بنر هدر

ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ساحل منلی، از سواحل پرطرفدار شهر سیدنی است که تفریحات متنوعی از جمله موج‌سواری، شنا و بازدید از گالری را دربرمی‌گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند هم هیجان و ماجراجویی را در این ساحل تجربه و هم فعالیت‌های آرامش‎بخش آن را امتحان کنند.

شهر سیدنی در سواحل شرقی کشور استرالیا قرار گرفته و «بوندای بیچ» (Bondi Beach)، معروف‌ترین کرانه‌ی آن به حساب می‌آید. این ساحل گاهی آنقدر شلوغ می‌شود که بسیاری از مردم، «ساحل منلی» (Manly Beach) را به عنوان جایگزین آن انتخاب می‌کنند. برای رفتن به این ناحیه می‌توانید ابتدا به «اسکله‌ مدور» (Circular Quay) در مجاورت خانه اپرای سیدنی بروید و از آنجا سوار قایق شوید که معمولاً 30 دقیقه‌ای شما را به ساحل منلی می‌رسانند. در مسیر، منظره‌ای بی‌نظیر از «بندر سیدنی» و اسکله‌های بین راه خواهید داشت و بعد از رسیدن به مقصد، انتخاب با شما است که به موج‌سواری بپردازید یا در کنار ساحل و زیر نور آفتاب، از چشم‌انداز زیبای روبرویتان در کمال آرامش لذت ببرید.

ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

البته اتوبوس‌های اسکله‌ی مدور نیز به سمت ساحل منلی حرکت دارند؛ اما چیزی حدود 45 دقیقه طول می‎کشد؛ وقتی می‌توان این مسیر را در مدتی کمتر طی کرد و به منظره‌های تماشایی شهر هم دسترسی داشت، چرا راه زمینی را انتخاب کنیم؟ شاید بهتر باشد حتی اگر قصد موج‌سواری یا رفتن به ساحل منلی را نیز ندارید، این فرصت را از دست ندهید؛ زیرا قایق‌های توریستی که گردشگران برای سوار شدن و گردش در مناطق دیدنی، کنار آن‌ها صف می‌بندند نیز تقریباً از همین مسیر و از همین جاذبه‌های معروف عبور می‌کنند؛ ولی با استفاده از قایق‌های مسیر ساحل منلی، هزینه‌ی بسیار کمتری را می‌پردازید.

ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

اما اگر هدفتان صرفاً رفتن به ساحل است، می‎توانید با پرداخت هزینه‌ی بیشتر، سوار قایق‌های تندرو شوید و در عرض 17 دقیقه به مقصد برسید. همچنین هنگام برگشت، حواستان باشد که سمت ورودی بالای قایق صف ببندید. زیرا ابتدا درهای این قسمت باز می‌شود و  می‌توانید جای بهتری را گیر بیاورید. اما هنوز برای صحبت درمورد برگشت خیلی زود است. به محض رسیدن به ساحل منلی، تفاوت آن با سایر قسمت‌های شهر مشخص می‌شود. هوای تازه و منظره‌ی موج‌سواری مردم که همراه با موج‌های سفید حرکت می‌کنند یا با پای برهنه در کنار ساحل قدم می‌زنند، دلایلی خواهند بود که برای مدتی، زمان و مسئولیت‎ها و دغدغه‌های روزمره‌تان را به طور کامل فراموش کنید.ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

ساحل منلی، 3 بخش اصلی با نام‌های «کوئینز کلیف» (Queenscliff)، «اِستِین شمالی» (North Steyne) و «استین جنوبی» (South Steyne) را دربرمی‌گیرد. یکی از اولین مکان‌هایی که گردشگران این ساحل با آن روبرو می‌شوند، خیابان «کورسو» (The Corso) است. این مسیر، خیابان اصلی این بخش به حساب می‎آید و فقط به رفت و آمد عابران پیاده اختصاص دارد. درواقع پیاده‌رو این مسیر، آنقدر وسیع می‌باشد که فضای مناسبی را برای رشد درختان نخل و نصب مجسمه‌های عجیب و غریب و فواره‌ها به وجود آورده است. علاوه بر آن، مغازه‌ها و کافه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های تخته‌ی موج سواری و سوغات فروشی‌های متعددی در این خیابان پراکنده شده‌اند که می‌توانید از آثار هنری گرفته تا بومرنگ و صنایع دستی را برای خود تهیه کنید.

ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

البته در وهله‌ی اول، ساحل منحصر به فرد آن است که مردم را از سراسر دنیا به سمت منلی می‌کشاند. شن‌های نرم و مخملی آن تا 3 کیلومتر در کنار دریا کشیده شده و سر و صدای بازدیدکنندگان در میان صدای موج‌های قوی آن گم می‌شود. همچنین باد، بوی سیب زمینی سرخ کرده و گوشت کبابی را با خود به این سمت می‌آورد و هر کدام از پرندگان نیز سعی می‌کنند خودشان را زودتر به سمت دانه‌هایی برسانند که گردشگران برای آن‌ها ریخته‌اند. صحبت وسعت که می‌شود، ساحل منلی رقیب مناسبی برای ساحل بوندای به شمار می‌رود. این ساحل، فضای بسیاری را به دوستداران حمام آفتاب اختصاص داده و می‌توانید صندلی و چتر ساحل را هم برای خود اجاره و نوشیدنی خنکتان را نوش جان کنید. امکان شنا کردن نیز در بعضی نقاط ساحل منلی وجود دارد و نجات غریق‌ها در تمام طول سال در این منطقه فعالیت می‌کنند.
ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

ساحل منلی حتی میزبانی چندین مسابقات موج‌سواری بین‌المللی را نیز برعهده داشته است. یک بخش آموزش موج‌سواری نیز در این ساحل وجود دارد و حتی تازه‌کاران نیز می‎توانند در آن خوش بگذرانند و تخته‌ی مورد نظرشان را از فروشنده‌های همان جا تهیه کنند. برای بازدید از یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این ساحل باید کمی از دریا دور شوید تا به «شِلی بیچ» (Shelly Beach) برسید. در بین راه از 11 مجسمه عبور می‌کنید که تاریخ و حیات وحش این منطقه را به خوبی به نمایش می‌گذارند. شلی بیچ به معنی «ساحل صدفی» است و تعداد زیادی سنگ‌های کوچک زیبا در این ناحیه پراکنده شده‌اند. بخش «فِیری باور بث» (Fairy Bower baths)، یکی از قسمت‌های پرطرفدار این ساحل به شمار می‌رود که آن را به کمک سنگ‌هایی بزرگ از دریا جدا کرده‌اند و می‌توانید بدون مزاحمت موج‌های اطراف در آن شنا کنید.

ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

قسمت «اسکله‌ی منلی» (Manly Wharf)، بخش کوچک اما جالبی است که تقریباً می‌توان گفت موج چندانی ندارد و کودکان هم می‌توانند در آن شنا کنند. البته درمجموع یادتان باشد که همیشه میان پرچم‌های زرد و قرمز شنا کنید که غریق نجات‌ها آن‌ها را پوشش می‌دهند. همچنین قسمت «حفاظتگاه حیات دریایی منلی» (Manly Sea Life Sanctuary) در انتهای بخش غربی این ساحل قرار گرفته و تا اوایل سال 2018 نیز محل زندگی لاک‌پشت، پنگوئن‌های کوچک، کوسه و ماهی‌های بی‌شماری بود که در آکواریوم نگهداری می‎شدند و متأسفانه اخیراً آن را بسته‌اند و مکان جدیدی برای حیواناتش درنظر گرفته‌اند. کنار این منطقه، «موزه و گالری هنری منلی» (Manly Art Gallery and Museum) قرار دارد که چندین نمایشگاه، کارگاه و اجراهای متنوع را شامل می‌شود.ساحل منلی سیدنی ، تجربه آرامش و حیات بخش روح

منلی به معنی «مردانه» می‌باشد و ظاهراً این نام را کاپیتان «آرتور فیلیپ» (Arthur Phillip) برای این ساحل انتخاب کرده است که اولین فرمانده‌ی مکانی به حساب می‎آید که امروزه با نام سیدنی شناخته می‌شود. او گفته بود که اعتماد به نفس و رفتار مردانه‌ی افراد بومی این ناحیه باعث شد تا ناخودآگاه نام «منلی» به ذهنش خطور کند. والیبال ساحلی، اسنورکلینگ، پیکنیک، دوچرخه‌سواری و خیلی تفریحات دیگر را می‌توانید در این ساحل تجربه کنید و با سوار شدن بر قایق و حرکت به سمت اسکله‌ی مدور، روز پرماجرا یا آرامش‌بخش خود را به پایان برسانید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید