بنر هدر

عجیب ترین معماری های دنیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

این تفاوت ها هستند که ذهن انسان را به سوی خواستن های جدید سوق می دهند و احساس لذتی غریب را در انسان بیدار می کنند. تفاوت ها همواره در دیده بعضی تحقیر آمیز و از نظر بعضی باشکوه به نظر می رسند. همین عامل جذب عده ای طراحان را بر آن داشته تا دست به ساخت آنچه بزنند که قبل از این نبوده است. این امر در باره ساختمان و نوع طراحی آن نیز صادق است ساختمان هایی که شاید بعضی با دیدن آن به فکر طراح آن بخندند و بعضی دیگر آن را یک شاهکار و نشانه ذهن برتر او بدانند.

خانه جن و پری در بارسلونا اسپانیا

عجیب ترین  معماری های دنیا

چه اتفاقی می افتد اگر شما هنر مدرن را با معماری تلفیق کنید؟ می توانید نتیجه این تلفیق را در ادامه ببینید. بعضی از عجیب ترین و در عین حال جذاب ترین ساختمان های جهان وجود دارد و بسیار دوست داشتنی هستند. کدام یک از آنها می پسندید

مشهورترین اثر آرشیتکت معروف گائودی در پارک گویل بارسلونا بر روی تپه ای در حومه والکارکا واقع شده است در سال 1990 اوزبی گوئل این تپه را خریداری کرد تا یک باغ خصوصی به سبک انگلیسی در آنجا بر پا کند. اما به خاطر دور بودن از مرکز شهر بارسلونا گرایش عمومی به آن کم بود. در نهایت بازماندگان گوئل پارک را به مقامات شهر فروختند که به یک پارک عمومی تبدیل شد.

دروازه پارک با دو خانه از نان زنجبیل شکل داده شده است، بر فراز یکی از آنها یک قارچ سمی قرار دارد و دیگری غیر از قارچ سمی یک پنجره به شکل صلیب بر دیوار جلویی خانه دارد. این خانه “خانه خیال the Mind House” نامیده شده است که در بالای لیست ده معماری خلاقانه ساختمان در جهان  قرار دارد. این خانه دارای سه طبقه و یک اتاق زیر شیروانی است . خانه خیال مانند خانه یک پری خیالی است. این خانه امروزه یک گالری هنر است . در خارج از دروازه، راه پله های گسترده ای با فواره ها، نماد کاتالونیایی و مارمولک های بزرگ مرمری وجود دارد که نمادی از بارسلونا است.

معماری مدرن یا کاردستی بچه گانه

عجیب ترین  معماری های دنیا

خانه کج و معوج در لهستان مانند نقاشی بچه ای است که به حقیقت پیوسته، پیش از این دیده ایم که در شعبده بازی اسباب و اثاثیه منزل در جلوی چشم های ما کوچک بزرگ یا کج و معوج شود اما دیدن اینکه یک خانه به طور کامل کج شده است باور نکردنی است . خوب برای هر چیزی بار اولی وجود دارد. وقتی که به مقابل ساختمان کج در لهستان که به عنوان یادبودی برای تصویرگر کتابهای کودکان  Jan Marcin Szancer، ساخته شده  رسیدیم چند بار چشمهایمان را باز و بستخ کردیم تا آنچه را که می بینیم باور کنیم

 معماری خانه سنگی در پرتغال

عجیب ترین  معماری های دنیا

این خانه در در کوههای فافا در شمال پرتغال شهر Guimaraes واقع شده است. افراد محلی آن را A Casa do Penedo یا خانه سنگی می نامند. این خانه بین چهار تخته سنگ بزرگ ساخته شده است. هر چند ممکن است این خانه یک خانه روستایی به نظر برسد اما از نظر امکانات کم وکسری ندارد؛ یک شومینه استخر که با تراشیدن یک از سنگ های خانه ساخته شده است از جمله امکانات این خانه است.

معماری کلیسای جامع برزیل

عجیب ترین  معماری های دنیا

کلیسای بزرگ برزیل با 40 متر ارتفاع گنجایشی برابر 4000 نفر دارد. زیر بنای این ساختمان به شکل دایره است که قطری بالغ بر 60 متر است. سقف شیشه ای این بنا از کف زمین شروع شدهو به وسیله 16 ستون خمیده محافظت می شود. کلیسای جامع برزیل یک ساختمان زیبا است که به عنوان محل اقامت اسقف برزیل طراحی شده است. طراح – اسکار نیمییره این پر زرق و برق را با 16 ستون بتن، که هر یک از آنها  90 تن وزن دارد ساخته است! این یک ساختمان شگفت انگیز پر از نور است که  با بیشترین توجه به جزئیات ساخته شده است. کلیسای برازیل قطعا مکانی است که ارزش دیدن را دارد!

ساختمان کازا میلا، بارسلونا، اسپانیا

عجیب ترین  معماری های دنیا

کازا میلا؛ فانوس دریایی درخشان شهر آمیزه ای از خلاقیت و دانش

ساختمان کازا میلا که عموما به نام “لا پدرِرا” به معنی معدن سنگ شناخته می شود که اشاره ای کنایه آمیز به شباهت نمای خارجی آن به یک معدن سنگ است.این ساختمان در بین سال های 1906 و 1912 توسط آنتونی گائودی ساخته شده است. این بنا به دلیل ساختار یگانه، هنری و ارزش تاریخی خود مورد توجه و اهتمام فراوان قرار گرفت تا اینکه در سال 1984 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفت.

امروزه این ساختمان مرکز اصلی بنیاد کاتالونیا و مرکزفرهنگی کتالونیا که به عنوان منبع اصلی  بسیاری از فعالیت ها در باسلونا مورد استناد قرا می گیرد و  همچنین مرکزی برای برگزاری همایش ها و دیگر فعالیت های گروهی است.

ساختمان اتومیوم- بروکسل

عجیب ترین  معماری های دنیا

سازه اتومیوم از جمله مکان های بسیاردیدنی در بروکسل، محلی بسیار جذاب برای گردشگران و یکی از طراحی های منحصر به فرد به عنوان نشانه ای بارز از مرکز نمایشگاه جهانی در بروکسل پرجاذبه ترین مرکز گردشگری پایتخت اروپا محسوب می شود.

اتومیوم  یک بنای یادبود است که برای برگزاری  اکسپو ۵۸ اولین نمایشگاه جهانی بعد از جنگ جهانی در سال  ۱۹۵۸ در بروکسل برپا شد، ساخته شده است. این بنا توسط آندره واترکین به ارتفاع ۱۰۲ متر و متشکل از ۹ گوی از جنس فولاد ضد زنگ متصل به هم ساخته شده است. ساختار این بنا بر اساس ساختار الگوی بلور آهن و در مقیاس ۱۶۵ میلیارد بار بزرگ‌تر از اندازه واقعی طراحی شده است. این گوی ها نماینگر ایمانی است که شخص به قدرت علم و نیروی هسته ای دارد.

موزه هنرهای معاصر در شهر نتروری ریودوژانیرو، برزیل

عجیب ترین  معماری های دنیا

موزه هنرهای معاصر در شهر نتروری ریودوژانیرو، برزیل واقع شده و یکی از نمادهای های اصلی شهر است. این سازه به گونه ای طراحی شده که گویی از جهانی دیگر آمده یا متعلق یه خارج از سیار زمین است! این سازه در سال 1996  توسط  اسکار نیمیه با همکاری برونو کورتانیتی طراحی و ساخته شد. ساختمان 16 متر ارتفاع دارد و قطر گنبد آن 50 متر است!! نیمییره موزه خود را بر روی ساحل نیتیروی ساخته شده است که به آن منظره بدیعی داده است. ساکنان منطقه و گردشگران این ساختمان را به یک بشقاب پرنده ی آماده برای پرواز تشبیه می کنند

ساختمان رقصان، جمهوری چک

عجیب ترین  معماری های دنیا

خانه رقص در پراگ، جمهوری چک واقع شده است. این یک شاهکار شگفت انگیز معماری است، که جذابیت عاشقانه خود را دارد. در رابطه با نحوه در آغوش گرفتن ساختمان هایی که یکدیگر را برای رقص در آغوش می گیرند نکته ای بسیار جذاب وجود دارد! و آن این است که تمامی این ساختمان با همکاری دو نفر به نام های ولادو میلونیچ وفرانک گری طراحی شده اند در همکاری با فرانک جیری طراحی شده است، این ساختمان شیک و شگفت انگیز به نماد شهر تبدیل شده است!

ساختمان 67، مونترال، کانادا

عجیب ترین  معماری های دنیا

  ساختمان “هابیتت 67” در کانادا مجموعه ای مسكونی است که شبیه چینشی زیبا و بسیار جالب از مکعب هایی که بچه ها با آن بازی می کنند، ساخته شده است. دانستن  این مطلب که این سازه چگونه طراحی و ساخته شده بسیار جالب است. این سازه بسیار طبیعی به نظر می رسد  و در عین حال ساختماني کاملا امن و راحت برای زندگی است! معمار اين سازه موشه سافدی  آن را به عنوان جاذبه اصلی نمایشگاه 67  طراحی و ساخته است، كه همزمان با آغاز به کار این نمایشگاه افتتاح گردید.

مرکز ملی هنرهای نمایشی، چین

عجیب ترین  معماری های دنیا

مرکز ملی هنرهای نمایشی يا به صورت اختصاری NCPA، بر خلاف ساختمان های جدید چین، تقریبا 6 سال طول کشید تا  ساخته شود ساخت اين سازه در سال 2001 با طرح پروژه ای از پل آندرو آغاز شد و در سال 2007 به اتمام رسید. با وجود اینکه ساخت این سازه و اطراف آن به درازا کشید اما نتیجه کار که سازه ای غول پیکر تخم مرغی که در ساحل دریاچه مصنوعی آرمیده است نشان داد که ارزش این زمان را داشته است، اين سازه تماما از تیتانیوم و شیشه ساخته شده است و واقعا شگفت انگیز به نظر می رسد.

جنگل اسپیرال – ساختمان Hundertwasser، آلمان

عجیب ترین  معماری های دنیا

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید