بنر هدر

سنت های جالب سال نو در کشور های مختلف جهان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سال نو را در کشورهای مختلف دنیا جشن می گیرند و هر کشور با توجه به فرهنگ های خود این رویداد بزرگ را جشن می گیرند، برای شروع سال نو در بیشتر کشورها آتش بازی می کنند و دورهمی های زیادی را با خانواده خود دارند و سال نو را در کنار هم جشن می گیرند، ولی جالب است که بدانید که برخی از این سنت ها بسیار عجیب و غیر معمول هستند. سنت های عجیب از خوردن غذاهایی که در سال جدید باعث خوش شانسی می شوند، جلوگیری از سکته مغزی و کارهایی که سبب رفاه و ثروت در سال جدید می شود. در اینجا تعدادی از این سنت های عجیب دنیا را آورده ایم برای آشنایی با آن ها با آلاله در این سفر عجیب همراه باشید.

سنت عجیب سال نو در اسپانیا

یکی از این کشورهایی که سنت های عجیب دارند، اسپانیا است، در اسپانیا در نیمه شب سال نو یعنی سر ساعت ۱۲ شب قبل سال نو، ۱۲ انگور را به سرعت می خورند. این ۱۲ انگور نشانه ۱۲ ماه سال آینده است که هر انگور به نشانه یک ماه خورده می شود تا در سال آینده شانس در تمامی ماه ها با آن ها باشند.

سنت های جالب سال نو در کشور های مختلف جهان

سنت عجیب سال نو درکلمبیا

کردم در کلمبیا دوست دارند تا سال نو به مسافرت بروند و برای اینکه به این آرزوی خود برسند نیز، چمدان های خالی را با خود حمل می کنند تا به آرزوی خود در سال نو برسند و به سفرهای به یادماندنی بروند. پس اگر در سفر خود به کلمبیا افراد زیادی را دیدید که چمدان در دست در سطح شهر رفت و آمد می کنند تعجب نگنید آنها در انتظار رسیدن به آرزوی سفر رفتن خود هستند.

سنت های جالب سال نو در کشور های مختلف جهان

 

سنت عجیب سال نو در ژاپن

هر سال در ژاپن مربوط به یک حیوان است. مردم ژاپنی برای سال نو میلادی لباس حیوان مربوط به آن سال را می پوشند مثلا سال ۲۰۱۴ که سال اسب بود تمامی افراد با پوشیدن لباس اسب به معابد فتن و به معابد می روند و در معابد زنگ ها را ۱۰۸ یار به صدا در می آورند. جالب است که بدانید این ۱۰۸ بار نیز عدد مقدس برای بودا است. به همین دلیل زنگ را ۱۰۸ بار به صدا در می آورند.

سنت عجیب سال نو در دانمارک

عجیب ترین این سنت ها مربوط به دانمارک است که ظروف چینی مخصوصا قدیمی ها را در جلوی درب منازل دوستان و بستگان می برند و آنجا می شکنند و معتقدند که این کار باعث می شود تا در سال نو شانس بیاورند و هر چه پشته های این چینی ها بیشتر باشند شانس آن ها نیز بیشتر می شود. آنها سنت دیگری نیز دارند که طی آن به بالای صندلی ها می روند و از روی آن ها پرش می کنند و معتقدند که این کار سبب تا بدی ها و ارواح شیطاانی از آن ها دور شوند.

سنت های جالب سال نو در کشور های مختلف جهان

 

سنت عجیب سال نو در آفریقای جنوبی

در مرکز شهر، مردم  سنت دارند که بر اساس آن وسایل قدیمی را از داخل پنجره بیرون می اندازند و بر این اعتقاد دارند که با این کار بدی ها را از خود و خانه در سال نو دور می کنند. پس اگر سال نو در آفریقا هستید مواظب باشید زیرا هر لحظه امکان دارد تا از پنجره چیزی بر روی سرتان بیفتد.

 سنت عجیب سال نو درفنلاند

در فنلاند سنت جالبی در هنگام سال نو وجود دارد که بر اساس آن سال نو را پیشبینی می کنند. بر طبق این باور آنها قلع مذاب را در آب می ریزند و قلع بعد از سرد شدن شکل خاصی را به خود می گیرد و آنها این شکل ها را تفسیر می کنند، شکل کشتی یعنی سال نو به سفر می روند، قلب یا حلقه ازدواج یا خوک یعنی غذا و نعمت فراوان در سال نو خواهند داشت.

 سنت عجیب سال نو در پاناما

در طی سنتی در پاناما مردم در مراسم آتش بازی مردم شخصیت های معروف مانند شخصیت های سیاسی، شخصیت های ورزشی موفق و شخصیت های معروف تلویزیونی را به صورت نمادی آتش می زنند و بر این باورند که اینها مربوط به سال گذشته می باشند و این کار ارواح شیطانی را دور می کنند.

 سنت عجیب سال نو درفیلیپین

مردم فیلیپین بر ای باورند که اشکال گرد که نماد سکه هستند باعث می شوند تا در سال نو رقاه بیشتری داشته باشند. آنها از میوه های گرد بر روی میز، برای تهیه غذاها از مواد غذایی گرد و حتی برخی از خانواه ها مانند اسپانیایی ها ۱۲ دانه انگور را در نیمه شب سال نو می خورند. آنها با این کار می خواهند سالی پر از شانس و رفاهی را به ارمغان بیاورند.

سنت های جالب سال نو در کشور های مختلف جهان

 سنت عجیب سال نو در بلاروس

سنت رایج در بلاروس مربوط به دختران مجرد است، که طی آن دختران مجرد در کنار هم جمع می شوند و در پشت هرکدام دانه های ذرت را می ریزند و خروسی را رها می کنند و این خروس سمت هر کدام از این دخران رفت و ذرت سمت او را خورد در سال جدید او زودتر ازدواج می کند. سنت دیگری نیز در بلاروس وجود دارد که آن هم مربوط به دختران مجرد است و طی آن زن متاهلی چیزهایی را در اطراف خانه خود پنهان می کند و دختران مجردی که آنهاا را پیدا می کنند در آن سال ازدواج می کنند و اگر آنها نان را پیدا کنند همسر او ثروتمند خواهد بود و اگر حلقه را پیدا کنند همسر او خوش تیپ خواهد بود.

 سنت عجیب سال نو در استونی

طبق سنتی در استونی تلاش می کنند تا در روز سال نو هفت بار غذا بخورند تا در سال نو غذاهای فراوانی را داشته باشند. تمامی جشن هایی که در استونی برای سال نو برگزا می شند بر اساس غذا می باشند و بر این معتقدند تا در سال نو غذاهای زیادی را کسب می کنند.

سنت های جالب سال نو در کشور های مختلف جهان

 سنت عجیب سال نو دراکوادود

برای دور کردن بدی و چیزهای شوم در اکوادور در نیمه شب سال نو آنها مترسک هایی را می سوزانند به تن این مترسک ها لباس می پوشانند و داخل آنها را با کاغذ پر می کنند و همچنین چیزهای بدی که اتفاق افتاده است را بر روی کاغذ می نویسند و آنها را می سوزانند، عکس هایی که یادآور خاطرات بد هستند را نیز می سوزانند و بر این باور هستند که با این کار بدی ها دور می شوند.

سنت های جالب سال نو در کشور های مختلف جهان

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید