی همچون کیف، چتر، ساعت و جواهرات می‌شود.

طبقه‌ی اول به سالن زیبایی و مد و فشن بانوان اختصاص دارد.

طبقه‌ی دوم از آرایشگاه مردانه، فشن آقایان و یک آژانس مسافرتی تشکیل می‌شود.

طبقه‌ی سوم، فشن کودکان، کفش و لباس خواب را دربرمی‌گیرد.

طبقه‌ی چهارم، مختص به مد و فشن مربوط به نوجوانان است.

طیقه‌ی پنجم، لوازم خانه و وسایل الکترونیکی و موارد مربوط به عروسی را شامل می‌شود.

طبقه‌ی ششم به منسوجات و لوازم دکور خانه اختصاص دارد.

طبقه‌ی هفتم، کتاب، اسباب بازی، تلویزیون و دی وی دی را به فروش می‎رساند.

طبقه‌ی هشتم شامل خرازی فروشی و پیشنهادات ویژه می‌شود.

طبقه‌ی نهم، «روتاندا» (La Rotonda) را دربرمی‌گیرد که نام کافه و رستوران فروشگاه ال کورته اینگلس می‎باشد. همانطور که گفتیم، این طبقه به منظره‌ی اطراف و چشم‌انداز دیدنی میدان کاتالونیا اشراف دارد.

فروشگاه بزرگ زنجیره ای ال کورته اینگلس در بارسلون

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید