بنر هدر

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر می‌خواهید در اسلو بهترین غذاهای کشور نروژ را امتحان کنید باید به راهنمای بهترین رستوران‌های این شهر رجوع کنید.

افق غذایی اسلو در قلب کشور نروژ، یک گوهر اسکاندیناویایی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود و شامل مواردی مانند گوشت آبدار گوزن تا ماهی تازه می‌شود. در این راهنما شما را با برخی از بهترین رستوران‌های این شهر آشنا می‌کنیم تا بتوانید تجربه شکم‌‌گردی بی‌نظیری داشته باشید.

۱. کولونی هاگن

در «کولونی هاگن» (Kolonihagen) می‌توانید از مواد اولیه طبیعی، ارگانیک و بومی به کار گرفته شده در غذاهای لذیذ منو بهره بگیرید. گزینه‌های داخل این منو به طور مرتب تغییر می‌کنند. این رستوران صمیمی و شیک در یکی از محله‌های باکلاس اسلو واقع شده است و هر شب یک منوی هفت قسمتی عالی هم به مشتریان پیشنهاد می‌کند. مواد اولیه فصلی در غذاهایی مانند گوشت گوزن کبابی و سوپ قارچ وحشی یا ترافل سیاه به خوبی خودنمایی می‌کنند. سیاست عدم استفاده از میکرو ویو و تلاش زیاد برای استفاده از مواد بومی از این رستوران یک مقصد ایده‌آل برای امتحان کردن محصولات محلی ساخته‌اند.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۲. اکبرگ رستورانن

یکی از فراموش نشدنی‌ترین تجربه‌های شکم‌گردی در اسلو در «اکِبِرگ رستورانتن» (Ekeberg restauranten) اتفاق می‌افتد. حین غذا خوردن باید از مناظر زیبای اطراف نیز به اندازه خود این رستوران جذاب لذت ببرید. اکبرگ بر روی زیبایی پانورامای طبیعی تأکید ویژه‌ای دارد. در این رستوران می‌توانید میز خود را در فضای بیرونی، ایوان رمانتیک، کافه، سالن غذاخوری شیک یا حتی سالن خصوصی انتخاب کنید که از آن مقصدی بسیار محبوب می‌سازد. شانس آن که در بلندای شهر غذا بخورید و از غذا و نوشیدنی بی‌همتایتان لذت ببرید، یکی از بهترین  تجربه‌های سفر به اسلو خواهد بود.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۳. اولیویا

«اولیوا» (Olivia) در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد و از آن زمان به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی شهر شهرت پیدا کرد. البته این رستوران سه شعبه مجزا در اسلو دارد که طیفی وسیع از پیتزاها و پاستاهای تازه را به مشتریان ارائه می‌کنند. اگرچه منوها در سه شعبه یکسان هستند اما مناظر و تجربیات شما در هرکدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه در اطراف این شعبات فروشگاه‌ برندهای گوناگونی وجود دارند می‌توان آن را بهشت عاشقان خرید نامید. برترین موزه‌های شهر نیز فاصله زیادی از آن‌ها ندارند.معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۴.رستوران مامو

«مامو» (Maaemo) چیزی بیش از یک رستوران است و در واقع یک تجربه شام منحصر به فرد را به شما هدیه می‌کند. مالکان این رستوران به مشتریان پیشنهاد می‌کنند که یک شب کامل را از همه چیز فاصله بگیرند تا بتوانند به تمامی از غذاهای داخل منو لذت برده و آن‌ها را تحسین کنند. منوی رستوران شامل گلچینی متغیر از غذاهای خام و برخی غذاهای ساده اما اعلا می‌شود. این تجربه یک شب کامل را در بر می‌گیرد اما مطمئن باشید که تا مدت‌ها خاطره‌اش با شما همراه است. به سادگی می‌توانید علت دریافت دو ستاره میشلن را در این رستوران درک کنید. نوشیدنی‌ها نیز با دقت زیادی با غذایتان هماهنگ می‌شود.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۵. رستوران هانامی نروژ

«هانامی» (Hanami) واژه‌ای ژاپنی به معنی لذت بردن از زیبایی گل‌ها و طبیعت میرای آن‌ها است. این رستوران یکی از مقاصد شکم‌گردی برای امتحان کردن غذاهای ژاپنی در اسلو به شمار می‌رود. البته هانامی در تکنیک ویژه‌ای که برای کباب کردن گوشت و ماهی دارد بی‌همتا است. در این روش از کباب کردن که شامل پخت غذا روی حرارت ذغال گداخته می‌شود از هیچ شعله مستقیمی استفاده نمی‌کنند و تنها باید از ذغال بلوط سفید برای این کار بهره گرفت. جدای از غذاهای پخته، گلچینی کامل از ماهی‌های خام و سوشی هم وجود دارد. غذاها را برای اشتراک گذاری طراحی کرده‌اند و بعد از تجربه‌شان متوجه خواهید شد که چرا سوشی به طور غیررسمی غذای ملی نروژ شده است.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۶. انگبره

«انگِبره» (Engebret) به عنوان قدیمی‌ترین کافه-رستوران اسلو به ثبت رسیده و با دکوراسیون خاص و نور ملایم شمع، گذشته کشور نروژ را منعکس می‌کند. غذاهای اینجا نیز به همان اندازه سنتی هستند و بسته به فصل تغییر می‌کنند. با این حساب دیگر امکان واردات مواد غذایی و متدهای مدرن آشپزی را فراموش می‌کنید. گوشت گوزن یکی از گزینه‌های ثابت بوده و غذاهای دریایی هم در تابستان در منو به چشم می‌خورند. گزینه ویژه ماه ژانویه ماهی کاد تازه از شمال نروژ است. شاید بد نباشد بدانید که در تاریخ ۱۵۰ ساله این کافه چهره‌های برجسته این کشور در آن غذا خورده‌اند.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۷. سولسیدن

در رابطه با رستورانی که تنها نیمی از سال فعالیت می‌کند حتماً باید چیزی جذاب و منحصر به فرد وجود داشته باشد. احتمالاً شما هم حدس می‌زنید که دلیل اصلی، وابستگی به مواد بسیار تازه و میل به یک خواب زمستانی برای توسعه دادن دستور پخت‌ها و آماده سازی‌های دیگر است. «سولسیدن» (Solsiden) از ماه می تا سپتامبر فعالیت می‌کند و از ماه‌های گرم سال نهایت استفاده را می‌برد. در این زمان که آب‌ها یخ نبسته‌اند و نسیمی دلچسب می‌وزد، مهمانان می‌تواند روی صندلی‌های تراس نشسته و غذایشان را در کنار بندر نوش جان کنند. یک وعده غذای دریایی برای تمام خانواده کفایت می‌کند و منوی وسیعی که از غذاهای گوشتی پیش رویتان می‌گذارند نیز ارزش امتحان کردن را دارد.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۸.غذاهای رستوران ساوان

«ساوان» (Sawan) به دور از گرما و هوای عطرآگین تایلند، غذاهای معروف و لذیذ تایلندی را به مهمانان خود پیشنهاد می‌کند. البته این رستوران کمی بیشتر پیش رفته و سایر غذاهای آسیایی مانند سوشی و ساشیمی را هم در منوی خود جای داده است. این غذاها با شهرت نروژ به خاطر ماهی‌های خوشمزه‌اش همخوانی دارد. محیط ساوان کاملاً نروژی بوده و در ناحیه شیکی از شهر قرار دارد. سالن غذاخوری ساوان به سبک اسکاندیناوی طراحی شده و یک سالن غذاخوری خصوصی برای تجربه‌های شخصی‌تر نیز در نظر گرفته شده است.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۹. مارک واین مات آگو وینهوس

مواد اولیه‌ای که توسط آشپزهای «مارک واین مات آگو وینهوس» (Markveien Mat og Vinhus) استفاده می‌شود، بهترین چیزهایی هستند که می‌توان در اسلو خریداری کرد، بنابراین برای دستیابی به یک تجربه شام عالی نیاز به دست‌کاری زیادی ندارند. غذاهای سنتی کشور را با مواد اولیه بومی و سنتی درست می‌کنند و تنها گزینه‌ای که کمی شما را از اصالت نروژی دور می‌کند، برخی تأثیرات فرانسوی ظریف در منو است.معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

۱۰. کولونیالن

متخصص ارشد نوشیدنی‌های رستوران مامو خود رستورانی به نام «کولونیالن» (Kolonialen) افتتاح کرد که برای لذت بردن از یک قهوه صبحگاهی، ناهار یا حتی شام ایده‌آل است. می‌توانید از صدف‌های عالی سفارش داده یا تارتار گوشت گوساله را به عنوان استارتر امتحان کنید. پس از آن نوبت به غذاهایی مانند ماهی کاد یا خوراک مرغ می‌رسد. در پایان می‌توانید خود را به صرف یک دسر لذیذ نوردیک مهمان کنید.

معرفی 10 رستوران اسلو بهترین مقصد شکم گردی در نروژ

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید