۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

اگر از شکم گردان قهار هستید و مقصد بعدی‌تان بروکسل است، توصیه می‌کنیم که انتخاب ما را از بین بهترین رستوران‌های بروکسل از دست ندهید. مطمئن باشید که در میان آن‌ها بهترین تجربه غذایی را خواهید داشت.۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

کوچه‌های سنگفرش بروکسل، خیابان‌های تاریخی و میدان‌های خوش عکس و زیبای آن پر از رستوران‌هایی هستند که از بهترین نقاط برای تجربه غذا دراروپا به حساب می‌آیند. به عنوان قلب این قاره، شهر بروکسل از موقعیت و اعتبار خود نهایت بهره را می‌برد و انواع سبک آشپزی‌ها و غذاهای مشهور را به مهمانان عرضه می‌کند. گزینه‌های رستوران انتهایی ندارند؛ اما در این مقاله تلاش کردیم ۱۰ مورد از بهترین رستوران‌ها را برایتان انتخاب کنیم.

۱. توکول

رستوران اتیوپیایی و خانه‌ی فرهنگ «توکول» (Toukoul) به همان اندازه که منحصر به فرد و متفاوت است، از زیبایی نیز برخوردار بوده و طراحی داخلی آن توسط عکاس بلژیکی «سرژ آنتون» (Serge Anton) با مجسمه‌ها و وسایلی بی‌همتا که مستقیماً از اتیوپی آمده، انجام شد. یکی از بهترین چیزهایی که درباره‌ی توکول وجود دارد، کنسرت‌های آخر هفته با اجراهایی از جاز، بلوز و غیره است. بهترین غذاهای عطرآگین و پر ادویه را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید و همزمان از یک موسیقی آرام لذت ببرید. توصیه می‌کنیم حتماً از چند روز قبل میزتان را رزرو کنید؛ زیرا این رستوران در بروکسل طرفداران زیادی دارد.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۲. لکن کایری

رستوران «لَکَن کایری» (La Quincaillerie) که نامش را از محل استقرارش در یک مغازه‌ی آهن فروشی گرفته، یکی از خیره‌کننده‌ترین نمونه‌های معماری آردکو با عناصری از برنج و چوب به حساب می‌آید. سبک آشپزی داخل رستوران نیز اندکی به این داستان شباهت دارد و ترکیبی از سنت و مدرنیته را به مشتریان ارائه می‌دهد. غذایتان را با آغاز و به سمت غذاهای کلاسیکی که از آشپزی فرانسوی الهام گرفته شده‌اند، پیشروی کنید. این غذاها همگی از مواد اولیه‌ی تازه تهیه می‌شوند که در مزرعه‌ی اختصاصی رستوران برداشت شده‌اند. جای تعجب نیست که این رستوران یک مکان محبوب در محله باشد و بعد از بازدید از موزه «ویکتور هورتا» برای صرف شام انتخاب شود.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۳. فن دو سیکل

رستوران «فَن دو سیِکل» (Fin de Siècle) که در سطح جهانی به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ها برای امتحان کردن غذای اصیل پایتخت شناخته می‌شود، پر از طعم‌های قوی و دلچسب آشپزی بلژیکی است. خود را برای امتحان کردن سوسیس‌های کلاسیک و سیب زمینی آب‌پز له‌شده با سس غلیظ آماده کنید. این غذا یکی از محبوب‌ترین خوراک‌های این کشور به شمار می‌آید. محیط رستوران ساده و دوست داشتنی است؛ اما افسونی خاص در خود دارد که در بین مهمانان تبدیل به یکی از نقاط محبوب می‌شود که همیشه به آن بازمی‌گردند. سعی کنید زود به رستوران برسید؛ زیرا رزرو قبول نمی‌کند و همیشه به خاطر محبوبیتش صفی طولانی دارد.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۴. بلگا کوئین

رستوران «بلگا کوئین» (Belga Queen) مسقف به شیشه‌های رنگی، با تندیس‌ معاصر و ستون‌های مرمری، یکی از نمونه‌های خیره‌کننده از معماری قرن نوزدهم بروکسل محسوب می‌شود که در یک بانک قدیمی قرار دارد و با رگه‌هایی از سلیقه‌ی مدرن بازسازی گشته است. بی‌همتا بودن را هم در دکور و هم در منوی رستوران به خوبی می‌بینید. گلچینی از غذاهای ویژه کلاسیک و فصلی در این منو وجود دارند و صدف و غذای دریایی، همیشه از گزینه‌های محبوب هستند. رستوران بلگا کوئین برای همه‌ی کسانی که سلیقه‌ای خاص دارند و به دنبال غذاهای اعلاء در قلب شهر هستند، ایده آل خواهد بود.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۵. لوسرکل د وویژور

کافه رستوران «لوسِرکل دِ ووَیَژور» (Le Cercle des Voyageurs)، یک محیط آرام در قلب بروکسل مرکزی بوده و مسافران را به فضای راحت و دلچسب خود با موسیقی ملایم، کتاب‌های مربوط به سفر و نمایشگاه‌های موقتی از عکس و نقاشی دعوت می‌کند. جای تعجب نیست که اینجا خود را «کافه هنر و سفر» معرفی کند. منویی که پیش رویتان قرار می‌گیرد، بسیار متنوع و پر از غذاهای لذیذ خواهد بود. می‌توانید از خوراک ماهی برزیلی تا مرغ مالین یا چیکوری را امتحان کنید. هر چند این کافه رستوران بیشتر به خاطر موسیقی‌ زنده‌ی شبانه و برنامه‌های فرهنگی متعددش شهرت دارد. توصیه می‌کنیم بعد از شام اندکی در جای خود بمانید و از این خلاقیت بومی لذت ببرید.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۶. لا تروف نوار

«لا تروف نوار» (La Truffe Noire)، چیزی بیش از یک رستوران است و در واقع می‌توان آن را یک انستیتوی آشپزی دانست که در زمینه‌ی ارائه‌ی با کیفیت‌ترین طعم‌ها و غذاها در بروکسل فعالیت می‌کند. این رستوران ستاره‌دار میشلن، کیفیتی بالا را برای شما تضمین می‌کند و تمام تمرکزش را روی خلق شاهکارهای آشپزی با ترافل‌های سیاه و سفیدی گذاشته که خودشان گویای این تلاش‌ هستند. طرفداران این خوراکی خوشمزه در رستوران لا تروف نوار، با غذاهایی شگفت انگیز مانند غذای لوکس «ترافل پریگور» (Périgord truffle) رو‌به‌رو می‌شوند که روی تست و کره ترافل قرار دارد. حتی راویولی پر شده با ترافل هم در منو می‌بینید.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۷. مر دو نور

رستوران «مر دو نور» (Mer du Nord) بیشتر به یک بار ماهی شباهت دارد تا رستوران. البته یکی از آن جاهایی محسوب می‌شود که تنها در بروکسل پیدا می‌کنید. انتظار صندلی برای نشستن را نداشته باشید؛ زیرا در اینجا تمام غذاهای لذیذ به صورت ایستاده و پشت میزهای بلند خورده می‌شوند. سفارش خود را از میان غذاهای روز انتخاب کنید و منتظر بمانید تا نامتان را صدا کنند و آن را تحویل بگیرید. در مر دو نور، که نامش به معنی دریای شمال است، تازه‌ترین ماهی‌ها و غذاهای دریایی شهر را پیدا می‌کنید. بهترین استراتژی در این رستوران، سفارش چندین غذای کوچک و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران خواهد بود تا بتوانید از اکثر غذاها لذت ببرید.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۸. لیدیو دو ویلژ

رستوران «لیدیو دو ویلَژ» (L’Idiot du Village) در یک خیابان باریک در راه کلیسای نوتردام به سمت بازار دست دوم و عتیقه «ژو دو بل» (Jeu de Balle) واقع شده است و شبیه به یکی از چندین مغازه عتیقه فروشی همان حوالی به نظر می‌رسد. جادوی لیدیو در رنگارنگی، افسونگری و اسباب و اثاثیه‌ی قدیمی بوده که می‌توانید در میان وسایل جذابش آزادانه کند و کاو کنید. غذاهای منو تجربه‌ی خوبی را برایتان رقم می‌زند که بیشتر از غذاهای فرانسوی و فصلی تشکیل شده‌اند. یکی از لذیذ‌ترینِ آن‌ها تا کنون، کباب کبوتر با ریزوتوی مارچوبه بوده است.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۹. اویو بروکسل

رستوران «اویو بروکسل» (Au Vieux Bruxelles) از سال ۱۸۸۲ در قلب محله «سن بونیفَس» (St. Boniface) حضور داشته و می‌تواند به راحتی عنوان «بروکسلی‌ترین رستوران منطقه» را به دست آورد. به خاطر سادگی، رومیزی‌های چهارخانه، دیوارهای چوبی‌ و یادگاری‌های متعددش در سرتاسر آن، می‌تواند مهمانان را به دورانی دیگر ببرد. در منوی اینجا می‌توانید انتظار بهترین غذاهای سنتی بروکسل را داشته باشید.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

۱۰. کوم شه سوآ

هیچ فهرستی از بهترین رستوران‌های بروکسل بدون نام بردن از «کوم شه سوآ» (Comme Chez Soi) کامل نمی‌شود. راهنمایان بسیاری از سراسر جهان از این رستوران بروکسلی نام برده‌اند. مخالفت با آن‌ها کار آسانی نخواهد بود؛ زیرا طراحی داخلی تاریخی و زیبایی خاص این رستوران بسیار چشم نواز است و منحنی‌های آرنوویی، آینه‌ها، شیشه‌های رنگی، سقف و حتی مبلمان آن در کنار هم حال و هوایی بسیار غنی و اصیل را می‌سازند. منو نیز به همین اندازه هنرمندانه طراحی شده و گزینه‌هایش آب را از دهانتان جاری می‌کنند. البته منوی شش قسمتی معروف و ویژه‌ی کوم شه سوآ را هم نباید از دست داد. صرف شام در این رستوران که دو ستاره میشلن در کارنامه دارد می‌تواند برای جیبتان سنگین باشد؛ اما مطمئن باشید که این تجربه ارزشمند هرگز تکرار نخواهد شد.

۱۰ رستوران برتر بروکسل برای شکم گردی

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید