ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سفر به هند

حتما نام‌ مکان‌های دیدنی معروف در هند را شنیده‌اید. تاج محل، لال قلعه،  دژ عامر و دروازه هند از اصلی‌ترین دیدنی‌های این کشور می‌باشند که بسیار معروف بوده و به نوعی سنبل شهر شناخته می‌شوند. اما به جز این موارد سفر به هند جذابیت‌های دیگری نیز دارد که کمتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. در زیر این مکان‌‌‌‌های دیدنی در ایالات متنوع هند را معرفی کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی برای سفر به هند

هند کشوری رنگارنگ، پر هرج و مرج با مردمانی خوش‌بین به زندگی است. اما برنامه‌ریزی یک سفر به هند با توجه به شرایطی که این کشور دارد کار کمی ترسناکی می‌باشد. بهترین توصیه من به شما این است که در سفر به هند برنامه‌ بازدیدهای خود را چندان وسیع و گسترده در نظر نگیرید. حتی باید گفت که تلاش برای بازدید از همه جاذبه‌های گردشگری هند در سفر اول کاری بی‌فایده و اشتباه می‌باشد. در نقطه مقابل بهتر است که تنها بخشی از این کشور وسیع را در نظر گرفته و به آهستگی و با دقت زیاد از گشت‌وگذار در آن لذت ببرید. شما باید برنامه سفر خود به هند را بصورت ترکیبی با بازدید از چند جاذبه‌ گردشگری اصلی که اکثر توریست‌ها به سراغ آنها می‌روند و مکان‌های کمتر شناخته شده و یا حتی تماشای حیات وحش هند تکمیل کنید. توجه داشته باشید که هیچ بیشتر از قدم زدن در هنگام غروب آفتاب در یک روستا در زمانی که مردم در حال به خانه بردن گله‌های گاو هستند و پرتوهای نارنجی رنگ نور خوشید بر محیط می‌تابد نمی‌تواند به شما در درک روح هند کمک کند.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند ماه اکتبر تا مارس البته شما می‌توانید در بین ماه‌های آپریل و می نیز به مناطق شمالی هند سفر کنید و از زیبایی‌های دامنه‌های رشته‌ کوه‌های هیمالیا لذت ببرید.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

 سفر به هند با کمک رودیارد کیپلینگ نویسنده

با انتشار نسخه فیلم شده از داستان کتاب جنگل در سال ۲۰۱۶ که یکی از ارزشمند ترین آثار ادبیات انگلیسی بوده و توسط رودیارد کیپلینگ نوشته شده و صدای بندیکت کامبربچ و کریستین بیل هم در آن به گوش می‌خورد توجه بسیاری از مردم در سراسر جهان به کشور هند  جلب شده است. پیشنهاد می‌کنم شما نیز پا در جای پای نویسنده کتاب قرار داده و به شیملا (Shimla) در ایالت هیماچال پرادش سفر کنید. در این سفر بازدید از کلیسای سنت توماس را نیز از دست ندهید.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

سفر به ایالت کرالا (Kerala)  برای افراد علاقمند به غذاهای هندی

ایالت کرالا از گذشته‌های بسیار دور به علت داشتن ادویه‌جات متنوع در سراسر جهان معروف بوده است. این ادویه‌جات دوست‌داشتنی حتی غذاهایی از کشورهای عربی، اروپایی و چینی را تحت تاثیر خود قرار داده. از صبحانه محبوب رایز ایدلیس (rice idlis) تا پنکیک دوسا (Dosa) و انواع ترشیجات بی‌نظیر در شهرهای مختلف کرالا دیده می‌شود. توصیه می‌کنم در این ایالت از شهر‌های کوچی  (Kochi) و کوماکارام (Kumarakom) دو مکان محبوب توریستی بازدید کنید. همچنین اگر از کسانی هستید که برای چشیدن غذاهای مختلف سفر می‌کنند وارد خانه مردم بومی شده و از غذاهای محلی آنها لذت ببرید. جوز هندی، نارگیل، موز و فلفل به همراه بسیاری از انواع ادویه‌جات دیگر از محصولات اصلی در شهرهای مختلف ایالت کرالا هستند.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

سفر به هند در جستجوی ببرها

در منطقه محافظت شده تادوبا آندره  (Tadoba Andhari) که در ایالت مهاراشترا هند واقع شده است تورهای متنوعی برای تماشای ببرها برگزار می‌شود. منطقه محافظت شده تادوبا آندره یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای ببرهای آزاد در حیات‌وحشی واقعی است. گفته می‌شود بیش از ۷۰ ببر در این منطقه زندگی می‌کنند و یکی از مکان‌هایی که به سادگی می‌توانید آنها را پیدا کنید در نزدیکی دو دریاچه پارک می‌باشد. این مکان در حقیقت جایی است که ببرها برای نوشیدن آب به آن می‌روند. اما در کنار ایالت مهاراشترا مکان دیگری نیز برای تماشای ببرها از نزدیک وجود دارد. شما می‌توانید به ایالت راجستان رفته  و در شهر اودی‌پور (Udaipur) در نزدیکی تپه جاوای (Jawai) به تورهای طبیعت‌گردی ملحق شوید. در این مکان حتی ورک‌شاپ‌های آموزشی برای عکاسی از ببرهایی که خواهید دید برگزار می‌شود.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

 سفر به راجستان کلاسیک

ایالت راجستان در حقیقت پایتخت فرهنگی در کشور هند محسوب می‌شود.  این مکان وطن راجپوت‌ها یکی از کاست‌های‌ هندو بوده که سابقه جنگ با مغول‌ها و برخورد با سیاستمداران بریتانیایی را در حفظ استقلال هند داشته‌اند. نتیجه حضور راجپوت‌ها در ایالت راجستان به وجود آمدن انواعی از هنرها و صنایع دستی با تاثیر از اقدامات وطن پرستانه آنان شده است. توصیه می‌کنم در این ایالت از شهرهای توریستی همچون جایپور، اجمیر، جوداپور و اودی‌پور نیز دیدن کنید. آثار تاریخی ارزشمندی در این شهرها به چشم می‌خورند که نباید از آنها گذشت.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

بازدید از رود براهماپوترا در ایالت آسام

یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به هند بازدید از رود بزرگ براهماپوترا در ایالت آسام این کشور می‌باشد. با تورهای قایق‌سواری که در این رود برگزار می‌شود به زمان‌های گذشته بسیار دور باز خواهید گشت. هنوز هم در رود براهماپوترا قایق‌هایی با شکل‌وشمایل صد سال پیش دیده می‌شوند. در گذشته‌های دور با استفاده از این قایق‌ها افسران کلونلی و برگ‌های چای به این منطقه دور افتاده آورده می‌شدند.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

 لذت بردن از طبیعت زیبای هند در مسیرهای ریلی

شبکه مسیر‌های ریلی کشور هند یکی از بزرگترین مجموعه‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود. با استفاده از قطار هند به هر گوشه‌ای از این کشور بزرگ دسترسی خواهید داشت. مناظر طبیعی که در هنگام سفر با قطار به جای‌جای هند از کنار پنجره‌های آن می‌بینید بسیار هیجان‌‌انگیزتر و زیباتر از سفر با ماشین هستند. از سوی دیگر شما این شانس را دارید که با زندگی مردم بومی نیز بیشتر آشنا شوید. مسیرهای پیشنهادی که توصیه می‌کنیم برای تماشای مناظر دیدنی، با قطار به آنها سفر کنید شامل کلکته به دهلی و بنارس به آگرا می‌باشند.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

سفر ماجراجویانه در هند با ماشین شخصی

نخستین ماشینی که در کشور هند ساخته شد سری ماشین‌های  موریس آکسفرود (Morris Oxford) بودند که در دهه ۱۹۵۰ و توسط شرکت هندوستان امباسادور (Hindustan Ambassador) تولید می‌شدند. اما جالب است بدانید که این ماشین هنوز هم مورد توجه راننده تاکسی‌های قدیمی در هند می‌باشد. شما می‌توانید در هند یک خودرو قدیمی کرایه کنید و در این کشور به گشت‌وگذار بپردازید. ایالتی که توصیه می‌کنم در آنها سفری ماجراجویانه داشته باشید کارناتاکا و کرلا می‌باشند. همچنین اگر از علاقمندان به موتورسواری هستید تورهای این چنینی نیز در این کشور یافت می‌شوند که در آنها شما خودتان رانندگی کرده اما توسط یک تیم پشتیبانی می‌شوید.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

پیاده‌روی در یک روستای هندی

اگر به قدری محتاط هستید که نمی‌خواهید خودتان به تنهایی وارد ماجراجویی شوید به تورهای پیاده‌روی ملحق شوید. یکی از بهترین مکان‌ها برای ماجراجویی در طبیعت سفر به اوتاراکند یکی از ایالت‌های شمالی هند است. اگر به همراه زوج و یا گروهی از دوستانتان سفر کرده‌اید در این ایالت به منطقه کومائون (Kumaon) بروید. البته راهنمایان محلی نیز در این مکان حضور داشته و می‌توانید از آنها برای داشتن ماجراجویی هیجان‌انگیزتر کمک بگیرید.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

سفر به شهر جایپور برای علاقمندان به کتاب و ادبیات

از سال ۲۰۰۶ که نویسندگان مطرحی همچون ویلیام دالریمپله (William Dalrymple) و نامیتا گوهاله (Namita Gokhale) فستیوال ادبیات جایپور را بنیان‌گذاری کرده‌اند حضور نویسندگان و علاقمندان به دنیای ادبیات در آن همراه رشد داشته است. امروزه در هر سال نزدیک به ۲۰۰ نویسنده و افرادی که به این هنر علاقمند هستند در فستیوال ادبیات جایپور شرکت می‌کنند. این فستیوال در ۵ روز با کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های عالی در محل هتل دیگی پالس  (Diggi Palace) برگزار می‌شود. همچنین باید بدانید که بخش دیگر این فستیوال کنسرت‌های موسیقی سنتی در این هتل می‌باشد.

ایالت های زیبای هند و لذت سفر به این کشور

 بازدید از زیبایی‌های طبیعی در ایالت کرالا

در ایالت کرالا به منطقه الاپوژا (Alappuzha) بروید و در ساحل از زیبایی‌های آن لذت ببرید. الاپوژا یکی از مکان‌هایی است که مورد توجه گردشگران قرار دارد. همچنین مونار (Munnar) نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در کرالا بوده که در آن چشم‌انداز شگفت‌انگیزی رو به هزاران کیلومتر مزارع چای خواهید داشت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید