بنر هدر

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آمستردام برای گیاهخواران مقصد ایده‌آلی خواهد بود زیرا رستوران‌های گیاهی خوبی را در خود جای داده است.

اگر به دنبال یک غذای بدون گوشت می‌گردید، در سفر به آمستردام اوقات خوشی را خواهید داشت، زیرا این شهر تمام نیازهای گیاهخواران را پوشش می‌دهد. درست است که برای علاقه‌مندان غذاهای گوشتی گزینه‌های بیشتری در اینجا وجود دارد، اما تقریباً اکثر رستوران‌ها یک غذای گیاهی هم در منوی خود گنجانده‌اند؛ اما اگر به دنبال چیزی بیشتر از سالادهای معمولی هستید، باید با وسواس بیشتری مقصد شکم گردیتان را انتخاب کنید. اگر مشتاق آشنایی بیشتر با بهترین رستوران‌های گیاهخواری آمستردام هستید، این راهنما را از دست ندهید.

۱. دکولینر ورکپلاتز

«دِکولینر ورکپلاتز» (D‌e Culinaire Werkplaats) برخلاف سایر رستوران‌های دیگر شهر، به جای غذا به شما اثر هنری ارائه می‌کند. منوی متغیر ۱۰۰ درصد گیاهی این رستوران از موضوعات انتزاعی ماهانه الهام گرفته می‌شود که از معماری آمستردام تا شاهکارهای هلندی و غیره متنوع هستند. در غذاها باید انتظار شیوه ارائه جدیدی از گیاهان آشنای قبلی را داشته باشید. تجربه غذایی شما می‌تواند از ۴۵ یورو تا حدود ۱۰۰ یورو هزینه داشته باشد. توصیه می‌کنیم حتماً از قبل میز خود را رزرو کنید.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۲. میتلس دستریکت

رستوران «میتلس دستریکت» (Meatless DIstrict) بعد از افتتاحش تبدیل به محبوب‌ترین رستوران گیاهی آمستردام شد. این رستوران را به شیوه‌ای طنزآمیز بر اساس «میت پکینگ دستریکت» (Meatpacking District) در نیویورک طراحی کردند، اما برخلاف آنجا فقط یک منوی ۱۰۰ درصد وگن را می‌توانید پیدا کنید. گزینه‌های صبحانه، ناهار و شام شامل تست آووکادو یا ساندویچ موز سرخ‌شده با کره بادام‌زمینی بوده و حتی رویدادهای جذابی هم به طور منظم در رستوران برپا می‌شوند.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۳. دبولهوت

قبل از آنکه رستوران‌های گیاهی زیادی در سطح شهر افتتاح شوند، «دِبولهوت» (D‌e Bolhoed) برجسته‌ترین مقصد شکم‌گردی گیاهی به شمار می‌رفت. البته این محبوبیت هنوز هم باقی مانده است. این رستوران پر از رنگ‌های چشمگیر و طعم‌های تازه مانند سوپ‌های گوناگون و سالادهای رنگارنگ بوده و حتی طیفی از غذاهای گرم را هم به مشتریانش ارائه می‌کند. در نظر داشته باشید که باید هزینه غذایتان را نقداً حساب کنید.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۴. گلدن تمپل

«گلدن تمپل» (Golden Temple) خودمانی و راحت است و کوسن‌های درخشان و دیوارنگاری‌های شادش از منوی آسیایی و خاورمیانه‌ای رستوران الهام گرفته‌ شده‌اند. این منو شامل آبمیوه‌های تازه‌ای می‌شود که خود به تنهایی می‌توانند دلیل ارجحیت اینجا باشند. بد نیست بدانید که گلدن تمپل قدیمی‌ترین رستوران گیاهی آمستردام به شمار می‌رود.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۵. بار جیمز

یکی از اعضای جدید رستوران‌های گیاهی آمستردام «بار جیمز» (Bar James) است که غذاهایی با ظاهر زیبا و طعمی دلپذیر را به مشتریان ارائه می‌کند. یکی از غافلگیری‌های این رستوران ساندویچ‌های بی‌همتا و وگن آن محسوب می‌شود. اسنک‌های خوشمزه‌ای که برای همراهی با نوشیدنی‌ها طراحی‌ شده‌اند نیز جزو پیشنهادهای ما هستند.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۶. دوپرت

تنها چیز بدی که می‌توانیم درباره رستوران «دوپرت» (Dophert) ذکر کنیم، این است که نمی‌توانید شعبه‌ای از آن را در هر محله آمستردام ببینید. این کافه وگن همان غذاهای آشنا مانند ماست‌ها، سوپ‌ها و برگرهایی که همه دوست دارند را با مواد اولیه تازه، خوشمزه و گیاهی درست می‌کند. آبمیوه‌های بی‌نظیرش را هم باید حتماً امتحان کنید. تمام این غذاها و نوشیدنی‌ها در محیطی رنگارنگ و با لبخندی دوستانه ارائه می‌شوند. اگر هنوز متقاعد نشده‌اید، باید حتماً نگاهی به کیک‌های خانگی بسیار خوشمزه و زیبای دوپرت بیندازید.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۷. دواخالس

کافه شیک و کلاسیک «دِواخالْس» (De Waaghals) هر روز عصر میزبان مردم زیادی می‌شود و منویی فصلی از غذاهای کشورهای گوناگون را با قیمتی بسیار اقتصادی در اختیار آن‌ها می‌گذارد. تأکید اصلی این کافه‌ هم مانند بسیاری از رقبا روی مواد اولیه ارگانیک و تازه است. حتماً از قبل میزتان را رزرو کنید، زیرا به خاطر جای کوچکش خیلی زود پر می‌شود.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۸. رستوران بتی

در اینجا هیچ منویی وجود ندارد: هر روز یک غذای سه قسمتی به صورت غافلگیرانه به قیمت ۳۵ یورو به مشتریان عرضه می‌شود. هرچند انتخاب دسر را به عهده خودتان گذاشته‌اند و می‌توانید از میان طیفی از کیک‌های خانگی گزینه‌ای باب میلتان انتخاب کنید. فهرست نوشیدنی‌ها را نیز در اختیار دارید، اما جذاب‌ترین قسمت رستوران میزبان شما یعنی «گیدو» (Gido) است. او شخصاً سر میزتان خواهد آمد و تمام جزئیات غذایی که پیش رو دارید را برایتان توضیح می‌دهد. اگر از قبل درباره رژیم خاص خود مانند رژیم‌های فاقد گلوتن یا وگن اطلاع دهید، غذایی کاملاً مناسب با شما برایتان آماده خواهند کرد.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۹. بتر و لوک

«بتر و لوک» (Beter & Leuk) که به معنی «بهتر و سرگرم کننده» است، طراحی داخلی‌ای دارد که با نامش بسیار همخوانی داشته و می‌توانید در آن لباس‌ها و وسایل خانگی را ببینید که از طراحان مستقل نشاءت گرفته شده‌اند. همچنین منوی گیاهی، وگن و فاقد گلوتنی که از سوپ‌ها، ساندویچ‌ها و دسرهای خوشمزه برایتان در نظر گرفته‌اند یک تجربه حسابی را رقم خواهد زد. تنها ایراد این رستوران این است که فقط صبحانه و ناهار دارد.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

۱۰. جکتز

«جکتز» (Jackets) یک رستوران بسیار ویژه است. منوی این رستوران پر از سیب‌زمینی بوده و شک نکنید که از آن نهایت لذت را خواهید برد! لیست هیجان‌انگیزی که از سیب زمینی‌های تنوری پیش رویتان می‌گذارند، شامل سه گزینه گیاهی هم می‌شود که از میان آن‌ها می‌توانیم به کاری سبز تایلندی و سالاد ترب اشاره کنیم. ایده پشت این منو بسیار ساده است، اما محصول آن چیزی خوشمزه و به یادماندنی از آب در می‌آید. همانطور که حدس می‌زنید این غذاها بسیار سیرکننده هم هستند. می‌توانید در تراس آفتابی میزی انتخاب کنید و به تماشای عابرین بنشینید.

معرفی 10 رستوران گیاهی آمستردام هلند

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید