آبشار زیبای آفرینه در استان لرستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

استان لرستان با طبیعتی زیبا و بکر یکی از جذاب ترین مقاصد برای گردشگری است. مناظر این استان به دلیل وجود کوهستان ها و دشت های سرسبز، بسیار چشم نواز هستند. مردم بسیار خونگرم و مهربان لرستان، هنگامی که متوجه بشوند مسافر و گردشگر هستید به خوبی از شما استقبال و پذیرایی می کنند. لرستان را شاید بتوان سرزمین آبشارها نامید. تعداد آبشارهای این استان زیاد است و همین امر موجب زیبایی های دوچندان می شود. آبشار افرینه لرستان با قرارگیری منطقه ی دشتی در جوار روستای افرینه طبیعتی بکر و موزون را پدید آورده است.

آبشار زیبای آفرینه در استان لرستان

آبشار افرینه در نزدیکی جاده خرم آباد به اندیمشک و در روستای افرینه لرستان قرار دارد، فاصله آن با شهر خرم آباد نزدیک به 80 کیلومتر است. امّا فاصله سرچشمه رودی که به آبشار افرینه ختم می شود تا خرم آباد نزدیک به 38 کیلومتر می باشد که از به هم پیوستن رودهای افرینه و چشمک به وجود آمده است. این رودها در مسیر خود از دره ای پر پیچ و خم به نام چولهول عبور می کنند و به آبشار افرینه خرم آباد می رسند و در نهایت به رودخانه کشتگان می ریزند.

آبشار زیبای آفرینه در استان لرستان

آبشار افرینه در استان لرستان نامش را از روستایی که در نزدیکی آن قرار دارد گرفته است. آبشار افرینه پل دختر در زمره آبشارهای پر آب ایران قرار دارد و در فصول بهار و تابستان بسیار دیدنی است. برای رسیدن به این آبشار می توانید از خرم آباد به سمت پل دختر و یا از اندیمشک به سمت خرم آباد بروید. این آبشار زیبا در سمت جنوب خرم آباد قرار دارد و به پلدختر نزدیک تر است.

آبشار زیبای آفرینه در استان لرستان

آبشار افرینه به صورت یک نیم حلقه سرازیر می شود که این سرازیری به مرور زمان حوضچه ای وسیع را در قسمت آبریز ایجاد کرده است. بومیان منطقه ی افرینه در فصل تابستان در این حوضچه تنی به آب می زنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید