بنر هدر

چه فصلی به کجای هند برویم

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

هند، کشوری بزرگ با الگوهای آب و هوایی متنوعی است. در سفر زمستانی به هند، باد و هوای خنک و در تابستان، هوای گرمی را تجربه خواهید کرد. هند، کشوری گرمسیری و دارای سه فصل اصلی زمستان، تابستان و موسمی است. اما برای اینکه بهتر بدانید در چه فصلی به این کشور سفر کنید، مقاله زیر را بخوانید.

سفر به دهلی و آگرا

بهترین زمان برای سفر به دهلی، نیمه دوم سال یعنی از ماه ابان ماه تا اواسط روردین است زیرا در این زمان هوا نسبتا خشک و درجه حرارت متوسط است. در ماه خرداد هوا گرم و خشک است و گاهی اوقات طوفان همراه با گرد و غبار نیز مشاهده می‌شود. در ماه‌های ژوئیه و اوت، فصل موسمی و بارندگی شدید و رطوبت زیاد است.

چه فصلی به کجای هند برویم

آگرای هند نیز به دلیل وجود بنای تاریخی و معروف تاج محل، با استقبال زیاد مسافران روبرو می‌شود که بهترین فصل برای بازدید از آن، از ماه نوامبر تا فوریه است. البته صبح زود یا بعدازظهر برای بازدید از تاج محل بروید تا با جمعیت زیادی روبرو نشوید.

سفر به راجستان و مرکز هند

بخش کویری و گرمسیری هند است که آب و هوای آن کمی شبیه به دهلی و آگرا است. تقریبا تمام باران در راجستان در ماه‌های جولای و اوت رخ می‌دهد و میزان آن هم زیاد است. ماه‌های تابستانی خشک و گرم و ماه‌های زمستانی نسبتا خنک است.

چه فصلی به کجای هند برویم

سفر به کلکته

کلکته نیز بخش گرمسیری و تقریبا در طول سال گرم و خشک است. در زمستان، دسامبر و ژانویه، با شب‌های خنک و روزهای خشک، مرطوب و کمی بارانی روبرو خواهید شد. فوریه تا آوریل، فصل گرما و ژوئن تا سپتامبر باید انتظار باران‌های سهمگین را داشت.

چه فصلی به کجای هند برویم

سفر به بمبئی

بمبئی به عنوان مقصد باران‌های موسمی شناخته شده اما در ماه اکتبر تا مه تقریبا هیچ بارانی در آن رخ نمی‌دهد و بهترین زمان برای سفر به بمبئی است. ماه ژوئن تا سپتامبر کمی مرطوب است اما به طور کل در طول سال، بمبئی دارای دمای هوای نسبتا پایداری است.

چه فصلی به کجای هند برویم

سفر به جزیره گوا

اگر به هند سفر می‌کنید تا از سواحل زیبای آن لذت ببرید، جزیره گوا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. معمولا درجه هوا، در حدود 24 درجه سانتیگراد خواهد بود به جزء فصل باران‌های موسمی که از ماه های ژوئن تا سپتامبر اتفاق می‌افتد.

چه فصلی به کجای هند برویم

سفر به کرالا

کرالا، جنوبی‌ترین منطقه هند و نزدیک به خط استوا است به همین دلیل تقریبا تمام طول سال دارای آب و هوای گرمی است. مقدار زیادی از باران‌های موسمی در ماه‌های ژوئن تا اوت رخ می‌دهد. گرم‌ترین ماه‌های سال نیز، ماه مه و ژوئن خواهد بود.

چه فصلی به کجای هند برویم

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید