جاذبه های گردشگری دوحه قطر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاذبه های گردشگری دوحه

در سفر به دوحه قطر این شیخ نشین حوزه خلیج فارس، گردشگران می توانند طبیعت بکربیابان های قطر را با ماشین های سافاری طی کنند و از بیشمار سواحل و استخرهای موجود در این کشور کوچک برای تن آسایی و استراحت مطلق بهره مند شوند. در ضمن، با انجام ورزشهای فرخ بخش مثل بولینگ، تنیس، اسنوکر، بیلیارد، گلف و یا اسکی روی یخ از زمان خود لذت ببرند. در مجموع می توان گفت که برای هر فردی چیزی برای لذت بردن و سپری کردن اوقات مفرح در این کشور حوزه خلیج فارس میتوان یافت.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

مسیر شترسواری الشحانیه

مسابقات شترسواری دوحه که سنتی قدیمی در قطر محسوب می شود و به نوعی ورزش شیوخ نامیده می شود امروزه نیز در منطقه ایی به نام الشحانیه برگزار می شود. اینجا منطقه ای است که پیست شترسواری معروف قطر در آن واقع شده است. مراجعه کنندگان به این مکان با صحنه های استثنایی روبرو می شوند که در آن شتر سواران مجدانه در حال رقابت با دیگر تیم های شرکت کننده در مسابقاتی هستند که از گرانترین آنها در این کشور عربی است.

پارک آبی دوحه قطر

پارک آبی اصلی ترین پارک مضمونی آبی در قطر در منطقه ابو نخلا دوحه واقع شده است. طرح و اجرای نقشه این پارک بوسیله شرکت اکوا مسترز قبرس انجام گرفته است و مدیریت عملیات اجرایی آن بوسیله شرکتی که مقر آن در کویت است انجام گرقته است. این شرکت مسوول راه اندازی پارک های موضوعی در ۱۵ سال گذشته دراکثر کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

پارک اسپایر دوحه

این واحه سبز پهناور نزدیک میدان ویلاژیو و حایات  از مراکز خرید معروف دوحه در منطقه اسپایر است. این پارک بزگترین پارک موجود در شهر است که بعنوان یک جاذبه توریستی طبقه بندی نشده است. ولی با این وجود، این پارک یک تضاد عالی نسبت به بیابان های اطراف شهر دارد و جواهری ناب محسوب می شود که هنگام مسافرت به دوحه باید سری نیز به آن زد.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

برج های بارزان

برج های بارزان که در امتداد آسمان شهر کشیده شده است چشم اندازی عالی برای مشاهده دریا قلمداد می شود. برج بارزان که پیشتر برای دکلهای دیده بانی استفاده می شدند در شهرداری ام صلال محمد قرار دارند و به شکل تی شکل ساخته شده اند.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

جاده ساحلی دوحه

مسیر ساحلی شهردوحه بی شک زیباترین منطقه دوحه محسوب می شود که مملو از چشم اندازهای سبز مهیج و معماری مدرن و تحسین برانگیز است. این مسیر کنار ساحل، شامل بلواری است که دو طرف آن با پوشیده از درختان نخل خرما است و دارای جاده ماشین رو دوطرفه نیز می باشد. این مسیر به شکل نعل اسب ساخته شده است و طول آن ۷ کیلومتر است که در انتها  به خلیج دوحه و دریا ختم می شود.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

شهر فیلم دوحه

شهر فیلم  دوحه یک مرکزهنری معاصر برآمده از یک روستای قدیم عربی این ناحیه است که در پشت یک دره در بیابان شبه جزیره زکریت قرار دارد. شهر فیلم در یکی از سایت های واقعا فوق العاده قطر قرار گرفته است. در حین بازدید از شهر فیلم، گردشگران ممکن است واقعا احساس کنند که در شهر ارواح در غرب آمریکا قدم گذاشته اند. درختان نخل غیرمعمولی که در این شهر وجود دارند چشم انداز بی نظیر بصیری را به بازدیدکنندگان خود عرضه می کنند.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

قلعه دوحه

قلعه دوحه یکی از قلعه های نظامی تاریخی در دوحه است. این قلعه که دروسط سوق واقیف دوحه و محل قدیمی شهر واقع شده است در قرن نوزدهم یک ایستگاه پلیس بوده است ولی در حال حاضر جا ی خود را به یک موزه داده است.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

باغ وحش دوحه

باغ وحش دوحه یکی از جالب ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی درقطر محسوب می شود. باغ وحش دوحه در حدود ۳۰ دقیقه از مرکز شهرفاصله دارد و در آن میتوان حیوانات کوچک و برخی از حیوانات باغ وحشهای سنتی و موجودات بیابانی منطقه را برای دیدن پیدا کرد.

استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم بین المللی خلیفه که به نام استادیوم ملی نیز آن را میشناسند اولین استادیوم چند منظوره پادشاهی قطر است که بسیاری از مسابقات داخلی و بین المللی از جمله تورنمنت فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس را به خود دیده است.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

خور ال ادید در دوحه قطر

خورال ادید به عنوان عروس بیابانهای قطر شناخته می شود و در یک موقعیت استراتژیک در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه واقع شده است. ساحل خور ال ادید بسیار معروف به محیط آرام و ساکتش است که در آن بازدید کنندگان می توانند برای دوری از هرج و مرج زندگی روزمره مفری پیدا کنند و دمی بیاسایند و در مسیر جستجو برای خود روحانی شان حرکت نمایند.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

موزه هنرهای مدرن عرب

موزه هنرهای مدرن عرب در دوحه نخستین تشکیلات  از این نوع در جهان محسوب می شود که آرشیوهای ارزشمند هنری از سراسر جهان را در خود جای داده است. این موزه برای ایجاد فضایی ترغیب کننده برای گفتگو و تحصیل در مورد هنر مدرن و معاصر بوجود امده است. همچنین به عنوان بستری برای مطرح شدن هنرمندان در کشورهای عربی و فراتر از آن استفاده می شود.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای معاصر دوحه اولین از نوع خود در خلیج فارس با گنجایش بیش از  ۱۴۷،۰۰۰ متر مربع است که گویای رویای سازندگان این موزه و تصویرگر اهداف آینده از ساخت این مجوعه عظیم بوده است.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

غواصی در قطر

قطر کشوری است که از سه طرف به دریا منتهی می شود و بدین لحاظ غواصی در آبهای ساحلی آن از جمله ورزشهایی است که بسیار طرفدار دارد و افراد در گروههای سنی مختلف در این شبه جزیره به آن روی خوش نشان می دهند. به دو دلیل غواصی افراد زیادی را به این کشو سوق می دهد: اول، بدلیل وجود لاک پشت هایی است که بومی آبهای گرم خلیج فارس می باشند و دوم، کمپین هایی است که حیات موجودات آبزی را در این کشور مورد توجه و حمایت خود قرار می دهد.

جاذبه های گردشگری دوحه قطر

موزه شیخ فیصل بن قاسم التانی

این موزه از جمله موزه های منحصر به فرد در خاورمیانه است که مجموعه گرانقدر گردآوری شده در آن برای علاقه مندان به موضوعات فرهنگی، تاریخ، ماجراجویی و هنرهمواره چیزی برای سرگرم شدن دارد. درضمن، این موزه ازجمله بزرگترین موزه های خصوصی در جهان است و ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید