بنر هدر

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر برای یک گردش ۲۴ ساعته در استکهلم توقف می‌کنید، در این سفر کوتاه با ما همراه شوید تا جاذبه‌های برترش را نشانتان دهیم.هر تابستان مردم استکهلم شهر خود را ترک کرده و در کلبه‌های روستایی مستقر می‌شوند،

اما شما نباید به عنوان یک گردشگر همین کار را انجام دهید! به جای این کار در نور روزهای طولانی شمالی خود را غرق جستجو و کاوش در زیبایی‌های طبیعی پایتخت سوئد کنید. آب‌های درخشان، پارک‌های پر گل، کافه‌ها و رستوران‌های عالی تنها بخشی از جذابیت‌های این شهر هستند. حتی خیابان‌ها هم در این زمان از سال دلرباتر می‌شوند. در استکهلم مغازه‌های شیک و مد روز، گوهرهای ارزشمند فرهنگی و تفریحات گوناگون انتظارتان را می‌کشند.

آغاز روز در باغ روسندالس ترادگارد

«یورگتشروندان» (Djurgardsrundan) فضایی به دور مرکز شهر سبز «یورگاردن» است و بسیاری از اهالی استکهلم یکشنبه‌های خود را از آنجا آغاز می‌کنند. برای یک پیاده‌روی ۹.۵ کیلومتری یا دوی صبحگاهی به دور اینجا آماده شوید یا اگر نمی‌توانید مسیر کوتاه‌تر را انتخاب کنید که تنها ۳.۲ کیلومتر طول دارد. اگر مسیرهای سبزی که از سمت شرق در کنار آب امتداد می‌یابند را دنبال کنید به یک پارک می‌رسید و اگر نیاز به استراحت داشتید به «روسِندالس ترادگارد» (Rosendals Tradgard) بروید و در این باغ بیودینامیک به تماشای سبزیجات، گیاهان، گل‌های وحشی و درختان میوه بنشینید و در کافه گلخانه‌اش تجدید قوا کنید.

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

ناهار در بازار قرن نوزدهمی اوسترمالم سالوهال

اگر چه بازار غذای قرن نوزدهمی «اوسترمالم سالوهال» (Ostermalms Saluhall) برای بازسازی بسته شده اما فروشندگانش به طور موقت در ساختمانی در آن‌طرف خیابان مستقر شده‌اند. مردم محلی از این بازار جدید و دلباز بیشتر خوششان می‌آید و شما هم اگر دنبال رستوران‌های خوب و متنوع هستید می‌توانید برای ناهار به سراغش بروید. از غذاهای دریایی گرفته تا پنیرهای گوناگون و غذاهای گوشتی در اینجا وجود دارد. پس یک تجربه شکم‌گردی حسابی انتظارتان را می‌کشد.

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

بازدید از موزه استودیو کارل ال

در بالای تپه‌ای که با پارک‌ها و فضای سبز احاطه شده می‌توانید استودیوی سابق «کارل ال» (Carl Eldh) را پیدا کنید که از مجسمه سازان نیمه اول قرن نوزدهم بود. امروزه آتلیه پر نور و باغ پر از مجسمه‌اش تحت عنوان «موزه استودیو کارل ال» حفظ شده‌اند. این ساختمان غیرمعمول چوبی در سال ۱۹۱۹ توسط معمار ساختمان شهرداری ساخته شد و صدها مجسمه از این هنرمند را نگهداری می‌کند.

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

صرف قهوه در شیرینی فروشی باگری پیتروس

صرف قهوه بعد از ظهری به همراه چیزی شیرین، یکی از فرهنگ‌های قدیمی سوئدی به شمار می‌رود. شما هم می‌توانید در «باگری پیتروس» (Bageri Petrus) این رسم را امتحان کنید. این شیرینی فروشی محبوب به خاطر نان و شیرینی‌های بسیار تازه و کلاسیکش شهرت دارد و خیلی از مردم ادعا می‌کنند که از بهترین‌های شهر است. پشت میزهایی که به سبک کافه‌های پاریسی در پیاده‌رو چیده شده‌اند بنشینید و یکی از نان‌های هل‌دار تازه‌اش را با یک قهوه عالی نوش جان کنید.

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

پیاده روی به سمت کینارویکس برگه

پیاده به سمت «کینارویکس برگه» (Skinnarviksberget) بروید. از این نقطه مناظری زیبا از «جزیره کونگس هولمن» (Kungsholmen) را خواهید دید و به خوبی درک می‌کنید که چرا مردم این منطقه شهرشان را زیباترین پایتخت اروپا می‌نامند. اینجا بلندترین نقطه طبیعی مرکز شهر بوده و حتی می‌توانید عبور و مرور کشتی‌های کروز در آبراه‌های تیره که در امتداد ساختمان‌های زیبا کشیده شده‌اند را تماشا کنید. ساختمان شهرداری هم در این قاب دیده می‌شود. گردشتان را به سمت شرق ادامه دهید و در امتداد مسیر پیاده روی خوش منظر «مونتلیوس واگن» (Monteliusvagen) حرکت کنید تا مناظری به همان اندازه زیبا از محله قدیمی و جزیره کوچک «ریدرهولمن» (Riddarholmen) را ببینید.

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

شام در رستوران بار اگریکولتوراستکهلم

در ماه‌ آوریل رستوران کوچک «بار آگریکولتور» (Bar Agrikultur) در موقعیتی عالی در سمت آفتابی «نیتوریه» (Nytorget) مرکز شیک «سودرمالم» (Sodermalm) افتتاح شد. صندلی‌های زیادی داخل آن پیدا نمی‌کنید اما در تابستان فضای بیرونش پر از صندلی می‌شود و می‌توانید از هوای مطبوع بیرون لذت ببرید. از اتمسفر عالی آن که بگذریم کیفیت غذا هم بسیار تحسین برانگیز است. منوی اسنک‌ها به طور منظم در حال تغییر بوده و غذاهای کوچک و عالی هم توسط آشپز‌های ماهر این رستوران اکو-نوردیک آماده می‌شوند. از میان گزینه‌های برجسته اینجا می‌توانیم به سالامی گراز وحشی، مارچوبه سفید با تخم مرغ، کباب گوساله یا پودینگ‌های عالی‌اش اشاره کنیم.

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

سپری کردن شب در ماریه توریه

برای سپری کردن آخر شب می‌توانید به غرب «ماریا توریه» (Mariatorget) میدانی در سودرمالم بروید. «پارادیزو» (Paradiso) اتمسفری استوایی داشته و باید حتماً پیناکولاداهایش را امتحان کنید. اگر دنبال گزینه دیگری بودید به شما «باروماژ» (Bar Hommage) را پیشنهاد می‌کنیم که چند بلوک آن طرف‌تر به سمت غرب قرار دارد. درهای بزرگ و چوبی این ساختمان یادآور کاربری سابق آن به عنوان یک ایستگاه آتش‌نشانی هستند.

گشتو گذار 24 ساعته در استکهلم

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید