بنر هدر

جاهای دیدنی کرابی از مقاصد پرطرفدار گردشگری تایلند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تور تایلند و شهرهای آن مثل تور کرابی، از مقاصد پرطرفدار گردشگری در جهان و ایران است. به همین دلیل می‌خواهیم شما را با استان کرابی بیشتر آشنا کنیم.

جاهای دیدنی کرابی از مقاصد پرطرفدار گردشگری تایلند

استان کرابی در جنوب تایلند و جنوب شرقی آسیا واقع شده و با استان‌هایپهانگ ‌نگا، سورات تانی، ناخون سی تاممارات و ترانگ همسایه است. این استان با جاذبه‌های متعدد طبیعی و فرهنگی مقصد بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود و تورهای کرابی به یکی از تورهای جذاب تبدیل شده است. 

جمعیت این استان که طبق سرشماری سال ۲۰۱۲ حدود ۴۶۰ هزار نفر اعلام شده بود، در مساحتی کمتر از ۵۰۰۰ کیلومتر مربع پخش شده است. مرکز استان کرابی، شهر کرابی است و دین مردم استان کرابی را بیشتر بوداییسم و بعد از آن اسلام تشکیل می‌دهد. مردم کرابی به زبان تایلندی صحبت می‌کنند و حکومت حاکم بر این استان، مشروطه پادشاهی تایلند است.

از مهم‌ترین شهر‌های این استان می‌توان شهر کرابی، جزایر فی‌ فی، کو لانتا، آئو نانگ و ری لا نام برد.

این منطقه تا سال ۱۸۷۵ توسط استان ناخون سی تاممارات اداره می‌شد و حتی با اعطای حق استانی در سال ۱۸۷۲ توسط پادشاهی پنجم، اوضاع تغییری نکرد. در سال ۱۸۷۵ استان کرابی تحت نظارت مستقیم بانکوک قرار گرفت و با عنوان استان کرابی به رسمیت شناخته شد. در سال ۱۹۰۰، فرماندار کرابی، مرکز استان را از شهر بان تالاد کائو به شهر کرابی در دهانه رود کرابی، منتقل کرد.

سس‌های تایلندی، ملزومات اسپا و ابریشم تایلندی از سوغاتی‌های استان کرابی به شمار می‌روند که بهترین مکان برای خرید آن‌ها، بازار‌چه‌های محلی و جمعه بازارها است. همچنین فیل‌ تایلندی که یکی از مهم‌ترین نمادهای کشور محسوب می‌شود، به صورت نقاشی، مجسمه‌های گلی، دست‌ساز‌های چوبی و حتی شکلات به مشتریان علاقمند عرضه می‌شود.

هرچند شهر کرابی برای توریست‌ها جذابیت چندانی ندارد؛ اما فرودگاه و ترمینال اصلی استان در این شهر واقع شده است. شما می‌توانید در کرابی از «معبد تایگر کیو» (Tiger Cave Temple) بازدید کنید، معبدی با بیش از ۱۰۰۰ پله، بودایی بزرگ و طلایی و نمای پانوراما از شهر کرابی.

جاهای دیدنی کرابی از مقاصد پرطرفدار گردشگری تایلند

جزایر فی فی شامل ۶ جزیره می‌شود و بهترین مقصد گردشگری در استان کرابی است.

جاهای دیدنی کرابی از مقاصد پرطرفدار گردشگری تایلند

کو لانتا نیز یکی دیگر از دیدنی‌های کرابی به شمار می‌رود. شما می‌توانید روزها را به تماشای دریا و آفتاب گرفتن در سواحل کو لانتا بگذرانید و از تفریحات بی‌شماری مانند ماهیگیری، کایاک‌رانی، غواصی و … لذت ببرید. همچنین کو لانتا با داشتن جاذبه‌های طبیعی دیگر از جمله جنگل، آبشار و پارک ملی می‌تواند برای افراد علاقمند به شگفتی‌های طبیعت، مقصدی جذاب به شمار رود. اگر به جاذبه‌های فرهنگی علاقه دارید، حتما به اولد تاون در کو لانتا سری بزنید.

جاهای دیدنی کرابی از مقاصد پرطرفدار گردشگری تایلند

شهر آئو نانگ، توسعه‌یافته‌ترین شهر ساحلی در استان کرابی است و خط ساحلی آن از جاذبه‌های گردشگری کرابی محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید از آئو نانگ، با استفاده از قایق به ری لا بروید و از ساحل «فرا نانگ کیو» (Phra Nang Cave) دیدن کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید