بنر هدر

ونکوور کانادا، یکی از بهترین شهرهای آمریکای شمالی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

ونکوور کانادا یکی از 10 شهر برتر آمریکای شمالی برای زندگی است. این شهر جذاب با آب و هوای مناسبی که دارد گردشگران و مهاجران را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جلب می کند. به راستی ونکوور کانادا را می توان شهری برای همه انسان ها و همچنین برای تمام فصول دانست. در این مقاله مختصری از جاذبه این شهر به رشته تحریر درآمده است.

ونکوور کانادا یکی از مشهورترین شهرهای آمریکای شمالی برای گردشگران و مهاجران است. بی تردید شهرهایی چونمونترال و تورنتو از نظر گردشگری و مهاجرت و همین طور شهر کبک از نظر مهاجرت بیشترین شهرت را داشته باشند اما موقعیت های ویژه ونکوور این شهر را از بقیه شهرها متمایز کرده است.

برای کسانی به قصد گردشگری و سیاحت به این شهر می آیند درگاه های مختلفی برای کسب اطلاعات مفید وجود دارد. سایت رسمی گردشگری شهر ونکوور یکی از این گزینه ها است. برخی گردشگران ترجیح می دهند در قالب تور کانادا سفر کنند اما بسیاری خود برای سفر به این کشور پهناور برنامه ریزی می کنند.

ونکوور که در سراسر کشور کانادا بیشترین نرخ‌ پیشرفت و گسترش را دارد، شهری است سرشار از تعارض و تقابل. این شهر که به یاد و افتخار جرج ونکوور نخستین کاشف اروپایی ناحیه این‌گونه نامگذاری شده، دروازه‌ای است رو به «اقیانوس آرام».

ونکوور با ساحل محافظت‌شده‌ی پرعمق‌اش، برای زندگی یکی از مناسب‌ترین نقاط دنیاست. به‌ویژه که پس از کشف زغال‌سنگ در این شهر لزوم ایجاد بندرگاه در آن احساس شد.

در محله‌ی گَس‌تاون که بازمانده‌ی آن سال‌هاست، سنگفرش‌های‌ زبیایی به‌چشم می‌خورد که کم‌ وبیش حال‌وهوای ویکتوریایی دارد. این محله اکنون‌ از یک بندرگاه پرکار و مشغله، به محدوده‌ا‌ی برجسته و مجلل تبدیل شده که شمار بالایی از گالری‌های هنری، دکان‌های عتیقه‌فروشی و بوتیک‌های امروزی را دربر گرفته است.

ونکوور کانادا، یکی از بهترین شهرهای آمریکای شمالی

در نزدیکی این محله برج دیده‌بانی در سی‌‌و‌سه طبقه به چشم می‌خورد. این برج درست بالای سر مرکز بندر برافراشته شده‌. سپس به پارک استنلی می‌رسیم، که طیف گوناگونی از چشم‌اندازها را در آن به تماشا خواهیم‌ نشست؛ زمین‌های فراخ جنگلی، دریاچه‌ها‌، باغستان‌ها و سرانجام آکواریوم دیدنی شهر که هر یک به این محوطه جلوه‌ای ویژه می‌بخشند. در عکس زیر نمای زیبایی از پارک استنلی را مشاهده می کنید

ونکوور کانادا، یکی از بهترین شهرهای آمریکای شمالی

سبک زندگی در ونکوور کانادا که نژادها و فرهنگ‌های گوناگی در آن خانه دارند، سهل‌انگارانه و راحت است و سرگرمی و ورزش‌ سهم و جایگاه ویژه‌ای در آن دارد.

این گرایش‌ به ورزش را تابستان‌ها می‌توان در قایق‌رانی و سفرهای کوتاه به طبیعت بکر اطراف ونکوور کانادا دید و زمستان‌ها‌ در اسکی و هواداران این ورزش که شمارشان در ونکوور کانادا کم نیست.

ونکوور به‌ عنوان بندر، قدمت قابل توجهی دارد، مردمان متفاوتی را با پیشینه‌های نژادی گوناگون گردهم آورده است، چینی‌های ونکوور محله‌ی مستقل خود را دارند.

گفتنی است که محله‌ی چینی‌های ونکوور کانادا از نظر بزرگی در آمریکای شمالی در رتبه‌ی دوم است. فضای این محله که با دکان‌ها و رستوران‌های چینی متمایز شده، برای گردشگران از جاذبه‌هایی است که نباید از کنارش به آسانی گذشت. در عکس زیر نمایی از چاینا تاون ونکوور دیده می شود.

ونکوور کانادا، یکی از بهترین شهرهای آمریکای شمالی

خوراک‌ و سبک‌‌ گوناگون پخت‌ و پز مردم دنیا از دیگر ویژگی‌های خوشمزه‌ی‌ ونکوور کانادا است. در ونکوور می‌توان از میان رستوران‌های هندی، ایتالیایی، یونانی، ژاپنی و کره‌ای که در محله‌های مخصوص هر ملیتی واقع شده‌اند، گزینش کرد و دلی از عزا درآورد. از سوی دیگر محله‌ی قدیمی «گَس تاون» این خوراک‌های بین‌المللی را یک جا گرد آورده‌.

جزیره گرنویل کانون پدیده‌های فرهنگی است که هم مراکز و رخدادهای مربوط به هنرهای سنّتی را دربردارد و هم وعده‌گاه شبگردی‌ها و شب‌نشینی‌های گاه بی‌پروای ونکوور کانادا را پوشش می‌دهد.

بااینحال در طول روز در همین نقطه، بازارهای عمده‌ای برپاست. از میان موزه‌های این شهر باید از موزه‌ انسان‌شناسی و گالری هنر ونکوور یاد کرد که در ساختمان زیبایی با معماری سبک «اِدواردیَ» برگزار شده‌. (سبک ساخت‌وساز دوره« ادوارد» سوم و پنجم از شاهان انگلستان).

سخن آخر اینکه؛ نام ونکوور سرزنده، که لب‌به‌لب آقیانوس آرام گسترده است، با آمیزه‌ی‌ دلنشینی از نو و کهن، فرهنگ کمال یافته، گروه‌های موسیقی گوناگون، زندگی شهری پیشرفته و همراه همه‌ی این‌ها با طبیعت و حیات‌وحش زیبایش گره خورده و از نام‌هایی است که بی‌گمان باید در فهرست مقاصد هر گردشگری قرار گیرد.

جمعیت: 2135201 نفر

بهترین فصل سفر: از آنجا که بنابر معیارهای کانادایی هوایش معتدل به شمار می‌رود همه‌ی سال مناسب است.

ونکوور کانادا و مهم ترین دیدنی ها

گس‌تاون که شرح آن در بالا رفت شاید پرآوازه ترین دیدنی ونکوور باشد با این حال این شهر دیدنی های دیگری نیز دارد.

محله‌ی قدیمی و مکان اصلی تالار مشهور گاسی جک دیتون به‌ همراه خیابان‌های سنگفرش، ساختمان‌های خوش‌نما، دکان‌های قدیمی و شمار بالای کافه‌پاتوق‌ها و رستوران‌هایش.

سواحل زیبای شهر در تابستان شاید بی بدیل ترین جذابیت طبیعی این شهر باشد. در تابستان وقتی که بیشتر کشورهای دنیا در گرما و حرارت می سوزد ونکوور شهری است با آب و هوای مطبوع

جزیره ونکوور که با قایق‌ 45 دقیقه‌ای می‌توان به آن رسید. این جزیره یکی از بهترین سایت‌های تماشای وال‌هاست که چشم هر گردشگری را خیره می سازد.

اسکی زمستانی و دریانوردی تابستانی هم بخشی از فعالیت های فرح بخش برای شهروندان این شهر و گردشگران است.

کوهستان گروس مانتِین نیز برای خود بخشی از برنامه های خارج از شهر است که می‌توانید خودتان از این کوه بالا بروید یا برای دیدن چشم‌انداز زیبایش از پروازهای مخصوص گشت‌ هوایی استفاده کنید.

بد نیست بدانید ونکوور کانادا در بین شهرهای آمریکای شمالی در تولید فیلم، پس از هالیوود و نیویورک، در رتبه سوم جای دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید