بنر هدر

لندن ، بیشتر گردشگر و سرمایه ی گردشگری در سال 2015

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

برای پنجمین سال متوالی،  لندن رتبه اول گردشگری و بانگوک در سکوی دوم به عنوان بهترین مقاصد گردشگری قرار دارند. طبق پیش بینی‌ها، لندن با١٨.٨٢ میلیون بازدید‌کننده در صدر و بانگوک با اختلافی ناچیز یعنی ١٨.٢۴ میلیون بازدید کننده در رتبه دوم قرار گرفته است. توجه کنید که اینجا گردشگرانی مد نظر بوده‌اند که حداقل یک شب کامل در مقصد مورد نظر توقف داشته‌اند. با این حال شرکت مستر کارت کمی عمیق‌تر  به این موضوع پرداخته است.

لندن ، بیشتر گردشگر و سرمایه ی گردشگری در سال 2015

شهر بانگوک، دومین مقصد گردشگری برتر دنیا در سال ٢٠١۵

حقیقت این است که اکثر شهر‌های دنیا از سال ٢٠٠٩ به بعد از نظر توریستی در حال رشد بوده‌اند و هزینه‌ی کلی گردشگری به مراتب نسبت به تولید ناخالص ملی رشد داشته‌ است. این شرکت همچنین اعلام کرده که اطلاعاتش جامع است و محدود به بازار داخلی خودش نمی‌شود.

لندن ، بیشتر گردشگر و سرمایه ی گردشگری در سال 2015

نیویورک، کسب بیشترین درآمد حاصل از گردشگری بعد از لندن

شهر نیویورک هم به عنوان برترین مقصد گردشگری آمریکای شمالی و ششمین شهر توریستی جهان با ١٢.٢٧ میلیون نفر گردشگر انتخاب شده است. همچنین از نظر درآمد، با ١٧.٣٧ میلیارد دلار، رتبه‌ی دوم جهانی را در زمینه‌ی گردشگری کسب کرده است. این موضوع خود گواه بر گران‌تر بودن هزینه‌های زندگی در نیویورک نسبت به شهر بانگوک است و جای تعجب نیست که لندن با ٢٠.٢٣ میلیارد دلار درآمد گردشگری، در رتبه نخست ایستاده است.

جالب است بدانید که اطلاعات ارائه شده در این گزارش از ١٣٢ شهر جهان گردآوری شده است. مثلا اگر شما اطلاعات دقیق  بدست آمده در مورد گردشگران بین‌المللی را با شماری از اقامت کنندگان در آن شهرها مقایسه کنید،  در می‌یابید که شهر دوبی از  ۴.٩ میلیون بازدید کننده در سال٢٠٠٩، به ۵.٧ میلیون نفر در سال ٢٠١۵ رسیده و با اختلاف بسیاری در صدر ایستاده است و  شهر آمستردام هلند با ٢.٧ میلیون بازدید کننده در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

شهر هوستون  با ١٠.۵ درصد رشد گردشگری، سریع‌ترین  افزایش نرخ رشد را در آمریکای شمالی از سال ٢٠٠٩ کسب کرده است.  اما با این وجود هنوز نتوانسته جایی در میان برترین‌های جهان برای خود پیدا کند.

لندن ، بیشتر گردشگر و سرمایه ی گردشگری در سال 2015

گفتنی است که سه شهر از میان چهار شهر،  با سریع‌ترین افزایش نرخ گردشگری در جهان  از سال ٢٠٠٩ تا اکنون،  شهر کولومبو در سریلانکا (٢١.١درصد رشد)،  چنگ‌دو در چین و شهر اساکا در ژاپن هستند که هر سه شهر در قاره‌ی آسیا واقع شده‌اند.

این گزارش دربرگیرنده‌ی شهرهایی است  که گردشگران از آنجا می‌آیند.  به عنوان مثال، بیشترین بازدید کنندگان از نیویورک، ساکان لندن بوده‌اند که ٩٧٧،٠٠٠ نفر را شامل می‌شوند و بالغ بر ١.١ میلیارد دلار درآمد گردشگری در سال ٢٠١۵ برای نیویورک داشته‌اند. اما بیشترین درآمد گردشگری در نیویورک از سوی شهروندان چینی روانه‌ی این شهر شده‌ است.(١.٣ میلیارد دلار به ازای تنها ۴٣٠ هزار نفر گردشگر چینی) .

لندن ، بیشتر گردشگر و سرمایه ی گردشگری در سال 2015

تایپه، رتبه‌ی اول رشد گردشگری

سریع‌ترین رشد گردشگری از بین ٢٠ مقصد گردشی در دنیا، متعلق به تایپه با ١۴.٩ درصد رشد گردشگری است. از سال ٢٠٠٩ به بعد، سرعت افزایش گردشگران بین‌المللی و درآمد حاصل از آن، از سرعت افزایش رشد واقعی تولید ناخالص ملی در  جهان بیشتر بوده است.

بر اساس این گزارش، این شرایط به شکل خارق‌العاده‌ای، اقتصادِ ضعیف و ناهموار جهانی پس از بحران مالی سال‌های ٢٠٠۸ تا ٢٠٠٩ را بهبود داده است. واقعیت این است که  تجارت جهانی رشدی به مراتب کندتر از رشد تولید ناخالص ملی داشته است.  مسافرت بین‌المللی هوایی هم، روند قدرتمندی است که مشخصا در سال‌های پیش رو به قوت خود باقی خواهد ماند.

نیویورک بیش از هر مقصد گردشگری در آمریکای شمالی از این راه درآمد کسب می‌کند؛ حدود ١٧.٣٧ میلیارد دلار که حدود دو برابر درآمد دومین شهر یعنی لس آنجلس(٧.۴ میلیارد دلار) است.

استانبول نیز با متنو‌ع‌ترین بستر که پذیرای گردشگرانی از ٣٣ شهر جهان است، رتبه‌ی سریعترین رشد گردشگری در اروپا را  به خود اختصاص داده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید