نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاهای دیدنی نشتارود بسیار زیاد است نَشتارود یکی از شهرهای استان مازندران در ایران است که در همسایگی عباس آباد و تنکابن می باشد . هر چند جاهای دیدنی عباس آباد بسیار زیاد است اما با توجه به نزدیکی نشتارود به ساحل و کوه و جنگل های دیدنی بسیار زیبا و جذاب است و گردشگران زیادی را در خود می بیند .

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان

نشتارود با 5967 نفر جمعیت در فاصله 5 کيلومتري شمال شرقي شهرتنکابن واقع در 51 درجه و 3 دقيقه طول شرقي و36 درجه و46 دقيقه عرض شمالي و در فاصله 210 کیلومتری غرب ساری مرکز استان و 232 کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد.

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان
وجه تمسیه نشتارود

نشتا به معني نشت آب بوده و به دليل چشمه ها و رودخانه هاي فراوان در منطقه به ويژه گذر رود از مرکز شهر نشتارود ناميده شد.

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان
جاذبه های تاریخی و گردشگری نشتارود

پلاژ بزرگ ساحلی نشتارود
منطقه جنگلی دینار سرا
مرداب نشتارود
منطقه جنگلی سفید آب و کوه سر
منطقه ییلاقی داغ کوه
آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا
اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران
سواحل ماسه ای وزیبای دریای خزر
منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله
موزه دیدنی حیات وحش خشکه داران
حمام سنگی باستانی مکرود

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان

نشتارود بعلت نزديكي مناطق سرسبز كوهستاني به سواحل درياي خزر در فصل گرما و تعطيلات از هواي مطبوع و ملايمي برخور دار است كه بسياري از هموطنان به منظور تفرج و استراحت به مراكز ديدني و گردشگري اين شهر روي مي آورند اين شهر از طريق سواحل و مناطق كوهستاني متصل به تنكابن مي باشد و از خواص مشترك آب و هوايي و مناطق سر سبز جنگلي از نظر اقليمي و جغرافيايي برخوردار است

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان
نشتارود در فاصله 5 كيلومتري شمال شرقي شهر تنكابن قرار دارد . نشتارود نامي است قديمي با پيشينه اي بيش از 2 قرن و شهري است سر سبز و كوچك كه در سال 1335 داراي شهرداري مستقل شده است . نشتارود شهر توريستي و گردشگري با جاذبه هاي وصف ناپذير در ساحل روياي و زيباي درياي نيلگون خزر و زير دامنه جنگل سر سبز البز شمالي واقع است . شهر سبز ساحلي نشتارود به واسطه قابليتهاي بي شمار گردشگري و برخورداري از منابع و مواهب طبيعي و جلوه هاي بي بديل آفرينش ( جنگل و دريا ) همچون نگيني در غرب مازندران در سرزمين شمال مي درخشد .

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان
شهر سبز ساحلي نشتارود با بهره مندي از كم نظيرترين جاذبه هاي گردشگری ، مناطق چشم نواز و مرداب سحرانگيز از زيباترين جلوه هاي گردشگري و اكوتوريسم برخوردار است.

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان
آنچه كه در پي بيان خصوصيات فوق العاده طبيعي و جغرافيايي منطقه نشتارود بايد به آن بپردازيم وجود بافت فرهنگي و اجتماعي آرام و خوبي است كه برخواسته از شعور و ادب مردم آن ميباشد. مهمان نوازي و ادب اجتماعي مسولان و شهروندان موجب گرديده است تا گروه عطر ياس علاوه بر انتخاب اوليه محل سرمايه گذاري خود بمنظور توسعه و گسترش فعاليتهاي توليدي و گردشگري نيز بفكر ايجاد طرحهاي كاملتر و بزرگتري در اين مننطقه باشد

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان

و با توجه به اينكه سياست هاي كلان وخرد در بخش توسعه صنعت گردشگري از سالها پيش بطور جدي مورد حمايت دولت محترم جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته. لزوم برنامه ريزي و استفاده بهتر و بيشتر از مناطق اين چنيني ضروري و اجتناب نا پذير است.

نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «نشتارود ، آب و هوای مطلوب در تابستان»

  1. باسلام.نشتارود مخصوصا دهستان سرسبز و توریستی کترا واقعا جایی فوق‌العاده زیبا و امن و با مردمانی با فرهنگ آینده درخشانی برای سرمایه گذاری و سکونت داره

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید