بنر هدر

معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بوداپست پر از کافه‌های عالی و دلچسبی است که می‌توانید برای صرف صبحانه یا یک قهوه بعد از ظهری رویشان حساب کنید.

بوداپست در مجارستان یکی از زیباترین شهرهای اروپایی به شمار رفته و فرهنگ کافه‌نشینی در آن ریشه دار است. هرچند شاید به نظرتان برسد که در این شهر بزرگ پیدا کردن یک کافی شاپ عالی برای لذت بردن از صبحانه یا عصرانه کار دشواری خواهد بود، اما اگر راهنمای حاضر را دنبال کنید نظرتان عوض می‌شود.

۱. اسپرسو امبسی

«اسپرسو امبسی» (Espresso Embassy) یکی از اولین کافه‌های موج سوم بوداپست به شمار می‌رود. نام این کافه را از سفارت مونته‌نگرو که در کنارش واقع شده گرفته‌اند و طراحی داخلی معاصر و صنعتی آن به همراه تمرکزی روی که طعم و عطر قهوه دارند، از آن یک کافی‌ شاپ ایده‌آل ساخته است. دانه‌های قهوه‌ای که در اینجا مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توانید به صورت جداگانه هم از آن‌ها بخرید. علاوه بر قهوه یک منوی غذایی شامل چند کیک و شیرینی هم وجود دارد.
معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

۲. کافی شاپ ۶۴

نام «کافی شاپ ۶۴» را از شماره خیابانی که در آن واقع شده گرفتند و تنها دو سال است که فعالیت می‌کند اما توانسته در همین مدت کوتاه هم در میان قهوه‌خوران حرفه‌ای بوداپست جا باز کند. می‌توانید از میان طیف وسیعی از قهوه‌های باکیفیت منو چیزی انتخاب کنید و با یک کروسان تازه آن را نوش جان کنید. شاید این کافه به نظر خیلی کوچک باشد اما اتمسفر آرام و خودمانی و برخورد گرم کارکنان بسیار دلپذیر خواهد بود. با توجه به تعداد محدود صندلی‌ها بهتر است زود برسید.

معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

۳. والزر کافه بوداپست

«کافه والزر» (Walzer Café) با دکور رنگارنگ و اتمسفر دوستانه‌اش در بیرون از مرکز شهر قرار دارد و می‌توانید آن را در طرف دیگر رودخانه دانوب پیدا کنید. ساختمان این کافه بیش از ۷ قرن قدمت داشته و در قلب منطقه تاریخی قلعه بوداپست واقع شده است. اینجا برای صبحانه یا یک قهوه بعد از ظهری ایده‌آل خواهد بود و قهوه و کیک‌هایی که برایتان آماده می‌کند شگفت‌انگیز هستند. علاوه بر این در منوی برانج و ناهار می‌توانید گزینه‌هایی شامل ساندویچ‌ها و برخی خوراکی‌های جذاب دیگر را ببینید. برای کسانی که با کودکان خود سفر می‌کنند، ایستگاه کوچکی از کاغذ نقاشی و کتاب‌های مختلف هم در نظر گرفته‌اند.

۴. کافه فرست اشترودل پست

«اولین خانه اشترودل پِست» (First Strudel House of Pest) یا (Első Pesti Rétesház) نامی کاملاً گویا دارد و می‌توان بدون شک آن را یکی از بهترین جاها برای امتحان کردن شیرینی‌های سنتی مجار به همراه یک فنجان قهوه یا چای دانست. منوی اشترودل تنوع وسیعی داشته و هم می‌توانید از میان اشترودل‌های شیرین و هم با طعم‌های دیگر انتخاب کنید. موقعیت مرکزی این کافه و اتمسفر و خدمات گرم و صمیمی‌اش از دیگر ویژگی‌های قابل توجهش هستند.

معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

۵. کافه پراگا بوداپست

«پراگا» (Praga) کافه‌ای شیک و مد روز است که سال‌ها از نقاط محبوب میان دانشجویان، هنرمندان و مردم بومی به شمار می‌رود. طراحی داخلی گرم و صمیمی و اندکی قدیمی آن اتمسفری عالی برای گپ‌های خودمانی و دوستانه را فراهم می‌کند که با یک فنجان قهوه تکمیل می‌شوند. در منو می‌توانید برگر‌های متنوع و سیب زمینی سرخ‌ شده‌های خوبی را هم ببینید. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بین مشتریان، برگر گوشت سینه اردک است. کارکنان این کافه در برخورد با مشتری بسیار دقیق و خوش‌رفتار هستند.

۶.کافه آزتک چوکسولات مجاری

«آزتک چوکسولات» (Azték Choxolat) به خاطر آبنبات‌های خانگی‌، شکلات‌های مخصوص و انواع هات چاکلت‌هایش جذابش شهرت دارد. هات چاکلت‌های اینجا یکی از بهترین‌های بوداپست هستند. علاوه بر این می‌توانید یک قهوه عالی هم سفارش داده و آن را به همراه شیرینی‌ها و کیک‌هایی وسوسه‌کننده نوش جان کنید. این کافه خودمانی و صمیمی با مبل‌های راحتی بزرگ و میزهای کوچک چوبی که کنار پنجره قرار دارند یکی از نقاط دلچسب بوداپست محسوب می‌شود.

معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

۷. کافه کتاب الکساندرا

این کافه در طبقه بالایی «فروشگاه بزرگ پاریس» سابق واقع شده است و به جرئت می‌توان آن را یکی از زیباترین کافی شاپ‌هایی که تا به حال تجربه کرده‌اید نامید. فضای داخلی به زیبایی تزئین شده و سبک پرتزئین نئوکلاسیک را با رنگ غالب طلایی می‌توانید در آن تماشا کنید. سقف کافه با نقاشی رنگارنگی از «کاروی لوتس» (Károly Lotz) پوشیده شده که یکی از با استعدادترین هنرمندان مجار قرن نوزدهم به شمار می‌رفت و آثارش را می‌توان در بسیاری از ساختمان‌های دیگر بوداپست تماشا کرد. غیر منتظره‌ترین بخش کافه الکساندرا قیمت‌های آن است؛ اگرچه ساختمان بسیار زیبا و لوکس بوده و قهوه‌ها و کیک‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما قیمت‌هایی که خواهید دید به سختی از کافه‌های معمول بوداپست بالاتر می‌روند!

معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

۸. زنیت کافه

«زنیت کافه» (Zenit Café) در منطقه سابق یهودیان بوداپست واقع شده است. قهوه‌ای که برایتان سرو می‌کنند از دانه‌های تازه بوداده‌ای آماده می‌شوند که عطرشان را هرگز فراموش نخواهید کرد. کیک‌ها هم بسیار خوشمزه هستند و بسیار زیبا تزئین شده‌اند. علاوه بر این می‌توانید از زیبایی کنیسه بزرگی که روبروی کافه قرار دارد لذت ببرید. منوی کوچکی از خوراکی‌های دیگر هم وجود دارد که شامل تست ویژه زنیت می‌شود.

۹. کافه پیکولو

این کافه کوچک در یکی از میدان‌های زیبا و جذابی واقع شده که از مشخه‌های محله قدیمی بوداپست هستند. «پیکولو» (Piccolo Café) در بین مردم محلی به خاطر قهوه‌های ایتالیایی باکیفیتش شهرت داشته و می‌توانید یکی از بهترین اسپرسوهای کشور را در آن بنوشید. البته کیفیت شیرینی‌های خوشمزه را هم نباید فراموش کرد. اگر دنبال خوراکی سیرکننده می‌گشتید باید پنینی‌های لذیذ یا پیادیناس مخصوص ایتالیایی را سفارش دهید.

معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

۱۰. کافه اینتنزو بوداپست

«کافه اینتنزو» (Café Intenzo) یک کافه قدیمی دوست داشتنی در نواحی جنوبی پست است. این کافه را به خاطر کیفیت قهوه و غذاها، اینترنت رایگان، برخورد گرم کارکنان و همچنین باغ زیبایش می‌شناسند و مطمئن باشید که دوباره به آن بازمی‌گردید. می‌توانید در باغ زیبا بنشینید و در کنار نور شمع، غروب زیبای خورشید را در محیطی رمانتیک تماشا کنید. جدای از قهوه و چای، منو شامل طیفی از غذاهای سنتی مجارستان هم می‌شود.

معرفی بهترین کافه های بوداپست مجارستان

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید