جشنواره بالن ها در مکزیک‌ ، هزاران بالن رنگی در نیومکزیکو

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جشنواره بالن مکزیک، به دور از اقرار نیست که این جشنواه را به جشنواره رنگ و طرح در آسمان دانست. در زمان برگزاری جشنواره بالن ها آسمان مکزیک پر از بالن های رنگارنگ با اشکال مختلف می باشد.

جشنواره بالن ها در مکزیک‌ ، تاریخچه جشنواره بالن ها مکزیک

تاریخچه جشنواره بالن ها در مکزیک

جشنواره بالون Leon در مکزیک سالانه برگزار می شود که شامل بالن های فراوان با رنگ ها و اشکال مختلف است.
در طول دهه  گذشته این جشنواره تقریبا دو میلیون نفر را دور هم جمع می کند تا شاهد هزاران بالن رنگی با اشکال متفاوت در آسمان مکزیک باشند.
جشنواره بالون بین المللی یک جشنواره سالانه بالن های هوای گرم است که در نیومکزیکو  برگزار می شود. این جشنواره که نه روزه است این جشنواره بزرگترین جشنواره بالون در جهان است.
این جشنواره برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ برگزار شد در آن سال به عنوان تولد ۵۰ سالگیKOB Radio ۷۷۰ برگزار شد.” دیک مک لی” مدیر بخش رادیو از صاحب Cutter Flaing Service که اولین فردی بود که دارای بالون هوای گرم در نیومکزیکو بود، از KOB درخواست کرد تا از بالون های هوای گرم جدید خود در جشن استفاده کند.
در اولین سال ۲۱ بالون در آسمان وجود داشت که به خاطر آب و هوای بد تنها ۱۳ تا از بالون ها به مقصد رسیدند و این اولین دوره فستیوال بود که در ۸ آوریل ۱۹۷۲ به پایان رسید و توسط KOB حمایت شد.
این جشنواره هر ساله بزرگتر شد و به تعداد بالون های آن افزوده شد و امروزه هزاران بالون را می توانید در آسمان، در طی برگزاری این جشنواره ببینید و هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان این جشنواره افزوده می شود.

جشنواره بالن ها در مکزیک‌ ، تاریخچه جشنواره بالن ها مکزیک

بسیاری از هنرمندان محلی در محل برگزاری این جشنواره جمع می شوند تا از این بالون ها به عنوان موضوع نقاشی و یا برای عکاسی استفاده کنند. بسیاری از ساکنان مکزیک بالن ها را از حیاط خانه خود می بینند و شاهد این رخداد رنگارنگ در خانه خود می باشند.

اشکال بالن ها در جشنواره بالن ها

بالن ها علاوه بر شکل های سنتی که دارند، دارای اشکال مختلفی هستند از معروفترین این اشکال می توان به  گاو، واگن، دوقلوها، شیشه نوشابه و حیوانات اشاره کرد. این جشنواره سبب می شود تا خانواده ها دور هم جمع شوند و از اشکال گوناگون این بالون ها لذت ببرند.
در طول شب نیز مشعل این بالون ها روشن می شنود و زیبایی خاصی را به آسمان می دهند. گشت خورشید نیز به همین موضوع اشاره دارد که در آن بالن ها از ساعتی از سحر شروع به پرواز می کنند که نوری در آسمان وجود ندارد و از نور بالن ها استفاده می شود تا زمانی که خورشید طلوع کند تا بتوان این صحنه جذاب رنگارنگ را در آسمان شاهد باشیم.

جشنواره بالن ها در مکزیک‌ ، تاریخچه جشنواره بالن ها مکزیک

گشت خورشید یا گشت سحر

گشت خورشید اولین باردر سال ۱۹۷۸ توسط دو  بالونیست کالیفرنیایی برگزار شد که اولین سیستم نورپردازی بالون را اختراع کردند که به آنها این امکان را می داد تا بالون ها بتوانند در شب نیز پرواز کنند. در این فستیوال هم مردم در ساعاتی از شب بالون ها را به پرواز در می آورند تا زمانی که نور خورشید بتابد و بتوانند محل فرود بالون ها را مشاهده کنند.

جشنواره بالن ها در مکزیک‌ ، تاریخچه جشنواره بالن ها مکزیک

برگزاری مسابقات طی جشنواره بالن ها

در طی این جشنواره مسابقات بسیاری برگزار می شود مثل چالش Fiesta که در آن از بالن ها نشانه هایی را به سمت هدفی رها می کنند و هدفشان این است که این نشانه گر در نزدیکترین محل از این هدف بیافتد. و یا مسابقه ای که در آن فاصله طی شده توسط بالن ها اهمیت دارد و برنده بالنی است که مسافت طولانی تری را پرواز کرده باشد.

جشنواره بالن ها در مکزیک‌ ، تاریخچه جشنواره بالن ها مکزیک

زمان برگزاری جشنواره

بهترین زمان برگزاری جشنواره بالن ها در مکزیک ماه اکتبر است و آن هم به این خاطر است که در این ماه بادهایی در هوا وجود دارند که مناسب برای پرواز درآوردن بالن ها است. بنابراین افرادی که بالن را هدایت می کنند از این بادها استفاده می کنند تا بالن ها مسافت بیشتری را طی کنند. جالب است که بدانید حیوانات خانگی اجازه ورود به محل برگزاری مسابقه را ندارند.
پس اگر شما جزو افرادی هستید که عاشق تماشای آسمان پر از بالن های رنگارنگ هستید آلاله به شما پیشنهاد می کند تا حتما در این جشنواره شرکت کنید.

جشنواره بالن ها در مکزیک‌ ، تاریخچه جشنواره بالن ها مکزیک

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید