گشت و گذار 24 ساعته در سن پترزبورگ روسیه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر برای گردش و بازدید از سن پترزبورگ تنها ۲۴ ساعت وقت دارید، مسیر سفرتان را به ما بسپارید تا تجربه‌ای غنی برایتان ترتیب دهیم.

در گذشته سفر به سن پترزبورگ خیلی برای خانواده‌ها مناسب نبود و این شهر مقصد ایده‌آلی برای خارجی‌ها به شمار نمی‌رفت. اکنون اینجا که زمانی پایتخت روسیه بود، دوباره شکوه خود را بازیافته و منظره‌ای خیره‌کننده را به عاشقان فرهنگ و خانواد‌ه‌ها هدیه می‌کند. بزرگسالان می‌توانند در اماکنی قدم بگذارند که زمانی محل رفت و آمد «پوشکین» (Pushkin)، «داستایوفسکی» (Dostoevsky)، «چایکوفسکی» یا «شوستاکوویچ» (Shostakovich) بوده‌اند. در این بین کودکان هم می‌توانند در کاخ‌های فانتزی و سیرک تفریح کرده و از پنکیک‌های لذیذ محلی بخورند. اگر در تابستان به سن پترزبورگ سفر کنید، خورشید به ندرت غروب می‌کند پس زمان زیادی برای تفریح و گردش دارید. در ادامه می‌توانید از راهنمای سفر یک روزه ما به سن پترزبورگ برای سفر کوتاه‌تان بهره ‌ببرید.

 در کاخ پترهوف شکوه تزارهای روسیه را ببینید

برای آنکه بتوانید با شکوه گذشته تزارهای روسی آشنا شوید، باید به مجموعه «پترهوف» (Peterhof) سر بزنید. این مجموعه قرن هجدهمی از کاخ‌ها و باغ‌هایی در غرب مرکز شهر تشکیل شده است. اینجا به خاطر آب‌نماهایی شهرت پیدا کرده که بین ماه‌های می تا اکتبر باز هستند. حتماً برای کودکان لباس شنا بیاورید تا بتوانند آب بازی کنند. زمانی که شما مشغول تماشای ساختمان‌ها و زمین‌های اطراف هستید آن‌ها می‌توانند سرگرم‌ بازی‌های خود شوند.

گشت و گذار 24 ساعته در سن پترزبورگ روسیه

از موزه آرمیتاژ و کاخ زمستانی دیدن کنید

شاید شما هم درباره موزه معروف «آرمیتاژ» (Hermitage) چیزهایی شنیده باشید و بدانید که بازدید از آن خود چند روزی را طلب می‌کند؛ اما می‌توانید در همین زمان اندک هم با صرف چند ساعت شاهکارهای بزرگش را تماشا کنید. با بازدید از کاخ زمستانی آغاز کرده و از اتاق‌های سلطنتی سابق با تخت‌ها و حکاکی‌های طلاکاری شده مجلل دیدن کنید. این کاخ به قصه‌های پریان شباهت بسیاری دارد و احتمالاً کودکان در آن خیال بافی‌های شیرین‌تری را تجربه کنند. اگر هنوز فرصتی برایتان باقی مانده حتماً به «کلیسای جامع اسحاق مقدس» (St. Isaac’s Cathedral) که بر محیط اطرافش سایه افکنده سر بزنید. بدون شک از تماشای ابعاد حیرت‌انگیز این بنا و طراحی داخلی خیره کننده‌اش شگفت‌زده خواهید شد. همچنین می‌توانید مناظری پانورامیک از شهر را نیز تماشا کنید.

گشت و گذار 24 ساعته در سن پترزبورگ روسیه

 با شهر سن پترزبورگ بیشتر آشنا شوید

اکنون وقت مناسبی برای یک درس جغرافی است: سن پترزبورگ که از جزیره‌های متعددی ساخته شده، سه قرن پیش توسط پتر کبیر روی یک زمین مردابی بنیان نهاده شد. هنگامی که روی پله برقی مترو هستید و به سمت پایین می‌روید این درس را در ذهن داشته باشید. احتمالاً شگفت زده خواهید شد زیرا ترمینال‌هایی که قطارهای قدیمی از آن‌ها حرکت می‌کنند با مجسمه‌ها و آثار هنری زیادی تزئین شده‌اند که بیشتر به یک گالری هنری شباهت دارند. در ایستگاه «پتروگرادسکایا» (Petrogradskaya) پیاده شده و به سمت «قلعه پیتر و پل» بروید. اینجا قدیمی‌ترین قسمت شهر به شمار رفته و با موزه‌های گوناگون و جذابی پر شده است. در این بین می‌توانید از کلیسای جامع قدیسین پیتر و پل هم دیدن کنید. بد نیست بدانید که طاق‌های سنگی که اندکی از شما فاصله دارند مقبره سزارها شامل نیکولای دوم هستند. برای رفع گرسنگی پیشنهاد می‌کنیم به یکی از رستوران‌ های سن پترزبورگ سری بزنید و از غذاهای روسی اصیل حسابی لذت ببرید.

گشت و گذار 24 ساعته در سن پترزبورگ روسیه

در مرکز شهر از معماری بینظیر کلیسای خون مقدس لذت ببرید

دوباره به مرکز شهر برگردید و با عبور از پل «ترویتسکی» (Troitsky) از رودخانه نِوا رد شوید. تماشای مناظر شهری از روی پل بسیار لذت بخش خواهد بود. از میان «زمین‌ مارس» (Field of Mars)، پارکی با شعله جاویدان و یادبود جنگ گذر کنید. اغلب زوج‌های جوان در روز عروسی خود به اینجا سر می‌زنند. بعد از اینجا وقتی سرتان را بالا بگیرید با گنبد‌های پیازی رنگارنگ «کلیسای خون مقدس» روبرو خواهید شد. معمولاً بچه‌ها خیلی از تماشای کلیساها لذت نمی‌برند اما این بار داستان فرق می‌کند! نمی‌توان در برابر این همه رنگ مقاومت کرد. بسیاری از آن‌ها فکر می‌کنند اینجا قلعه پادشاه آب‌نبات‌هاست.

گشت و گذار 24 ساعته در سن پترزبورگ روسیه

به تماشای سیرک سن پترزبورگ یا باله و اپرای مارینسکی بنشینید

بلی می‌توانید خرس‌های روسی را در سیرک سن پترزبورگ تماشا کنید. این سیرک در یک ساختمان سنگی با گنبد سرخ واقع شده که در سال ۱۸۷۷ به روی عموم باز گشت. البته این تمام ماجرا نیست. این سیرک نمایش‌های حیرت‌آوری از ببرها، شیرها، شترمرغ‌ها و جوجه‌ تیغی‌ها اجرا می‌کند و این هیجانات با اجرای خارق‌العاده آکروبات بازها و دلقک‌های دیوانه تکمیل می‌شود. اگر بدون کودکان سفر می‌کنید و بیشتر به نمایش‌های فرهنگی علاقه دارید، به تماشای یک تئاتر، باله یا اپرا در تئاتر تاریخی «مارینسکی» (Mariinsky) بروید.

گشت و گذار 24 ساعته در سن پترزبورگ روسیه

در رستوران خینکالنایا-خاچاپورنایا، خاچاپوری و ششلیک بره میل کنید

یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین جاهایی که می‌توانید برای شام انتخاب کنید، رستوران خانوادگی «خینکالنایا-خاچاپورنایا» (Khinkalnaya-Khachapurnaya) است. از ششلیک‌های بره یا خوراک بادمجان و گردو لذت ببرید یا خاچاپوری، غذای ملی گرجی‌ها را امتحان کنید. کارکنان اینجا به سختی زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند اما منویی انگلیسی وجود دارد که شما را برای انتخاب غذا کمک می‌کند.

گشت و گذار 24 ساعته در سن پترزبورگ روسیه

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید