بنر هدر

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سوار بر قطار کلمبو از دل جاده های سرسبز و جنگلی ، به سمت جنوب که حرکت کنید به شهر ساحلی بنتوتا می رسید. کمتر شهری در دنیا پیدا می شود که هم چون بنتوتا هم دریا و هم رودخونه ای را در کنار خود داشته باشد.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

بنتوتا دریا و رودخانه ی بنتوتا را به هم مرتبط می سازد. جزیره سینامون جز طبیعت زیبا و دست نخورده اش ، با بوی دارچین از شما استقبال می کند. بوی دارچین که در وجودتان رخنه کند ، مست که بشوید ، زمان تفریحات پرهیجان آبی فرا می رسد. بنتوتا شهر موج سواری ، غواصی و قایق سواری است. هتل های لوکس کلاس جهانی در کنار ساحل آرام گرفته اند ، تا استراحت گاه امنی را برای شما فراهم کنند. طعم غذاهای محلی و دریایی و عطر مخصوص ادویه جات شما را از خود بیخود می کند. اگر می خواهید طعم بنتوتا برای همیشه در دهانتان بماند ، به بازارهای محلی و پارک شگفت انگیز بریف هم سر بزنید.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

 آب و هوای بنتوتا

آب و هوای شهر بنتوتا، تحت تأثیر بادهای موسمی، استوایی است. هوای بنتوتا گرم و مرطوب است. دمای هوا در روز همیشه حدود 30 درجه سانتی گراد است. به طور کلی بارندگی بسیار بالا و دارای دو فصل اوج بارندگی است. بنتوتا در ساحل جنوب غربی سری لانکا واقع شده است که توسط سونامی 2004 اقیانوس هند تقریبا به طور کامل ویران شد.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

اما کارهای بسیاری برای احیای شهر به عنوان یک تفریحگاه ساحلی انجام گردید. بهار موقعیت بنتوتا در سواحل جنوب غربی، آن را درست در مسیر بادهای موسمی که اولین بار وارد سریلانکا می شوند، قرار داده است. منشأ این بادها آفریقاست و هنگام عبور از اقیانوس هند و خلیج بنگال رطوبت هوا را با خود می آورند. اوج بارش ها در آغاز و پایان فصل و حدود 400 میلی متر در ماه می باشد. بارندگی معمولا بطور مختصر و با طوفان شدید همراه است که حتی می تواند به طوفان های گرمسیری نیز تبدیل شود. جاری شدن سیل نیز کاملا رایج و معمول است. شدیدترین طوفان ها معمولا در ماه مه که رطوبت هوا نیز خفه کننده است، رخ می دهد. بارش در جولای و آگوست با آهنگ آرامی همراه است.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

بارش در طول این ماه ها کمتر اتفاق می افتد، اما هنوز هم وقتی که باران می بارد، بسیار سنگین و شدید است. در طول فصل دمای کمی افت پیدا می کند. در ماه مه با میانگین حداکثر دمای 30 درجه سانتی گراد شروع می شود و در ماه اکتبر به 28 درجه سانتی گراد می رسد. دمای هوا در شب از حدود 25 درجه سانتیگراد به 20 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، اما رطوبت بالای هوا، هنوز هم می تواند باعث احساس ناراحتی باشد.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

در طول این دوره تنها می توان انتظار شش ساعت تابش آفتاب در هر روز را داشت. حضور ابرها در آسمان در نهایت منجر به بارش باران می شود. درجه حرارت آب دریا بین ماه های جولای و سپتامبر حدود 27 درجه سانتی گراد است. تابستان در ماه های اکتبر و نوامبر معمولا باران های موسمی کم می شوند اما در بنتوتا و اطراف آن به دلیل موقعیتی که در آن هستند، این باران ها طولانی ترند. سطح بارش به طور قابل پیش بینی بالا باقی می ماند.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

بوران های ناگهانی و باد های تند و سهمگین در این فصل رایج هستند. پاییز هنگامیکه بادهای موسمی از شمال شرق شروع به وزیدن در بنتوتا می کنند، هوا خشک می شود.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

سطح بارش باران هنگامی که بارندگی در مناطق شمال شرق سری لانکا عمدتا کاهش می یابد، قبل از اینکه بادها به آنجا برسند، کاهش می یابد و این پدیده اجازه می دهد تا چند ساعت بیشتر در روز، آسمان آفتابی و صاف باشد. از فوریه تا مارس مجددا متوسط دمای بالا هوا تا 31 درجه سانتی گراد بالا می رود اما سطح رطوبت پایین تر باعث می شود تا هوا قابل تحمل تر باشد.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

به دلیل بارش های کم و قابل اعتماد بودن آفتاب، ژانویه و فوریه بهترین ماه برای سفر به بنتوتا است. در پایان این فصل دوباره بارش ها افزایش می یابند. زمستان وقتی بادهای موسمی جنوب غربی شروع به بازگشت می کنند، دوباره بارش ها افزایش می یابد و معمولا رعد و برق های شبانه کم می شود.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

در حالی که باران مشخصه ی عمده ی آب و هوای بنتوتا است، کوتاه بودن این طوفان و کولاک ها به این معنی است که مقدار زیادی می توان از نور خورشید لذت برد. خارج از ماه های اوج بارش، باران نقش یک تسکین دهنده و اعتدال دهنده به گرما را دارد و یک فضای دراماتیک همراه با آرامش ساحل برای شما به ارمغان می آورد.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

بازدید از مناطق استوایی همیشه نیاز به کمی زمان دارد تا به اب هوای تازه عادت کنید ، اما بخاطر چشم انداز های عجیب و غریب و تباین فرهنگی بیش از این ها ارزش دارد.

دیدنی های شهر ساحلی بنتوتا سریلانکا

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید