زیباترین کوه های تایلند

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

شما ممکن است ندانید ، اما تایلند خیلی بیشتر از سواحل شنی ، غذاهای عالی و شب زنده داری است . در واقع ، این کشور با برخی از زیباترین مناظر جهان پوشیده شده است . از جزایر مرجانی گرمسیری گرفته تا تا کشتزارهای برنج روستایی و جنگل های غیر قابل نفوذ ، تایلند یک مقصد عالی برای فعالیت های فضای باز است. کوه های تایلند نیز می تواند برای دوست داران کوهنوردی بسیار مهیج و همراه با زیبایی های خاص باشد.

پیاده روی هنگام بازدید از تایلند بسیار جالب است . بسیاری از کوه ها و تپه های آن دارای مسیر های پیاده وری زیبایی هستند . در این مطلب ، ما ۱۰ مورد از کوه های تایلند با بهترین مناظر را معرفی می کنیم.

۱ . دوی اینتانون ( Doi Inthanon )

زیباترین کوه های تایلند

اگر شما قصد پیاده روی در یک کوه را دارید ، اجازه دهید آن کوه دوی اینتانون باشد . این منطقه در فاصله دو ساعت از چیانگ مای قرار دارد ، دوی اینتانون بلند ترین کوه تایلند است که ارتفاع آن ۲.۵۶۵ متر از سطح دریا می باشد و به خاطر قله ی فوق العاده برجسته اش مشهور است . این یک مقصد گردشگری محبوب است . اگرچه هیچ مسیری برای رد گیری کردن تا قله وجود ندارد – جاده ای وجود ندارد – در واقه یک مسیر پیاده روی در نزدیکی قله وجود دارد .

۲ . هاو موکوچو ( Khao Mokoju )

زیباترین کوه های تایلندهاو موکوچو ( یا Khao Mo Ko Chu ) با ۱.۹۶۴ متر ارتفاع از سطح دریا ، بلند ترین کوه در پارک ملی ما وانگ ( Mae Wang National Park ) می باشد . رفت و برگشت دوباره نیاز به یک پیاده روی پنج روزه دارد . پیاده روی از طریق جنگل باید به همراه یک راهنمای محلی صورت گیرد . ممکن است شما در راه با گیبون سفید دست ، تاپیر مالایی ، میمون برگ فایره و یا حتی یک ببر برخورد کنید .

۳ . فو لانگ کا ( Pho Lang Ka )

زیباترین کوه های تایلندنام این کوه از پارک ملی فو لان کا ( Pho Lang Ka National Park ) گرفته شده است ، فو لانگ کا ۱.۷۲۰ متر ارتفاع دارد . در بالای کوه شما می توانید از چشم انداز شگفت انگیز یک دره روستایی ، صخره های آهکی و جنگل ها لذت ببرید . این منطقه یک منطقه مه دار بوده و بنابراین شما اغلب قادر خواهید بود مه ها را در زیر پای خود ببینید .

۴ . دوی چیانگ داو ( Doi Chiang Dao )  

زیباترین کوه های تایلندصخره های دوی چیانگ داو که به عنوان دوی لوانگ چیانگ داو ( Doi Luang Chiang Dao ) نیز معروف است ، در نزدیکی چیانگ مای قرار دارد و گاهی اوقات بزرگترین پیاده روی روزانه در شمال تایلند می باشد و در میان کوه های تایلند ، سومین کوه از نظر ارتفاع است. یک سفر کامل حدود ۸ ساعت زمان می برد ، بنابراین مقداری آب و غذا همراه خود داشته باشید .

۵ . دوی فا تانگ ( Doi Pha Tang )

زیباترین کوه های تایلنددر نزدیکی مرز لائوس ، در حدود ۱۶۰ کیلومتری چیانگ رای و در پارک ملی فا دنگ ( Pha Daeng National Park ) قرار دارد . در نزدیکی قله ی کوه ، صخره های سنگی وجود دارد که یک فرصت عالی برای گرفتن عکس ایجاد می کند . چشم انداز از روی این صخره ها واقعا جذاب هستند مانند رودخانه مکونگ ( Mekong River ) و رشته کوه لوانگ پرابانگ ( Luang Prabang Mountain Range ) . پیاده روی در دوی فا تانگ به طرز شگفت انگیزی آسان است که آن را تبدیل  به یک سفر روزانه عالی از چیانگ مای می کند .

۶ . فو چی فا ( Phu Chi Fah )

زیباترین کوه های تایلندفو چی فا تنها ۲۵ کیلومتر از کوه دوی فا تانگ فاصله  دارد . ترکیب این دو کوه در یک سفر روزانه بسیار آسان است . تا بالای این کوه محبوب به خوبی از مسیر پوشیده شده است . قله ی این کوه دارای ظاهر بسیار زیبایی است . توجه داشته باشید که این منطقه با مه آلود بودن شناخته می شود – گاهی اوقات شما خود را بالاتر از ابرها احساس می کنید که بسیار شگفت انگیز است .

۷ . دوی ما موانگ سام مون ( Doi Ma Mueng Sam Muen )

زیباترین کوه های تایلندپیاده روی برای صعود به ارتفاع ۱.۸۰۰ متری این کوه یک راهپیمایی ۱۸ کیلومتری شبانه است . شیب تند صعود به همراه مه می تواند برای برخی بسیار چالش برانگیز باشد . با این حال ، پاداش این کار شگفت انگیز است . در نزدیکی بالای کوه ، شما می توانید پیتاگرو ( Pitugro ) یا Pe To Lo Su ، بلند ترین آبشار تایلند را مشاهده کنید و لذت ببرید.

۸ . هاو چانگ پوئه ( Khao Chang Pueak )

زیباترین کوه های تایلندهاو چانگ پوئه با ارتفاع ۱.۲۴۹ متر ، سومین قله بلند کانچانابوری است . شما میتوانید با پیاده روی یک مسیر راهپیمایی ۸ کیلومتری به این کوه زیبا صعود کنید . در هر صورت ، اگر می خواهید به این کوه صعود کنید ، باید در مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی هونگ فا فوم ( Thong Pha Phum National Park ) ثبت نام کنید ، توجه داشته باشید تنها ۶۰ مسافر در هر روز پذیرفته می شود .

۹ . دوی آنگ کانگ ( Doi Ang Khang )

زیباترین کوه های تایلنداین کوه از چیانگ مای ، ۳ ساعت رانندگی با ماشین فاصله دارد و در ارتفاع ۱.۹۲۸ متری از سطح دریا قرار دارد ، دوی آنگ کانگ در ناحیه ای کوه ها ، دره ها و جنگل ها قرار دارد . آب و هوای سرد تر ، این مکان را به یک مکان ایده آل برای پیاده روی در تایلند تبدیل کرده است . مه به همراه گیاهان و گل های زمستانی این منطقه را بسیار منحصر به فرد کرده است . بهترین زمان سال برای پیاده روی این کوه خوش منظره ، اواخر زمستان است ، زمانی که گیلاس هیمالیایی و ساکورای تایلندی در حال شکوفه زدن هستند .

۱۰ . دوی فا هوم پو ( Doi Pha Hom Pok )

زیباترین کوه های تایلنددومین کوه بلند تایلند دوی فا هوم پو در نزدیکی چیانگ مای با ۲.۲۸۵ متر ارتفاع می باشد . این کوه بسیار دورتر از سایر کوه های بلند کشور – دوی اینتانون و چیانگ داو – است . پیاده روی به سمت قله از اردوگاه کیو لام ( Kiew Lom Campground ) – مرتفع ترین اردوگاه تایلند – آغاز می شود ، که یک مسیر ۳.۵ کیلومتری یک طرفه است . این یک منطقه فوق العاده زیبا با منظره فوق العاده ، آبشار زیبا و بسیاری از حیوانات وحشی و گیاهان است .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید