جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شهر کندی در قلب کشور سریلانکا واقع شده است و زمانی پایتخت پادشاهان باستانی محسوب می شد و در حال حاضر یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و مذهبی این کشور می باشد. کندی نه تنها شهریست که مقدس ترین اثر مقدس کشور یعنی “دندان بودا” در آن قرار دارد، بلکه شهری با دیدنی ها و جاذبه های عجیب و شگفت آور بسیار می باشد. در کندی می توانید از جنگل های استوایی گرفته تا مزارع چای و باغات ادویه را پیدا کنید. در لیست زیر، بهترین مکان های دیدنی کندی معرفی شده است.

1- معبد دندان مقدس کندی

سری دالاما مالیگاوا یا معبد دندان مقدس بودا، در کنار قله آدم (Adam s Peak)، یکی از مقدس ترین مکان ها نه تنها در کندی بلکه درسریلانکا می باشد که یک مسیر زیارتی مهم محسوب می گردد. معبد دندان مقدس، معبدی با سقف طلایی می باشد که ظاهرا محل قرار گرفتن دندان بودا است. در طول روزهای پوجا (مراسمی در آیین بوداییان) که زمان خواندن نماز و انجام دعاست، توریست ها و همینطور پیروان دینی می توانند این اثر مقدس که در صندوقی طلایی نگهداری می شود را ببینند. خود معبد دندان هم در مجموعه قصر سلطنتی واقع شده است که از چندین معبد و موزه تشکیل شده است. در اصل، سریلانکایی ها باور دارند که نگهدارنده دندان مقدس می تواند حاکم واقعی سریلانکاباشد.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

2- دریاچه کندی

دریاچه کندی یک دریاچه مصنوعی است که توسط آخرین پادشاه سریلانکا به نام “ویکراما راجاسین”، برای اضافه کردن به زیبایی مجموعه دندان مقدس ساخته شد. دریاچه کندی که به آن اقیانوس شیری هم می گویند، تا حدودی به خاطر تاخت و تازهای بریتانیا در سال 1815 ناتمام مانده است. افسانه های زیادی را به دریاچه کندی نسبت می دهند و اهالی کندی عقیده دارند که پادشاه یک تونل مخفی از جزیره به قصر ساخته است. دریاچه کندی علیرغم قرار گرفتن در وسط شهری شلوغ مثل کندی، یکی از مورد توجه ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود و همچنین مکانی ایده آل برای قدم زدن و فرار از سر و صدای موتورسیکلت ها و فروشنده های بازار می باشد.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

3- مزرعه چای گیراگاما کندی

سریلانکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان چای دنیا می باشد؛ به همین دلیل در این کشور تعداد بی شماری مزرعه چای وجود دارد. در سفر بهسریلانکا حتما سری به یکی از کارخانه های چای بزنید تا مراحل تهیه چای را از نزدیک بررسی کنید و در کنار آن از دیدن مزارع زیبای چای هم لذت ببرید. مزرعه چای گیراگاما دقیقا در خارج از شهر کندی واقع شده است و منظره ای که از این مزرعه قابل مشاهده است، نمایی از کارخانه تولید چای و تپه های چای کاری شده از چای سبز تا ارل گری می باشد. مزرعه چای گیراگاما در ارتفاع 613 متری از سطح دریا واقع شده است و در آن یک موزه چای هم قرار گرفته است. بازدید کنندگان از این مزرعه فقط اطلاعات خود را بیشتر نمی کنند بلکه محصولات نهایی این مزرعه را هم امتحان می کنند.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

4- باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادِنیا کندی

به خاطر آب و هوای ایده آل، سریلانکا بیش از 2 هزار سال است که مقصد محبوب تجار و بازرگانانی می باشد که به تجارت ادویه مشغول اند. توریست ها می توانند انواعی از گیاهان معطر خوش طعم از فلفل و جوز هندی (نوعی ادویه) تا میخک، دارچین و هل را در باغ های ادویه کندیپیدا کنند. باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا در چند کیلومتری شهر کندی واقع شده است و در آن بیش از 4 هزار گونه گیاه وجود دارد. مسافرانی که به باغ گیاه شناسی کندی سفر می کنند، می توانند از یک تجربه واقعا به یاد ماندنی لذت ببرند. برای کسانی که می خواهند ادویه را به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرند، تعداد زیادی بازار در اینجا وجود دارد که می توانند از آنجا خرید کنند. توصیه می کنیم قبل از خرید حتما قیمت ها را با هم مقایسه کنید.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

5- مجسمه بودای باهیراووکاندا ویهارا کندی

مجسمه بودای باهیراووکاندا ویهارا واقع در روی تپه ای با چشم اندازی رو به شهر، یک مجسمه بودای عظیم الجثه و یکی از قابل توجه ترین آثار مذهبی شهر کندی می باشد. توریست ها می توانند با یکساعت پیاده روی از تپه بالا بروند؛ ولی باید مواظب گرمای هوا و بالا رفتن دما در هنگام ظهر باشند. زمانیکه به بالای تپه که به “تپه شیطان” هم معروف است رسیدید، می توانید چشم انداز بی نظیری از شهر کندی و اطراف آن را ببینید. مجسمه عظیم بودا را از اکثر نقاط شهر می توانید ببینید که مخصوصا در هنگام شب زیباتر است. در سفر به سریلانکا به یاد داشته باشید که قبل از وارد شدن به اماکن مقدس و مذهبی، کفش های خود را بیرون بیاورید.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

6- موزه دالادا مالیگاوا کندی

موزه دالادا مالیگاوا یکی از منحصر بفردترین موزه ها در آسیا می باشد که در آن مجموعه ای از آثار مقدس به نمایش در آمده است که انتشار دین بودا را در سراسر آسیا و بقیه جاها نشان می دهد. موزه دالادا مالیگاوا، تنها موزه در نوع خود می باشد که به نمایش آثار بودایی و انتشار یک مذهب در دنیا اختصاص دارد. موزه به ارائه دیدگاهی درباره پیشرفت و گسترش یک مذهب صلح طلب از تکنیک های ساده بودا تا نظام های متمایز و گروههایی از پیروان در سرتاسر دنیا می پردازد. بازدید کنندگان می توانند منشا پیدایش دین بودا در هند و سپس گسترش آن به کشورهای دیگر آسیا را در این موزه دنبال کنند. موزه دالادا مالیگاوا موزه ای بسیار ارزشمند می باشد که نه تنها برای پیروان بودا بلکه برای آنهایی که می خواهند چیزهایی درباره ریشه های فرهنگی بودا در سریلانکا یاد بگیرند، موزه بسیار مفیدی خواهد بود.

7- فستیوال اِسالا پِراهارا کندی

اگر در ماه جولای یا آگوست به سریلانکا سفر می کنید، حتما به شهر کندی برای دیدن رژه شگفت انگیز اسالا پراهارا بروید. پِراهِرا (perahera) یا جشنواره دندان یک رویداد تاریخی می باشد که در آن دندان مقدس بودا در تمام خیابان های شهر به رژه در می آید. این رژه از تعداد زیادی فیل رنگارنگ تزئین شده، در کنار تعداد زیادی رقصنده محلی، طبل زن و آتش بازی تشکیل شده است. در این رژه فیل های باشکوه با اشیای پر زرق و برق و رنگارنگ تزئین می شوند و در تمام خیابان های شهر رژه می روند. تعداد این فیل ها ممکن است به 50 عدد برسد که خیابان های شهر را پر می کنند. فستیوال با جشن آب ماهاویل ریور شروع می شود. توریست هایی که می خواهند بهترین منظره را از این رژه باشکوه ببینند باید زودتر اقدام نمایند تا جایی برای نشستن پیدا کنند در غیر اینصورت باید مبالغ زیادی را برای نشستن روی صندلی های جلویی بپردازند.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

8- پیاده روی در جنگل حفاظت شده اوداواتاکِله کندی

جنگل حفاظت شده اوداواتاکله، زمانی یک باغ زیبای سلطنتی در کندی به حساب می آمد. پناهگاه حیات وحش این جنگل، محل سکونت چندین گونه از پستانداران، خزنده ها و حیوانات مخصوص این اقلیم می باشد. پارک اوداواتاکله جای بسیار عالی برای تماشای پرندگان می باشد و ارزش آموزشی بسیار زیادی هم دارد. وزارت جنگلداری سریلانکا دو دفتر تحقیقات تاسیس نمود که در آنها پوسترها و سایر چیزهای مربوط به حیوانات این جنگل به نمایش در آمده و بازدید کنندگان می توانند اطلاعات بیشتری درباره حیات در پارک بدست آورند. اوداواتاکله که ضیافتی از جنگل های انبوه سریلانکا و طبیعت استوایی می باشد، یکی از بهترین مکان ها برای فرار از شلوغی شهر است.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

9- هتل مازلم کندی

برای آنهایی که به دنبال خوردن غذای اصیل سریلانکایی هستند، هتل کندی مازلم بهترین مکان می باشد که تعدادی از بهترین سمبوسه ها و کاری های مخصوص کندی را سرو می کند. در این هتل، غذاهای مخصوص با قیمت های باورنکردنی سرو می شوند. برجسته ترین غذای اینجا کوتو روتی (Kottu roti) می باشد که از روتی های خرد شده، گوشت و سبزیجات خرد شده درست می شود. هتل مازلم کندی همچنین یکی از مکان های پرطرفدار در میان محلی ها و توریست ها برای غذا خوردن می باشد. چه به غذاهای تند علاقه داشته باشید چه یک کاری خامه ای را ترجیح دهید، این هتل برای شما انواعی از سبک های آشپزی را ارائه می کند.

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

10- قبرستان مشترک المنافع کندی

قبرستان به خوبی حفاظت شده کشورهای مشترک المنافع کندی در واقع یادبود سربازانی می باشد که در دفاع از سریلانکا در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست داده اند. این قبرستان همچنان یک یادگاری از دوران مستعمره ای کشور سریلانکا و شاهدی بر جنگ ها و آشوب هایی است که سال ها ادامه داشتند. جو آرام این گورستان کاملا در تضاد با خیابان های شلوغ کندی می باشد. قدم زن در میان قبرها و خواندن اطلاعات مربوط به این قهرمانان یک تجربه منحصر بفرد خواهد بود. تاریخ ساخت قبرستان مشترک المنافع کندی به سال 1817 بر می گردد. از این مکان به عنوان مکان ابدی عده ای از جوانان و سالخوردگانی یاد می شود که در قرن های گذشته، کندی را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده بودند. جو عجیب و جالب این گورستان، ارزش یک بار دیدن را دارد. در بازدید از قبرستان سعی کنید به قبرها بی احترامی نکنید!

جاهای دیدنی کندی ، بزرگترین شهر سریلانکا

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید