بنر هدر

معرفی بهترین رستوران های گیاهی سنت پترزبورگ

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنید و به زودی عازم سنت پترزبورگ هستید راهنمای بهترین رستوران‌های گیاهی ما را دنبال کنید.

تنها چند سال قبل پیدا کردن یک رستوران گیاهی یا حتی غذاهای گیاهی جذاب در منوی سایر رستوران‌ها برای گیاه‌خواران یک چالش واقعی بود. امروزه رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی در سنت پترزبورگ تأسیس شده‌اند که طیف وسیعی از غذاهای گیاهی و وگن را برای مشتریان آماده می‌کنند. جمعیت مردمی که رژیم غذایی همسو با طبیعت را پیش گرفته‌اند در این کشور رو به افزایش بوده و در ادامه شما را با بهترین رستوران‌های گیاهی سنت پترزبورگ آشنا می‌کنیم.

۱. اوکروپ سنت پترزبورگ

«اوکروپ» (Ukrop) کافه‌ای محبوب برای دورهمی‌های دوستانه برای هر زمانی از روز بوده و نه تنها غذاهای گیاهی ارائه می‌‌نماید که حتی کیک‌ها و اسنک‌هایش را به شیوه‌ای سالم و خوشمزه آماده می‌کند. می‌توانید انتظار منویی از اسموتی‌های گوناگون و آبمیوه‌های تازه را داشته باشید. پیشخدمت‌های تعلیم دیده و خوش برخورد می‌توانند برای انتخاب یک غذای مناسب رژیم یا پرهیز‌های غذایی‌تان به شما کمک کرده و تجربه‌ای عالی و بی‌نقص را برایتان بسازند.

معرفی بهترین رستوران های گیاهی سنت پترزبورگ

۲. پرکراسنایا زلیونایا

فضای داخلی غار مانند «پرکراسنایا زلیونایا» (Prekrasnaya Zelyonaya) با کاناپه‌های نرم و راحت و سقف کوتاه از آن یک فضای خصوصی دنج می‌سازد. می‌توان نام اینجا را به «سبز زیبا» ترجمه کرد. منوی رستوران بسیار ساده است و از سوپ‌های گیاهی، سالادها، پاستاها و دسرهای گوناگون تشکیل می‌شود. ترکیب این غذاهای سالم و اتمسفر ریلکس حسی از تجربه غذاهای خانگی را به مشتریان القا می‌کنند.

۳. سامادوا

کافه «سامادِوا» (Samadeva) نه تنها برای صرف یک وعده غذای عالی ایده آل است که برای اطمینان از سلامتی چیزی که نوش جان می‌کنید هم می‌توانید رویش حساب کنید. کارکنان این رستوران اعتقاد دارند که غذا علاوه بر یک ضرورت جسمی، برای سلامت روحی و احساسی فرد نیز بسیار حیاتی است. در نتیجه این طرز فکر می‌توانید غذاهایی را سفارش دهید که بسیار چشم‌نواز بوده و از مواد اولیه تازه و طبیعی درست شده‌اند. هرگز در این کافه از غذاهای منجمد استفاده نمی‌کنند. فضای داخلی سامادوا بسیار پرنور و راحت بوده و برای بالا بردن انرژی در روزهای سرد زمستانی خوب عمل می‌کند.معرفی بهترین رستوران های گیاهی سنت پترزبورگ

۴. جیوا برگرز سنت پترزبورگ

آیا گیاهخوار هستید اما از خوردن برگر‌های لذیذ و آبدار لذت می‌برید؟ «جیوا برگرز» (Jiva Burgers) مخصوص شما است! همانطور که از نامش حدس می‌زنید اینجا در ارائه برگرهای مختلف تخصص داشته و می‌توانید با نان و برگر انتخابی خودتان غذایی وسوسه‌کننده درست کنید. البته تمام این خوراکی‌ها بر پایه مواد اولیه گیاهی بوده و بدون گوشت هستند. اینجا با کارکنان صمیمی‌اش تجربه دلچسبی را برایتان رقم می‌زند.

۵. بوتانیکا سنت پترزبورگ

«بوتانیکا» (Botanika) یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های گیاهی شهر است. علیرغم ظاهر ساده‌ای که از آن می‌بینید غذاهای متنوع و لذیذی دارد که یک منوی حسابی متشکل از ۱۰۰ غذا را شکل می‌دهند. بوتانیکا تلاش خود را به کار گرفته تا از غذاهای گیاهی یک تجربه شام درجه یک بسازد. می‌توانید برای یک وعده غذای عالی با خانواده یا دوستان روی اینجا حساب کنید.

معرفی بهترین رستوران های گیاهی سنت پترزبورگ

۶. ترویتسکی بریج سنت پترزبورگ

این غذاخوری گیاهی به کافه‌های شوروی شباهت دارد. هیچ منوی ثابتی در اینجا پیدا نمی‌کنید اما در عوض غذای روز را روی یک تخته سیاه می‌نویسند. «ترویتسکی بریج» (Troitsky Bridge) در ساعات ناهار کاملاً پر شده و شاید جا پیدا نکنید اما می‌توانید از سالادهای آماده یا دسرها به صورت بیرون‌بر بخرید. تمام غذاها به صورت تازه و روزانه و با مواد اولیه فصلی آماده می‌شوند. اگر دنبال جایی برای تهیه ناهار بیرون‌بر و فوری بودید می‌توانید روی اینجا حساب کنید.

۷. فریدا سنت پترزبورگ

«فریدا» (Frida) ابتدا به عنوان یک چایخانه فعالیت خود را شروع کرد. منوی گیاهی این کافه هر روز به شهرتش اضافه شده و حتی جمعیت طرفدار گوشت هم گاهی برای امتحان کردنش به اینجا سر می‌زنند. مالکان فریدا سال‌ها در بیزنس چای کار کرده‌اند و اکنون کافه‌شان در سطح منطقه مورد اعتماد مردم است. اتمسفر آرامی که در اینجا می‌بینید برای لذت بردن از یک فنجان چای و گفتگو با دوستان ایده‌آل خواهد بود.

معرفی بهترین رستوران های گیاهی سنت پترزبورگ

۸. رادا اند کی

«رادا اند کی» (Rada & K) دو سال پیش افتتاح شد و امروزه یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های گیاهی شهر به شمار می‌رود. از کارمندان اداره گرفته تا دانشجو‌ها و قشر جوان و حتی پلیس‌های راهنمایی و رانندگی به اینجا سر می‌زنند و از همان بدو ورود اتمسفری گرم و صمیمی از شما استقبال می‌کند. می‌توانید در منو غذاهای گیاهی جذاب هندی یا اروپای شرقی را با قیمتی مناسب پیدا کنید. مطمئن باشید که از امتحان کردنشان پشیمان نخواهید شد.معرفی بهترین رستوران های گیاهی سنت پترزبورگ

۹. کشمیر

رستوران هندی کوچک «کشمیر» (Kashmir) با موقعیت مرکزی‌ خوبی که دارد، برخی از غذاهای جذاب گیاهی را که اغلب از برنج، سبزیجات گوناگون و میوه‌ها درست شده‌اند به مشتریانش پیشنهاد می‌کند. البته در اینجا تنها غذای هیجان انگیز گیاهی انتظارتان را نمی‌کشد و محیط گرم و اتمسفر خودمانی‌اش هم آن را برای یک شام منحصر به فرد متمایز می‌کنند. با این حساب اگر برای خوردن غذا عجله دارید جای دیگری را انتخاب کنید.
معرفی بهترین رستوران های گیاهی سنت پترزبورگ

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید